به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۰
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۳۷۴۰۰۲
به اتهام محاربه و اخلال در نظم و امنیت

یكی از معترضان بازداشتی اعدام شد

یكی از معترضان بازداشتی اعدام شد
گروه سیاسی: خبرگزاری میزان از اعدام محسن شکاری یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در خیابان ستارخان تهران خبر داد. وی اقدام به بستن خیابان و حمله به یکی از ماموران کرده بود.
خبرگزاری قوه قضاییه نوشته است: «چندی پیش حکم اولیه پرونده یکی از اغتشاشگران صادر شد. براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شده بود. محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهرماه دستگیر شده بود و اولین جلسه دادگاه وی در مورخه ۱۰ آبان ماه برگزار شد. 
 
دیوان عالی کشور : اقدامات محسن شکاری مصداق اخافه ناس بوده است
پس از برگزاری جلسات دادگاه این متهم، ۲۹ آبان ماه و بر اساس مستندات متقن پرونده و اظهارات شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر می شود که براساس آن محسن شکاری فرزند مسعود به اتهام محاربه به مجازات اعدام محکوم می گردد.
دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود علت محارب تشخیص دادن محسن شکاری را، کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور حافظ امنیت حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه اعلام کرده بود.
در این مرحله پرونده پس از فرجام‌خواهی متهم برای بررسی های دقیق تر، به دیوان عالی کشور ارسال گردید. در نهایت، حکم صادره پس از بررسی در دیوان عالی کشور ، مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز، ۱۷ آذرماه حکم اجرا شد.دیوان عالی کشور در پاسخ به فرجام خواهی حکم اولیه صادر شده که توسط وکیل متهم محسن شکاری به این مرجع قضایی ارجاع شده بود اعلام کرده است:
فرجام خواهی وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به رای صادره وارد و موجه نیست زیرا اقدامات مرتکب یعنی حضور در جمع اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان‌ و تهدید مردم با سلاح سرد و نیز درگیر شدن با برخی از نیروهای حافظ امنیت و مجروح کردن آن‌ها با سلاح سرد از مصادیق (من شهر السلاح لاخافه الناس) یعنی بزه محاربه است و دادنامه صادره از این جهت منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام می‌شود.»
برچسب ها: اعتراضات

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۲:۴۹
عالی منتظر بعدی ها هستیم (408460)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۵:۴۲
منتظر روز خودت هم باش (408486)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۹:۰۶
بسه دیگه !!!! اینقدر هیزم زیر آتش نکنین !!!! (408519)
میرزا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۶:۵۱
جوری نظر میدی انگار یه آدم بیگناه رو اعدام کردن. کسی که ارعاب و راهبندان میکنه و به روی مردم قمه میکشه یه آدم عادی و بیگناه نیست (408601)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۵:۰۳
شما نظرت رو در مورد مرتضوی هم بگو کسی که جنایت کهریزک سال ۸۸ و یک قتل گردنشه و الان آزاده (408666)
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۰۸:۲۵
پس سزای کسی که مردم رو درفقروفلاکت نگه داشته صدای اعتراض رو با گلوله پاسخ میده وبه چشم بیگناهان شلیک میکنه چیه ؟ (408964)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۴:۴۱
مهندس اون چیزی که بهش میگن محاربه یه سری شرایط داره که باید به دقت احراز بشه. بعدش هم به فرض که طرف مجرم باشه، طبق قانون(که البته قانونی که امثال تو مفسرش باشین به درد لای جرز دیوار میخوره) مجرم از حق دفاع، حق وکیل و حق اعتراض باید برخوردار باشه. که .... باید گریست (412914)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۴۶
ما نسل دراکولا نیستیم که منتظر بعدی باشم ما نسل پیامبریم منتظریم چهره رحمانی نظامی که در ۵۷ بر کرسی قدرت نشاندیم پر فروغ تر باشه. (408556)
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۴:۰۶
نسل پیامبر؟!! (408662)
سنجابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۸:۵۲
ما هم منتظر عدالت اصلی هستیم که همین روزها مردم آن را اجرا میکنن (408616)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۰۳
دیگه ملت از اعدام نمی‌ترسند فقط نفرت رو زیادتر میکنید (408469)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۴:۰۷
قرار نیست ملت از اعدام بترسند!!!
اونی که از اعدام باید بترسه و می‌ترسه، جانی ها و آشوبگرانند. (408663)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۴۵
در زمان پیامبر که برای فتح مکه رفته بودند فردی با پرچم سرخ در دست هروله کنان می گفت الیوم یوم الملحمه(امروز روز خونریزی است)
پیامبر او را کنار زد و فرد دیگری با پرچم سفید راهی کرد و گفت شعار بده الیوم یوم المرحمه(امروز روز بخشش است) البته الان که به هیچ وجه قابل قیاس با آن زمان نیست چون پیامبر نیست و آدم ها دین را بر پایه منافع شخصی شان تفسیر می کنند نه بر خواست خدا.برای تخریب دین هر چه مطلوب دلشان است به دین می بندند. (408476)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۶:۱۹
اگر برادر یا قوم و خویش شما را همین افراد وسط خیابان می کشتن باز همین حرف را می زدی (408495)
میثاق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۰
یک کشیش مسیحی گفته چشم در برابر چشم یعنی یک دنیا انسان های کور .خدا بخشش رو اولی بر انتقام دانسته ودلیل توسعه سریع اسلام در زمان پیامبر حاصل همین رافت بود. (408550)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۸
شما چطور، اگر خدای ناکرده به اشتباه و نادانی مرتکب قتل بشی انتظار داری اعدام بشی یا فرصت دوباره برای اصلاح شدنت بدن.اگر علی بعد از ضربه ابن ملجم زنده می ماند همان گونه که از فرزندانش خواست او را می بخشید دین اسلام دین رحمته .خشونت خشونت تولید می کنه. بعد هم دادگاه باید شرایط عادی داشته باشه با وکیل تسخیری شرایط دادگاه نرمال نیست. (408552)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۴۳
مگه این بدبخت آدم کشته بود چرا جون انسانها برای شما ارزش نداره چرا الکی و بی جهت حکم مرگ میدین (408554)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۲:۲۱
کسی که مامور با چاقو میزنه و کسی که از کارش دفاع میکنه کلا جونش ارزش نداره باید اعدامش کنن بره (409568)
کرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۵۵
باسمه تعالی
تاریخ را یک بار دیگر بخوانید تا بتوانید قصه را کامل بیان کنید و دیگران را با یک قسمت تاریخ گمراه نکنید. (408513)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۳۱
کدام تاریخ،تاریخ پیامبر و معصومین یا تاریخ عمروعاص و معاویه. (408551)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۵۸
دقیقا (408516)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۰:۱۵
اگر قرار بود دوباره برای کشتار مسلمانان آزادشوند مطمئنا کشته می‌شدند.
بشار اسد مخالفانش را عفو کرد ولی خارجی ها با تحریک آنها سوریه را به آتش کشید و ویران کرد.
بنظر شما اون که یک نفر نیروی انتظامی رو با ماشین کشته وچند نفر دیگه رو مجروح کرده. ومیگه اگر دوباره آزاد سوم همین کار رو تکرار می کنم اون باید عفو بشه؟ (408542)
زینب صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۵:۰۲
قوه قضاییه هم شده محل صدور کلمات جدیدعربی در زبان فارسی بدبخت هرچی حداد عادل درست می کنه قوه قضاییه شبیخون میزنه و حداد رو متعجب می کن اخاف ناس(ترساندن مردم)هر کی ندونه فکر می کنه طرف با کاتیوشا رفته جنگ مورچگان. بینی و بین الله اگه قبلا کسی این کلمه رو شنیده در چهل ساله گذشته بگه تو کدام مجله یا روزنامه چاپ شده انگار برخی علما در کشور ما سفیر عربستان هستند و مامورند به هر شکل ممکن ما را عرب زبان کنند.البته هر ملتی پیش خدا عزیزه اما هویت ملی خودش رو باید حفظ کنه.خدا پدر و مادر فردوسی رو بیامرزه (408485)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۹:۵۵
کار درست همین است.باید درس عبرت شود برای کسانی که نظم عمومی جامعه را بر هم میزنند ،ایجاد رعب و وحشت میکنند و آدم کشی میکنند (408530)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۵۴
کار متدینین اینه که الگو سازی کنن نه درس عبرت سازی عزیز دل اسلام دین قوی است که در هر شرایطی با تمام قوا و از موضع قدرت به انسان ها فرصت بازسازی میده چون میدونه اگر یک فرد را درست کنه یک جامعه را درست کرده.ومن احیاها احیاالناس جمیعا. (408559)
سنجابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۸:۵۰
کسانی که کودکان را کشتند کسانی که مردم را به گلوله میبندن ما هم خواستار اعدام آنها هستیم. (408615)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۲۱
عکس هایی از دوران 57 بازنشر شده که چقدر افراد مختلف راه خیابان را با اسلحه بسته اند و دارند تیراندازی می کنند و یا تفنگ در دستند (408547)
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۲۱:۴۳
اگر موقعی که انقلاب شد در سال ۵۷ بنابود با این رویه عمل بشه که کشور بر باد فنا بود اما وجود برخی شخصیت های آگاه و مفسر قران راه را برای تفسیرهای افراطی مسدود کرد. (408553)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۱:۳۱
ایشون معترض بودند یا اغتشاش گر؟ (408590)
سنجابی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۸:۴۸
چقدر سریع عدالت الهی اجرا شده .حالا ماهم منتظر اعدام کسانی هستیم که این همه کودک رو کشتن این همه مردم عادی را میکشن هستیم.چقدر شتاب زده دست به اعدام شدن (408614)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۲:۲۳
دقیقا همونایی که کودک کشتن الان دارن اعدام میشن محسن شکاری و.... همگی باید اعدام بشن (409569)
علی هدایت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۰۹:۰۶
اگر یاد می‌گرفت اعتراض با چاقو کشی وعربده کشی متفاوته هیچ وقت این کشور اینقدر هزینه نمی‌داد و کمترین کاری باید میکردن اعدام بود (408618)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۱:۲۷
زر نزن بی وجود (408633)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۳:۴۷
اگه اعتراض ملت برای اینها مهم بود هیچ وقت اوضاع اقتصادی کشور به اینجا نمی رسید که جزو پرتورم ترین و بی ارزش ترین پولهای جهان باشیم. نفس بعضی ها از جای گرم در میاد خبر ندارن سونامی سوءتغذیه کودکان بیگناه در ثروتمندترین کشور جهان در حال رخ دادنه!! همچنان بخوابید که یه وقت درد عذاب وجدان نگیرید. (408656)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۰:۰۹
کسانی که حوانای مردم را به جرم اعتراض به کمبودها و ناکارآمدی کشتند چطور تاوان پس میدن. ما هم منتظر عدالتیم. (408624)
حوریه انصاری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۰:۵۶
اونی که راه زندگی یک ملت برای ثروت اندوزی کشتی تجاری رفاه فرزند سیسمونی فراری دادن داماد اختلاس گر و ... بسته در قوه غذاییه چه حکمی دارد. (408628)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۲:۴۷
خوب ارزشی ها حضور دارند که پیام بگذراند
همه باید جوابگوی اعمال خود باشیم
این وجدان عمومی است است که این کارهای سیستم را محکوم و محکوم می کند
اگر راست می گویید همه پرسی بگذارید (408642)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۳:۳۴
آخر به این آقای سنجابی باید گفت تو واقعا انسان هستی که این حرف ها را میزنی بابا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد آن وقت تو حرف ها نا مربوط میزنی .حیا کن .تو شرف داری. (408647)
مهسا
Denmark
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۹:۱۶
بکشید ما را
ملت ما بیدارتر میشوند
مثلا قهرمان کشتی نوید افکاری را کشتند تا ملت ماست‌های را کیسه کنند
نخیر
ترس مال سگ هست و ملت این حالت سگی و ترس را دیگر دارند کنار می‌گذارند و (408689)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۷:۳۹
ای داود، ما تو را در روی زمین مقام خلافت دادیم، پس میان خلق خدا به حق حکم کن و هرگز هوای نفس را پیروی نکن که تو را از راه خدا گمراه سازد و آنان که از راه خدا گمراه شوند چون روز حساب و قیامت را فراموش کرده‌اند به عذاب سخت معذّب خواهند شد. (408777)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۴:۳۸
کار به اوضاع فاجعه بار اقتصادی و غیر اقتصادی ندارم که کمر مردم را شکسته که البته از نظر عده ای انگار اصلا این مشکلات وجود ندارد و همه توطئه دشمنان هستند و مملکت کلا گل و بلبل. ولی به عنوان تحصیل کرده رشته قضا باید عرض کنم چگونه است که وقتی فقط ۲۰ روز محکوم حق فرجام و اعتراض به رای دارد در طی ۲۷ روز دادگاه تشکیل شده، حکم صادر شده، و اجرا شده است؟ با کدام اصل قانونی، بر کدام منطق حقوقی و اخلاقی؟ والله هر چی فکر میکنم هر چیزی در طی این چند سال خوانده ام همه دروغ و مزخرف بوده. قانون نیییییییست (412912)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها