به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۷۴۲۵

پیگیری بازی‌ ترورموسوی در مراجع‌ ذيصلاح

گروه جامعه: مدتی است در فضای مجازی کشور یک بازی رایانه‌ای منتشر شده که در قالب آن مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی مورد هدف قرار می‌گیرند!
در این بازی که «بازگشت مختار» نام دارد و توسط سایتی به نام "هنر ناب اسلامی" در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته، کاربران در صورتی که نتوانند به افراد نامبرده شلیک کنند، امتیاز (بصیرتشان) کم می‌شود. چندی پیش نیز برای مدتی یک بازی که مربوط به ترور حسن روحانی می‌شد در بازار ارائه شده بود که در نهایت ارائه و انتشار این نوع بازی‌ها این سوال را به ذهن می‌رساند که آیا در عرصه‌ بازی‌های رسانه‌ای نظارتی بر ارائه‌ و تهیه‌کنندگان این بازی‌ها وجود ندارد؟! در این زمینه معاونت ارتباطات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهادی که مسوولیت نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای کشور را برعهده دارد، توضیحاتی ارائه کرد.


حسن معظمی در این باره گفت: دست‌اندرکاران این بازی هیچ‌گونه تقاضایی برای اخذ مجوز به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نداده بودند، اما حال که این بازی در فضای مجازی کشور منتشر شده ما براساس وظایف ذاتی خود این مساله را به مراجع ذی‌صلاح از جمله معاونت مطبوعاتی ارشاد، نیروی انتظامی و قوه قضاییه اطلاع خواهیم داد تا تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شده و نسبت به برخورد قانونی با آن اقدام شود. معاون ارتباطات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در عین حال یادآور شد در واقع فعالیت سازمان ما همانند سازمان سینمایی کشور است و ما در این زمینه اطلاعات لازم را به مراجع ذی‌صلاح ارائه می‌کنیم تا آنها براساس وظایف قانونی و ذاتی خود کار را پیگیری کنند.

«فتنه را بگیر»، «بازگشت مختار»، «سقوط موسوی»، «شلیک به مرتد» و «جدال با فتنه‌گران» دیگر بازی‌هایی هستند که در سایت هنر ناب اسلامی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.
مرجع : ايسنا