به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۳۷۴۱۱۸
آیت‌الله فاضل میبدی:

به اعدام یک‌جوان دلخوش نباشید فرجام کار را بنگرید

به اعدام یک‌جوان دلخوش نباشید فرجام کار را بنگرید
گروه سیاسی: سیداحمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به اعدام محسن شکاری، جوان معترض ۲۳ ساله در تهران گفته بود: «ما تشکر می‌کنیم از قاطعیت قوه قضاییه که در همین روزها اولین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکم‌فرماست.»
در واکنش، محمدتقی فاضل میبدی (استاد حوزه) در متنی نوشت: آقای احمد خاتمی! اعدام یک انسان، مستحق اعدام باشد یا نباشد، جای تشکر و خوشحالی نیست. آخرین وصیتهای پیامبر اسلام، به نقل از امام صادق(ع) حفظ و اهتمام”عرض”، “مال “ و حرمت “خون” انسانها بود. اگر دل در گرو قدرت خود را دارید، بدانید با اعدامها، پایگاه و بقای قدرت تقویت نمی‌شود. اگر دل در گرو حفظ نظام را دارید، از خود بپرسید چرا مردم از عملکرد حکومت روحانیون ناراضی هستند؟
آقای خاتمی! چه کردیم که کار جامعه و جوانان و دانشجویان به این جا رسیده که حدود سه ماه صحنه را ترک نکرده‌اند.
آقای خطیب محترم جمعه! چرا به فکر ریشه‌ها و عوامل اعتراضات نیستی؟ چرا نمی‌پذیرید که نارضایتیها ریشه در عملکرد حاکمیت دارد؟ با ادبیات خشن امثال شما و جناب علم‌الهدی چه گره‌ای از مشکلات کشور گشوده‌اید؟
آقای احمد خاتمی؛ این دولت مطلوب شما کار اقتصاد را به کجا رسانده؟ افزایش دلار، سکه و سایر اقلام پایه‌ای در هیچ زمانی چون اکنون رها و رو به افزایش نبوده. از آمار مهاجرت پزشکان، پرستاران و سایر اقشار و اصناف خبر دارید؟
خواهش می‌کنم با اعدام یک جوان دلخوش نکنید. فرجام کاررا نیک بنگرید. این روزها شاید حال خیلی‌ها خوش نباشد. هر قطره خونی که از مردم، از هر طرف، ریخته شود، آسیب بزرگی بر کشور و امنیت وارد می‌کند، اما علاج آن کشتن و اعدام نیست‌؛ به قول مولانا:
خون بخون شستن محالست و محال /چه زیبا گفت سعدی: حکومت به دست کسانی خطاست/ که از دستشان دستها بر خداست

سخنگوی جبهه اصلاحات، اعدام محسن شکاری را محکوم کرد
علی شکوری‌راد، سخنگوی جبهه اصلاحات در ایران، اعدام محسن شکاری را محکوم کرده و گفته است این کار برخلاف تصور حکومت برای منفعل کردن معترضان نتیجه عکس داده و مانند «ریختن بنزین بر آتش» عمل کرده است. شکوری‌راد با اشاره به گورنوشته مهسا (ژینا) امینی، گفته حالا «نام محسن شکاری پرآوازه و رمز همدلی و اتحاد معترضین» شده است. بر مزار ژینا به زبان کردی نوشته شده بود: «ژینا جان، تو نمی‌میری، نام تو رمز (نماد) می‌شود.» گفتنی اینکه، اعدام محسن شکاری موج گسترده‌ای از خشم معترضان را به دنبال داشته و طیف بزرگی آن را به شدت محکوم کرده‌اند.
میرحسین موسوی هم در پیامی از حصر نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
به این‌گونه اعدام‌های پشت پرده و سیاست‌زده خاتمه دهید. حقوق ملت را پاس بدارید و تلاش برای خوارکردن شهروندان و جوانان را متوقف کنید. وظیفه‌ی شما حفظ جان آحاد ملت بود نه گرفتن جان شهروندان. مطمئن باشید با این روش‌های ظالمانه و خون‌آلود، طول عمر حکومت شما تضمین نخواهد شد. نه تیربارها و مسلسل‌ها و نه چوبه‌های دار، جنبش مردم برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را متوقف نخواهد کرد. انقلاب ۵۷ برای خالی کردن زندان‌ها بود و نه پر کردن و آتش زدن آنها. برای استقلال کشور از یوغ ابرقدرت‌ها بود، نه قبول این یکی و طرد آن دیگری. برای وحدت بود و نه تفرقه‌ی خانمان‌سوز بین خودی و ناخودی. و برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود نه تضمین حاکمیت ظالمانه‌ی یک عده‌ی معدود بر مردم. این‌گونه حکمرانی به کشتار و ویرانی و از دست دادن همه سرمایه ملی می‌انجامد و لاجرم مردم نیز در مقابل آن یکپارچه مقاومت خواهند کرد.

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۷:۵۹
اگر با کشتن و ارعاب بود چنگیز مغول حکومت می‌کرد ولی برگ سیاهی از تاریخ بنام او ثبت است ولی غارتگران و مفسدین ریاکار را اعدام کنید که دلیل اعتراض مردم شدن (408674)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۱۸:۱۷
به سراغ تک تکتون خواهیم امد (408677)
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۰:۰۳
قدرت مداران بر این باورند که دیگی برای آنها نجوشد .....عدالت، دین داری، ارزش انسانی و کشور یکپارچه کیلویی چند! (408697)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۰:۰۴
کاش همه مثل شما فکرمیکردن (408699)
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۲:۲۹
نظام با کارهایش کاری کرد که اگر حرفی راست را هم بزند مردم ایران باور نکنن ولی باز جای تشکر دارد از آقای میبدی که واقعیت را بیان کرد (408727)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ۲۳:۰۹
اگر‌قانون‌بود‌این‌حال‌وروز‌مانبود‌.لعنت‌برخاتمی‌حقیر (408741)
موسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۲:۵۹
من بعنوان یک ایرانی بازنشسته که سی سال عضو بسیج بودم ولی با دیدن رفتار حکومت در برابر مردم ازبسیجی نامیدن خودم شرمنده ام. بسیجی آن کسی بود که برای باز کردن معبر خود را روی مین منفجر میکرد. نه آن کسی که در خیابان سینه جوانان وطنش را آماج گلوله میکند. 43سال به امید اصلاح نظام به انتظار نشستیم ولی حاکمان چنان ازقدرت سرمست شدندکه بجای دیدن خطاهای خود کشتن و ترساندن مردم راه بقای خود قرارداده اند. (408769)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۹:۰۳
این همه آدم بیگناه توی این چند وقت کشته شده
حالا چندتا قمه کش رو هم اعدام کردن..
این که ناراحتی نداره (408787)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۳
پسرجان! کمی به نانی که میخوری فکر کن. این دیگه واقعاً نون توی خون زدنه. کار هست. یک سر برو بازار. به هر حجره و مغازه ای که بگی «کارگر میخواهی؟» دست رد به سینه ات نمی زند. چند روزی نان حلال بخور. شاید خوشت آمد. (408822)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۳:۴۷
به زعم شما خوشحالی هم داره. شرع و دین و ائمه و پیامبر هم مهم نیست چی گفتن. حق انسانی کل ملت هم که اصلا نباید صحبتش رو کرد. کاش همه ملت سطح زندگیشون به اندازه سطح زندگی شما بود. شخصا 39 سالمه از 7 سالگی کار کردم. الان ناراحتی قلبی پیدا کردم حتی توان تهیه دارو هم ندارم. تنها ترسم از مرگ هم اینه که چه به سر همسر و فرزندم بعد از من میاد.
من هم یکی از هزاران نفر که دارن بخاطر بی لیاقتی (خودمون)!! میمیریم چه ناراحتی ای برای شما داشته باشه. (408833)
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۱:۴۸
ولی حیوان باشی از مرگ کسی ناراحت نمیشی (409426)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۵
واقعا این آقایانی که با برخورد قاطع با اغتشاش و ناامنی مخالفند تو ایران زندگی می کنند و اصلا در بین مردم هستند یا در برج عاج نشسته اند و از این ملت می خورند و لگد به امنیت و اقتصاد و روح و روان انها می زنند؟! (408812)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۴:۱۰
مشکل از جایی شروع میشه که بجای اعتراض میگید اغتشاش. سالها جلوی دهانشون گرفته شد و نتونستن اعتراض کنند. حتی همین الان هم هیچ ساز و کاری برای بیان اعتراض مردم حتی اگر 1 درصد هم باشند وجود نداره. وقتی فضای اعتراض وجود نداشته باشه خشم و نفرت انبوه میشه و به این شکل خودش رو نشون میده. واقعا در رسیدن کار به جایی که یک نفر به قول شما با فمه خیابون ببنده فقط اون شخص مقصره. نظام هولش نداده به اون سمت؟ (408837)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۹:۳۶
فک کنم که تو تو یک کشور دیگه و
مواجه میگیری برا قتل عام
ایرانیهای مظلوم

مگه کسی رو کشته بود؟ (408902)
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۵:۳۵
به نظرم اتفاقات چندسال اخیر یکجور کم کردن جمعیت است (408853)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۷:۳۸
جناب میبدی فرقی با بی بی سی و من و تو نداری (408880)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها