به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۸ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۳۷۴۱۲۷

احضار کاردار ایران در پی اعدام محسن شکاری

احضار کاردار ایران در پی اعدام محسن شکاری
گروه بین‌الملل: وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به اعدام محسن شکاری نماینده دیپلماتیک ایران در لندن را احضار و اعتراضش را به مقام‌های ایران ابلاغ کرد. جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، در بیانیه‌ای گفته که لندن دیدگاه‌هایش در این باره را صریحا به مقام‌های ایرانی گفته است. او گفته است: «ایران باید فورا اعدام‌ها را متوقف کند و به خشونت علیه مردم خود پایان دهد.» پیش از احضار کاردار ایران در لندن، سفیر ایران در برلین نیز به وزارت خارجه آلمان احضار شد.
گفتنی اینکه، پیکر محسن شکاری صبح امروز (جمعه) با حضور چند نفر محدود از اعضای خانواده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.
در همین حال، فولکر تورک، دیپلمات اتریشی و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید که اعدام محسن شکاری برای ارعاب معترضان در ایران انجام شده است. او در پیامی از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا فورا اعدام معترضان را متوقف کند. فولکر تورک در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر اعدام محسن شکاری و تحولات اخیر ایران را نگران کننده خواند و از تهران خواست کسانی را که در جریان اعتراضات بازداشت شدند را فورا آزاد کنند. او درباره اعدام محسن شکاری گفت: «این بسیار نگران کننده است و به وضوح طراحی شده تا اثری تکان دهنده بر سایر معترضان ایجاد کند. ما در این مورد از مقامات هم پیگیری خواهیم کرد.» از زمان بازداشت محسن شکاری، معترض ۲۳ ساله تا زمان اجرای حکم اعدامش فقط ۷۵ روز طول کشیده است.
 
برچسب ها: محسن شکاری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها