به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۷۴۰۵۴

 بازداشت در لبنان به ظن همکاری با اسرائیل

 بازداشت در لبنان به ظن همکاری با اسرائیل
گروه بین الملل: دو منبع امنیتی لبنان می‌گویند از آغاز فروپاشی اقتصادی این کشور در سه سال پیش، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی لبنان ۱۸۵ تن را به ظن «همکاری با اسرائیل» دستگیر کرده‌اند.
یکی از این منابع  گفت که این تعداد نسبت به چهار تا پنج نفری که به طور میانگین در سال بازداشت می‌شدند، به میزان چشمگیری افزایش داشته است.منبع دوم مدعی شده که وضعیت اقتصادی لبنان برای اسرائیل «یک موهبت» بود تا لبنانی‌ها را به همکاری جلب کند.شرایط مالی و اقتصادی لبنان از سال ۲۰۱۹ رو به وخامت نهاده و هنوز بهبود نیافته است؛ در نبود رئیس جمهوری و یک دولت باثبات امیدی به کاهش بحران در آینده نزدیک وجود ندارد.
ارزش لیر لبنان نیز به شدت سقوط کرده، بانک‌ها سپرده‌های مردم را مسدود کرده و برای تحویل پول نقد محدودیت‌های شدید تعیین کرده‌اند. گسترش فقر معضلات عامه مردم را برای تامین اساسی‌ترین نیازهای زندگی بیشتر کرده است.مقامات امنیتی لبنانی  گفته‌اند که استخدام مظنونان به همکاری با اسرائیل از طریق تماس در رسانه‌های اجتماعی و آگهی‌هایی برای شرکت‌های جعلی بوده و کسانی که پاسخ داده‌اند، بعدا با تماس افرادی از «آژانس جاسوسی اسرائیل» روبه‌رو شدند.دو تن نیز «مستقیما از طریق وب‌سایت موساد» جذب شده‌اند.
بر اساس این گزارش، از میان ۱۸۵ فرد مظنون، تنها سه نفر پیش از شروع بحران اقتصادی و مالی لبنان، با اسرائیل همکاری داشتند.مقامات لبنانی گفتند که ۱۶۵ تن از افراد دستگیر شده تحت تعقیب قضایی هستند و در میان آن‌ها، ۲۵ تن محاکمه و محکوم شده‌اند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها