کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کفگیر مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند

17 آذر 1401 ساعت 17:40


گروه اقتصادی: روزنامه اطلاعات با انتقاد از گسترش گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور نوشت: بی‌رودربایسی کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند.

به نوشته روزنامه اطلاعات، نگاهی به گزارش مرکز آمار ایران درباره رشد نرخ تورم و سطح عمومی قیمت ها در آبان ۱۴۰۱ و دقت در جداول پیوست آن که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، شرایط نگران‌کننده‌ای را درباره وضع سفره مردم ایران ترسیم کرده و لزوم هشدار جدی درباره تغییر برخی برنامه‌های دولت که به احتمال بسیار ریشه اصلی گرانی‌هاست را ضروری می سازد.
در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس ارقام قید شده در جداول پیوست این گزارش، قیمت تمام کالاهای اساسی و غیراساسی در آبان ۱۴۰۱ در مقایسه با آبان ۱۴۰۰ طوری افزایش یافته که چاره ای جز استفاده از صفت «به شدت» برای آن نیست. رشد این اقلام و همچنین میزان تورم سالانه به گونه‌ای است که افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان به هیچ عنوان پوشش دهنده آن نیست.روزنامه اطلاعات سپس هشدار داده است: کم عملی و انفعال که حتی دیگر از اطلاعیه های تهدیدآمیز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار هم در آن خبری نیست، نمی تواند ادامه یابد؛چ ون بی‌رودربایسی کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و آنان ندارند که بخرند و این ناتوانی اثرات جانبی‌اش را بر دیگر شئون کشور بر جای گذاشته که قابل مشاهده است.


کد مطلب: 374019

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/374019/کفگیر-مردم-ته-دیگ-خورده-ندارند-بخرند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir