کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قوه قضاییه: شادمان احمدی خودزنی کرده است

18 آذر 1401 ساعت 19:10

گروه سیاسی: خبرگزاری قوه قضاییه، مرگ شادمان احمدی جوان اهل دهگلان استان کردستان پس از بازداشت را تایید کرده اما شکنجه او را تکذیب کرده است.


میزان، نوشته که بازداشت شادمان احمدی «با شکایت شاکی خصوصی» انجام شد. این خبرگزاری نوشته که او «چندین بار اقدام به خودزنی خطرناک مانند کوبیدن سر به دیوار و بریدن گلو با شیشه کرده بود.» در عین حال میزان می‌گوید که «طبق گزارش اولیه پزشکی قانونی آثار ضربه ای که باعث فوت این فرد شده باشد و بتوان فوت را به آن نسبت داد در سر و بدن متوفی مشاهده نشده است.» همچنین، قوه قضاییه شده گفته شادمان احمدی قبل از رسیدن به زندان درگذشته است.
متن بیانیه مرکز رسانه قوه قضاییه:
«شادمان احمدی» دارای سوابق متعدد کیفری بوده و شاکی خصوصی داشته است.
برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار خبر کشته شدن فردی به نام شادمان احمدی ۲۳ ساله در شهرستان دهگلان استان کردستان کرده‌اند.
این رسانه‌ها مدعی شده‌اند شادمان احمدی پس از بازداشت و در بازداشتگاه دهگلان در اثر شکنجه فوت کرده است.
براساس این گزارش، علت دستگیری اخیر شادمان احمدی شکایت شاکی خصوصی از وی بوده است.
طبق گزارش‌ها، شادمان احمدی در روز دستگیری که با شکایت شاکی خصوصی انجام شده بوده چندین بار اقدام به خودزنی خطرناک مانند کوبیدن سر به دیوار و بریدن گلو با شیشه کرده بود همچنین پس از انتقال جسد وی به پزشکی قانونی و در معاینات صورت‌گرفته در بدن متوفی آثار کبودی‌های موازی مشاهده شده است. طبق گزارش اولیه پزشکی قانونی آثار ضربه‌ای که باعث فوت این فرد شده باشد و بتوان فوت را به آن نسبت داد در سر و بدن متوفی مشاهده نشده است. بنابر این گزارش، علت تامه فوت فرد مورد اشاره بعد از اعلام نتایج آزمایش‌های سم شناسی و بررسی‌های قضایی مشخص خواهد شد. طبق بررسی‌ها شادمان احمدی پس از بازداشت و قبل از انتقال به زندان فوت کرده است و هنوز به زندان نیز معرفی نشده بود. بررسی‌ها برای یافتن علت فوت شادمان احمدی و تحقیقات پیرامون اتفاقات رخ داده پیش از تحویل وی به زندان آغاز شده و ادامه دارد.
روایت و ادعای متفاوت
فعالان مدنی و خبرنگاران کُرد می‌گویند شادمان احمدی یکی از معترضان بوده و در دهگلان پس از بازداشت به دست ماموران، در کلانتری و زیر شکنجه کشته شده است. آنان می‌گویند: احمدی ظهر روز پنج‌شنبه برای شرکت در اعتراضات بازدشت شد و پس از چند ساعت به خانواده‌اش اطلاع داده شد که او جان باخته است. ویدئویی هم از هنگام غسل دادن او منتشر شده که در روی کمر و اندام او کبودی‌های فراوانی دیده می‌شود.


کد مطلب: 374124

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/374124/قوه-قضاییه-شادمان-احمدی-خودزنی-کرده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir