کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰ هزار نیروی پلیس طالبان سواد می‌آموزند

17 آذر 1401 ساعت 17:33


گروه بین الملل:سخنگوی وزارت کشور طالبان گفت که ۱۰ هزار نیروی پلیس طالبان با شرکت در دوره‌های آموزشی، خواندن و نوشتن می‌آموزند.

 عبدالنافع تکور،  در توییتر خود نوشت که این شمار از نیروهای طالبان در مراکز پلیس در سطح استان‌ها، شهرستان‌ها و حوزه‌های امنیتی به آموزش مشغول می‌شوند. 
او افزود که سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان، به آموزش نیروهای پلیس توجه جدی دارد، اما جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد. 
سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی است. این شبکه مسئولیت خونین‌ترین حملات را طی دو دهه اخیر در افغانستان بر عهده گرفته است. نام و مشخصات حقانی در وب‌سایت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در حکم یکی از افراد تحت‌تعقیب منتشر شده و برای اقدام یا اطلاعاتی که به دستگیری‌ او منجر شود، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین شده است.
طالبان تاکنون آماری از شمار نیروهای باسواد و بی‌سوادشان ارائه نکردند و به احتمال زیاد این نخستین بار است که بی‌سواد بودن بسیاری از این نیروها را می‌پذیرند و اعلام می‌کنند که به آن‌ها خواندن و نوشتن می‌آموزند.
گفته می‌شود که شماری از نیروهای طالبان حتی با مبانی شریعت اسلامی هم آشنا نیستند.
از سویی دیگر، بخش زیادی از نیروهای طالبان که سواد خواندن و نوشتن دارند، از آموزش رسمی و علمی برخوردار نیستند و تنها در مدارس دینی افغانستان و پاکستان آموزش دیده‌اند.


کد مطلب: 374018

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/374018/۱۰-هزار-نیروی-پلیس-طالبان-سواد-می-آموزند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir