به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۳۷۴۸۴۳

کلکسیون خصوصی دیوید بکهام لو رفت

کلکسیون خصوصی دیوید بکهام لو رفت
گروه ورزشی: دیوید بکهام همانند سبک خاص فوتبالش، کلکسیون خودروی بسیار جذابی هم دارد. علاوه بر اتومبیل‌های انگلیسی، می‌توان اتومبیل‌های اسپرت و شاسی بلندهای ایتالیایی فوق‌العاده‌ای را هم در این مجموعه یافت.
دیوید بکهام را باید یکی از شناخته‌شده‌ترین فوتبالیست‌های نسل قبل دانست. بازی‌های فوق‌العاده او در تیم ملی انگلستان و تیم‌هایی نظیر منچستر یونایتد، رئال مادرید و پاری سن ژرمن درآمدی چند صد میلیون دلاری را برای او به ارمغان آورده است.
او همانند بسیاری ورزشکاران دیگر، بخش زیادی از این درآمد را صرف خرید اتومبیل‌های لوکس و کمیابی کرده که کلکسیون منحصربفردی را برای او تشکیل داده‌اند.
با این وجود، تفاوت مهم این فوتبالیست انگلیسی با بسیاری افراد دیگر در سلیقه خاص او و علاقمندی او به خودروهای لوکس و جذاب از نوجوانی تا به امروز بوده است. به گزارش GQ، دیوید بکهام سفیر کمپانی مازراتی به شمار می‌رود و حتی یک نسخه منحصربفرد از این برند را نیز با همکاری طراح این کمپانی، کلاوس بوزه عرضه کرده است.
تعداد اتومبیل‌های حاضر در کلکسیون خودرو دیوید بکهام به حدی بالاست که نمی‌توان به معرفی همه آن‌ها پرداخت. با این حال در این جا به بررسی تعدادی خاص‌ترین خودروهای کلکسیون او اشاره می‌کنیم که حاکی از سلیقه فوق‌العاده این فوتبالیست جذاب هستند.
جذاب‌ترین خودروهای کلکسیون اتومبیل دیوید بکهام
Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
یکی از جذاب‌ترین خودروهای فوتبالیست مطرح انگلیسی، یک رولز رویس فانتوم کوپه بود که در سال ۲۰۰۸ در بورلی هیلز سوار بر آن رویت شد.
رولز رویس فانتوم کوپه علاوه بر لوکس بودن بسیار هم قدرتمند است و با در اختیار داشتن موتوری 6.75 لیتری V12 قادر به تولید توان 435 اسب بخاری است. با این وجود، وزن بیش از 2600 کیلوگرمی این خودرو مانع شتاب‌گیری سریع آن می‌شود؛ به طوری که به عقیده بسیاری کارشناسان، هدف این خودرو بیشتر ارائه رانندگی روان و دلچسب است تا ارائه شتاب و سرعتی در حد خودروهای اسپرت.
بکهام این خودرو را در سال 2012 با قیمت 329 هزار دلار در eBay به فروش رساند.
Aston Martin V۸ Vantage X Pack
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
با این که کلکسیون خودروی دیوید بکهام نسبت به بسیاری افراد مشهور دیگر دربرگیرنده خودروهای کلاسیک کمتری است، اما حضور این استون مارتین ونتیج V8 ایکس پک نشان‌گر گزینشی عمل کردن این فوتبالیست در انتخاب خودروهای کلکسیونش است.
سری ایکس پک، علاوه بر ارائه عملکرد بهتر موتور در مقایسه با مدل معمولی استون مارتین ونتیج V8، از اگزوز بزرگ‌تر و پروسروصداتری هم بهره برده و قدرتی 432 اسب بخاری دارد. این مدل یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای زمان خود محسوب شده و مانند جواهری در کلکسیون این فوتبالیست مشهور بود.
در سال ۲۰۲۰، این خودرو در یک مزایده با قیمت هنگفت ۵۷۱ هزار دلار به فروش رسید. البته با در نظر گرفتن این نکته که تنها ۷۹ دستگاه از این خودرو توسط تولیدکننده تولید شده بود، این رقم سرسام‌آور برای معامله آن قابل انتظار به نظر می‌رسد!
Lamborghini Gallardo
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
دیوید بکهام این جواهر لامبورگینی را در سال ۲۰۰۴ و زمانی که در رئال مادرید بازی می‌کرد خرید و برای رانندگی در مادرید از آن استفاده کرد.
این سوپر اسپورت گردن‌کلفت از یک موتور پنج لیتری V10 بهره می‌برد و شتاب‌گیری بسیار سریعی داشت. گالاردو در مقایسه با پرچمدار آن زمان لامبورگینی، یعنی مورسیلاگو، ارزان‌قیمت‌تر بود و به همین دلیل به فروش فوق‌العاده‌ای در میان علاقمندان به اتومبیل‌های سوپر اسپرت رسید.
این خودرو در سال ۲۰۱۳ از خط تولید خارج شد؛ در حالی که با ثبت فروش ۱۴۰۲۲ دستگاه، پرفروش‌ترین اتومبیل لامبورگینی در آن زمان به شمار می‌رفت. این رکورد چند سال بعد توسط نخستین شاسی بلند این کمپانی ایتالیایی یعنی لامبورگینی اوروس شکسته شد که ظرف مدت تنها چهار سال به فروشی بیست هزار دستگاهی رسید.
Ferrari ۳۶۰ Spider
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
از بسیاری جهات، برند فراری سمبل پیشرو بودن در صنعت خودرو به شمار می‌رود. به همین جهت طبیعی است که دیوید بکهام هم تصمیم گرفت یکی از این خودروها را به کلکسیون خود اضافه کند.
یکی از نخستین فراری‌های خریداری شده توسط این فوتبالیست خوشنام، مدل 360 Spider بود که از یک موتور 3.6 لیتری V8 بهره می‌برد و طراحی بدنه آن توسط همکار قدیمی فراری، پینینفارینا انجام شده بود.
همانند بسیاری خودروهای دیگر، بکهام این فراری را نیز مدت زیادی نگه نداشت و آن را در سال ۲۰۱۷ با قیمت نسبتا پایین ۱۰۹۴۰۰ دلار به فروش رساند.
از دیگر قابلیت‌های Ferrari 360 Spider هم می‌توان به چرخ‌های آلیاژی و سبک BBS، اگزوز عقب Challenge و صندلی‌های مسابقه‌ای ساخته‌شده از فیبر کربن اشاره کرد.
Bentley Bentayga
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
در کنار خودروهای اسپرت جذاب و بسیار سریع، بنتلی بنتایگا خودرویی است که این ستاره سابق دنیای فوتبال تصمیم گرفته برای مناسبت‌های رسمی سوار شود. بکهام و خانواده‌اش تا به امروز چندین بار سوار این خودروی شاسی بلند و لوکس در خیابان‌های لندن رویت شدند و او حتی یک بار در سال ۲۰۱۸ به خاطر سرعت بیش از حد با این خودرو جریمه هم شده بود.
بر اساس گزارش‌های موجود، این خودروی بنتلی یکی از اتومبیل‌های مورد علاقه بکهام به شمار می‌رود.
Maserati MC۲۰ Fuoriserie Edition
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
همان طور که پیش از این اشاره کردیم، دیوید بکهام سفیر برند مازراتی به شمار می‌رود و به همین جهت چند سال پیش با همکاری مدیر طراحی این کمپانی، کلاوس بوزه، نسخه‌ای سفارشی و خاص از ابرخودروی MC20 مازراتی را در رنگ مشکی براق تهیه کرد.
به جز این نمونه شگفت‌انگیز، دیوید بکهام یک دستگاه دیگر از این خودرو را هم در کلکسیون خود در لندن دارد.
مشخص نیست که آیا نسخه ویژه MC20 دیوید بکهام از موتوری تقویت‌شده استفاده می‌کند یا خیر. با این حال، حتی نسخه استاندارد این خودرو نیز قدرتی 621 اسب بخاری داشته و گشتاور 538 پوند فوت را تولید می‌کند. بنابراین مازراتی MC20 حتی بدون هیچ گونه تقویت موتور نیز ابرخودرویی قدرتمند به شمار می‌رود.
لندروور دیفندر
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
خودروی آفرودی لندروور دیفندر هم یکی از اتومبیل‌های مورد علاقه دیوید بکهام است که یک بار در سال ۲۰۲۰ به خاطر پارک در منطقه ممنوعه حاشیه‌ساز شد!
البته مدل Defender تنها خودروی لند رووری نبود که بکهام در اختیار داشت؛ چرا که پیش از این او یک بار سوار بر یک خودروی رنج روور اسپرت مدل 2007 هم رویت شده بود. این خودروی رنج روور از کیت‌های سفارشی سنگینی بهره می‌برد که قیمت آن را به 120 هزار دلار می‌رساند.
البته ظاهرا بکهام رنج روور خود را نیز در سال ۲۰۲۱ با قیمت ناچیز و عجیب ۱۳۷۰۰ دلار به فروش رساند و پرونده این شاسی‌بلند قدرتمند انگلسی را برای همیشه بست.
Ferrari ۵۷۵ Superamerica
ببینید؛ کلکسیون خصوصی فوتبالیست معروف لو رفت
فراری ۵۷۵ سوپرآمریکا یکی از معدود خودروهای کلکسیون دیوید بکهام است که چند سال پس از خرید، مجددا به فروش نرسید! این بازیکن سابق و سلبریتی شدیدا عاشق این خودرو بوده و سقف زیبای آن که ظرف تنها هفت ثانیه بسته می‌شود را مهم‌ترین نکته جذاب در خصوص این خودرو عنوان کرده است.
این مدل فراری تنها در 559 دستگاه روانه بازار شد و قیمت آن حدودا 20 درصد گران‌تر از مدل استاندارد 575M است. موتور V12 به کار رفته در مدل سوپرآمریکا کمی قدرتمندتر از موتور مدل استاندارد است و توانایی تولید قدرت 533 اسب بخار را دارد.
دقیقا معلوم نیست که دیوید بکهام چند بار سوار این خودروی فراری شده و یا چند کیلومتر با آن رانندگی کرده است. در عین حال حضور بیست ساله این خودرو در گاراژ این بازیکن سابق فوتبال به‌خوبی نشان‌دهنده علاقه او به این مدل است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها