به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۳۷۴۵۷۱

بخشودگی جرایم مالیاتی شامل چه کسانی می شود؟

بخشودگی جرایم مالیاتی شامل چه کسانی می شود؟
گروه اقتصادی: رئیس کل سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: با هدف تسریع امور و کمک به فعالان اقتصادی، اختیارات مدیران کل برای بخشودگی جرایم مالیاتی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، داوود منظور در نشست صمیمی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف و اتاق بازرگانی گفت: در جهت رفع مشکلات و موانع، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل خدمت رسانی به اصناف، جدیدا سامانه برخط صدور گواهی ماده ۱۸۶ راه اندازی شده است.وی اظهار کرد: وصول مالیات از مشاغل، تابع قانون بودجه نبوده و رویکرد سازمان امور مالیاتی تعامل حداکثری با اصناف و مودیان منضبط است و با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی به دنبال آن هستیم تا اصناف و بازاریان، در کمال رضایتمندی مالیات خویش را پرداخت کنند.

به گفته منظور، امکان استفاده از بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش بدون نیاز به کسب تکلیف از سازمان امور مالیاتی کشور، افزایش مدت تقسیط مالیات عملکردی و ارزش افزوده، به ترتیب تا ۱۸ و ۱۲ ماه از تاریخ برگ قطعی، بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم ماده ۱۶۹ و… از جمله خدمات ویژه سازمان امور مالیاتی کشور است که برای کمک و تسریع امور به اصناف و بازاریان عزیز در شرایط کنونی اقتصادی در نظر گرفته شده است.

بخشودگی جرایم مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: جرایم مالیاتی برخی از مودیان با بخشش کامل مواجه خواهد شد. بنا به گفته منظور برخی از جرایم مالیاتی به طور کامل بخشیده خواهد شد.رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر صیانت از حقوق مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد.

وی گفت: گاهی ممکن است قوانین مصوب در مراحل اجرایی با موانعی رو به رو شوند که اگر تدابیری برای حل آنها اتخاذ نشود مشکلات متعددی برای مردم و مجریان به همراه خواهد داشت.معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر ضرورت صیانت از حقوق مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، افزود: لایحه اصلاح این قانون را به مجلس محترم شورای اسلامی ارائه دادیم تا مجوز اجرای مرحله‌ای قانون پایانه‌های فروشگاهی را با رویکرد حفظ حقوق مودیان اخذ کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به جرایم پیش‌بینی شده طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی در خصوص عدم صدور صورتحساب الکترونیکی توسط مودیان، اظهار داشت: درصدد آن هستیم که امکان بخشودگی 100درصدی جرایم مالیاتی با تشخیص سازمان امور مالیاتی کشور را فراهم کنیم تا مودیان محترم در مراحل ابتدایی اجرای این قانون متضرر نشوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها