کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاسبان تحریم فربه‌تر می‌شوند

17 آذر 1401 ساعت 15:20


گروه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روز‌ها در کنار مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سفره رنگین تحریم همچنان برای عده‌ای گشوده است و کاسبان تحریم همچنان به منفعت اندوزی و فربهی ادامه می‌دهند درحالیکه در کشوری غنی و با منابع فراوان مثل ایران، اکثریت مردم شامل طبقات متوسط که روزی می‌توانستند حداقل معیشت را برای خود فراهم کنند، اکنون با این سیاست‌های دولت، به گروه پائین‌تر اقتصادی سقوط کرده و همچون سایر کم‌درآمد‌ها زیر بار له‌کننده تحریم دست و پا می‌زنند.
مردم اکنون به خوبی دریافته‌اند که در موضوع تحریم، چهار دسته در داخل و خارج نقش آفرینی می‌کنند.
دسته اول؛ کشور‌های تحریم کننده غربی و در رأس آن‌ها آمریکا و همچنین رژیم صهیونیستی که با کنترل منابع عظیم ایران و با ایجاد تنگنا‌های اقتصادی و سیاسی توانسته‌اند سلطه خود را بر منطقه و دنیا تحکیم بخشند و از ایران به مانند کارت بازی در معادلات سیاسی و اقتصادی بهره گیرند.
دسته دوم؛ کشور‌هایی مثل چین و هند که با تخفیف‌های خوب از جیب ملت ایران نفت را می‌خرند و در ازای آن کالای کشور خود را نیز می‌فروشند.
دسته سوم؛ کشور‌های همسایه که باید مجاری تنفس ایران باشند، ولی هر یک به نوعی از این آب گل‌آلود در حال شکار شاه‌ماهی‌های اقتصادی و سیاسی خود هستند.
دسته چهارم؛ کاسبان داخلی تحریم که خوب می‌دانند برای دور زدن تحریم‌ها نیاز به عدم شفافیت است؛ و این عدم شفافیت در بروکراسی و مبادلات مالی می‌تواند دستاویز مناسبی برای سودجویی هرچه بیشتر آن‌ها باشد.
در این هفته اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار ایشان هدایت فرهنگی کشور را شأن و نقش اصلی این شورا خوانده و با اشاره به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفتند: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با رصد و شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط فرهنگی در عرصه‌های مختلف، راه‌حل‌های عاملانه و پیش برنده ارائه دهند.رهبر انقلاب افزودند: «هدایت جمعی شورا، بروز و ظهور لازم را ندارد درحالیکه شناخت دقیق ضعف‌های فرهنگی در عرصه‌هایی نظیر اجتماع، سیاست، خانواده، سبک زندگی و دیگر عرصه‌ها و تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های عالمانه از وظایف این شوراست.»


کد مطلب: 374010

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/374010/کاسبان-تحریم-فربه-تر-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir