به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۳۷۴۶۰۹

بهترین سریال‌های ترسناک سال ۲۰۲۲

بهترین سریال‌های ترسناک سال ۲۰۲۲
گروه فرهنگی: در این مطلب به‌سراغ بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ خواهیم رفت؛ مجموعه‌هایی که با داستان جذاب، شخصیت‌های به‌یادماندنی و فضای دلهره‌آورشان، شما را میخکوب خواهند کرد.مجموعه‌هایی که در ژانر وحشت قرار می‌گیرند، همیشه از طرفداران بسیار زیادی بین سینمادوستان و سریال‌بازها برخوردارند. این آثار تلویزیونی با تکیه بر قصه‌های ملتهب و هولناک‌شان، بستری را فراهم می‌کنند تا مخاطب در فضای وهم‌انگیز و دلهره‌آوری غرق شود و برای مدت‌ها نتواند از آن رهایی یابد!

نگاهی به تعدادی از بهترین سریال های ترسناک در سال ۲۰۲۲
اما امسال برای علاقه‌مندان به مجموعه‌های ترسناک، یک سال شگفت‌انگیز بود. آثار تلویزیونی جذابی که در این سال به نمایش درآمده‌اند، به‌راحتی توانسته‌اند توجه خیل عظیمی از تماشاگران را به‌خود جلب کنند و وحشت را به خانه‌های مخاطبین خود ببرند. در ادامه به‌سراغ ۸ مورد از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ خواهیم رفت؛ سریال‌های تماشایی و جذابی که قطعا لحظات به‌یادماندنی و استرس‌زایی را برایتان به ارمغان خواهند آورد.
 
۸. سریال Chucky (فصل دوم)
سریال «چاکی» که از شبکه Syfy پخش می‌شود و توسط دُن مانچینی ساخته شده است، حکم یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های ترسناک این سال‌ها را دارد. فصل نخست این سریال که در سال 2021 به‌نمایش درآمد، بسیاری از مخاطبین و منتقدان را غافلگیر کرد و به‌سرعت توانست در جایگاه یک مجموعه تلویزیونی دلهره‌آور و خوش‌ساخت قرار گیرد.
 
این سریال که بر اساس مجموعه فیلم‌های Child’s Play ساخته شده و در واقع به‌عنوان دنباله‌ای بر هفتمین قسمت از این سری یعنی فیلم فرقه چاکی (Cult of Chucky) شناخته می‌شود، داستان نوجوان 14 ساله‌ای به‌نام جیک را روایت می‌کند که با خرید یک عروسک به‌ظاهر معمولی، باعث وقوع اتفاقات بسیار هولناکی می‌شود. این عروسک توسط روح قاتل زنجیره‌ای معروف، چارلز لی ری (معروف به چاکی) تسخیر شده است و همین موضوع انبوهی از قتل‌های تکان‌دهنده و دهشتناک را رقم می‌زند. فصل دوم این سریال، همچنان خوش‌ساخت، دلهره‌آور و تماشایی بوده و به‌عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود.

7. سریال All Of Us Are Dead
سریال وحشتناک ما همه مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) که یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ است، درست مانند بازی مرکب از شبکه نتفلیکس پخش شد و هواداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. این مجموعه ماجرای تعدادی دانش‌آموز دبیرستانی را روایت می‌کند که با حمله خیل عظیمی از زامبی‌ها به مدرسه‌شان روبه‌رو می‌شوند و حالا باید به نجات خود و تلاش برای بقا بپردازند.
اگر به مجموعه‌های زامبی محور علاقه دارید، این سریال ترسناک کره‌ای به‌شدت برایتان جالب توجه خواهد بود. ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید «همه ما مرده‌ایم» به‌عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ ، با نوع نگاه و زاویه‌ای متفاوت از ویروس کرونا الهام گرفته و آخرالزمان زامبی‌ها را به‌تصویر کشیده است!
 
6. سریال The Midnight Club
سریال «باشگاه نیمه‌شب» یا The Midnight Club یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ است که در 10 اپیزود از شبکه نتفلیکس به‌نمایش درآمد. مایک فلانگان که ساخت سریال‌های موفقی همچون تسخیرشدگی خانه هیل (The Haunting of Hill House) را در کارنامه دارد و به‌عنوان یکی از کارگردانان معتبر و صاحب سبک در ژانر وحشت شناخته می‌شود، سریال دلهره‌آور The Midnight Club را به تلویزیون آورد تا مخاطبین را شوکه کند.
 
این سریال سرگرم‌کننده و ترسناک که بر اساس رمانی به همین نام (The Midnight Club) نوشته کریستوفر پایک ساخته شده، داستان گروهی از جوانان ساکن یک آسایشگاه را روایت می‌کند که از بیماری‌های لاعلاج رنج می‌برند و در چند قدمی مرگ قرار دارند. این نوجوانان با تشکیل گروهی به‌نام باشگاه نیمه‌شب، به‌طور مخفیانه دور یکدیگر جمع می‌شوند تا به تعریف داستان‌های ترسناک بپردازند؛ و این تازه آغاز ماجراست!

5. سریال Archive 81
باز هم یک سریال جذاب و دلهره‌‌آور دیگر از نتفلیکس که این‌بار بر اساس یک پادکست ساخته شده است! سریال Archive 81 یکی از رازآلودترین و دلهره‌آورترین سریال‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ است که در مجموع 8 اپیزود دارد اما در همین مدت نیز توانست طرفداران پروپاقرص بسیاری پیدا کند.این مینی‌سریال که به عنوان یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود، ماجرای یک کارمند بایگانی به‌نام دن (با بازی مامودو آتی) را روایت می‌کند که مسئولیت دارد آثار سینمایی و مستند یک دانشجوی فیلم‌سازی به‌نام ملودی (با بازی دینا شیهابی) را بازیابی کند؛ یک مجموعه ترسناک با رگه‌های جنایی که قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
 
4. سریال Interview With The Vampire
اگر فیلم «مصاحبه با خون‌آشام را دیده باشید و احیانا رمان گوتیک آن رایس به همین نام را خوانده باشید، بدون شک از تماشای سریال ترسناک Interview With The Vampire لذت خواهید برد. سریالی که محصول شبکه AMC است و با داستان گیرا و شخصیت‌های جذاب خود، می‌تواند مخاطبان خود را شگفت‌زده کند.این مجموعه که در اصل ریبوت فیلم محصول ۱۹۹۴ و رمان آن رایس به‌حساب می‌آید، باز هم مخاطب را به قصر خون‌‌آشام‌ها می‌برد تا با روایتی هولناک از عشق و خون، فضایی دلهره‌آور و جذاب را به‌تصویر بکشد.

3. The Sandman
اگر اهل دنیای جذاب و گسترده کمیک‌ها باشید، احتمالا با نیل گیمن و «سندمن» آشنایی دارید؛ کتاب کمیکی که از سال 1989 تا 1996 چاپ می‌شد و حتی در دنیای امروز هم طرفداران بسیاری دارد. اما مجموعه تلویزیونی The Sandman که از شبکه نتفلیکس پخش شد و جزو یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ است، وحشت را در قالب یک اثر دارک فانتزی با رگه‌های علمی-تخیلی به مخاطب خود ارائه می‌دهد.
این سریال خوش‌ساخت با وفادار ماندن به روح منبع اصلی، مخاطبان امروزی را نیز جذب می‌کند و در عرض ۱۱ قسمت، می‌تواند به انتخاب اول عاشقان کمیک و آن‌هایی که به جنس متفاوت و فانتزی‌تری از وحشت علاقه‌مند هستند تبدیل شود.

2. سریال Stranger Things (فصل چهارم)
اکثر کسانی که در طول سال‌های اخیر پیگیر مجموعه‌های ترسناک بوده‌اند، بدون شک با سریال محبوب Stranger Things آشنایی دارند؛ مجموعه‌ای که در سال ۲۰۲۲ با فصل چهارم بازگشت و هواداران پروپاقرص خود را شگفت‌زده کرد.در فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» شاهد روایتی به‌مراتب تاریک‌تر هستیم و همین موضوع باعث می‌شود که المان‌های استرس‌زا و هولناک آن به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. باز هم شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی هستیم و آن‌ها را در موقعیت‌های دلهره‌آوری می‌بینیم که رهایی از آن کار دشواری خواهد بود. اگر فصول قبلی این مجموعه را دیده‌اید و هنوز سراغ فصل چهارم نرفته‌اید، الان بهترین زمان ممکن است که وارد ماجراجویی جدیدی شوید و به تماشای یکی از بهترین سریال های ترسناک سال ۲۰۲۲ بنشینید.

۱. سریال ۱۸۹۹  
اگر سریال آلمانی «دارک» که در سال ۲۰۱۷ از شبکه نتفلیکس پخش شد را دیده باشید، بدون شک می‌دانید که سازندگان این مجموعه در طی دو سال اخیر مشغول ساخت و توسعه یک سریال جدید بوده‌اند؛ سریالی به نام «۱۸۹۹». داستان این سریال ترسناک درباره گروهی از مهاجران اروپایی است که در یک کشتی بزرگ حضور دارند و عازم شهر نیویورک هستند؛ اما اتفاقاتی عجیب، ترسناک و غیرقابل پیش‌بینی در انتظار آن‌هاست.
سریال 1899 هم درست مانند «دارک» دارای شخصیت‌های فراوان و داستانی پیچیده و تا حدودی مبهم است، اما در مجموع اگر از Dark لذت برده باشید، به احتمال زیاد از فضای دلهره‌آور و روایت پیچیده 1899 هم راضی خواهید بود.
مرجع : گجت نیوز
برچسب ها: سریال ترسناک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها