کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موافقت با پیوستن کرواسی به منطقه شنگن

18 آذر 1401 ساعت 13:00


گروه بین الملل: کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت خود با الحاق کرواسی به منطقه شنگن را اعلام کردند اما درخواست مشابه رومانی و بلغارستان با مخالفت برخی از اعضای این اتحادیه روبه‌رو شد.
دفتر ریاست جمهوری چک، کشوری که اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد،  در توئیتی نوشت که کرواسی در روز یکم ژانویه سال ۲۰۲۳، حدود سه هفته دیگر، به‌طور رسمی جزو منطقه شنگن خواهد شد.این تصمیم در نشست وزیران کشور اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شد.
به این ترتیب، کرواسی بیست‌وهفتمین عضو منطقه شنگن خواهد که بیش از ۴۰۰ میلیون جمعیت ساکن این منطقه گسترده و همچنین دارندگان ویزای شنگن می‌توانند آزادانه و بدون کنترل‌های مرزی در آن تردد کنند.کرواسی با کمتر از چهار میلیون نفر جمعیت از سال ۲۰۱۳ به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و در ژانویه سال آینده میلادی نیز به منطقه پولی یورو خواهد پیوست.
یکی از تاثیرات الحاق کرواسی به شنگن، حذف صف‌های وسایل نقلیه در مرزهای این کشور با مجارستان و اسلوونی و نیز رونق بیشتر صنعت گردشگری کرواسی خواهد بود.
با وجود این، رومانی و بلغارستان باید همچنان منتظر پیوستن به منطقه شنگن باقی بمانند؛ درخواست پیوستن رومانی به شنگن با مخالفت اتریش و نامزدی بلغارستان برای الحاق به این منطقه نیز با مخالفت اتریش و هلند مواجه شده است.گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش، در بدو ورود به نشست وزیران کشور اتحادیه اروپا گفت: «من امروز علیه گسترش شنگن به رومانی و بلغارستان رای خواهم داد.»اتریش که با افزایش شدید درخواست‌های پناهندگی روبه‌رو است، نگران آن بود که لغو کنترل‌های مرزی با این دو کشور، جریان ورود مهاجران به خاک خود را افزایش دهد.

 


کد مطلب: 374058

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/374058/موافقت-پیوستن-کرواسی-منطقه-شنگن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir