به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۳۷۴۹۹۵

دوزهای یادآور واکسن کرونا را تزریق کنید

دوزهای یادآور واکسن کرونا را تزریق کنید
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.سعید گل‌فیروزی  با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه آمار ابتلا به کرونا در استان گلستان کاهشی است و از ۱۸ آذر ماه آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان دو رقمی شده، در حال حاضر ۹۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته با دو نفر کاهش همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند، افزود: از این تعداد چهار نفر از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند و حال آن‌ها وخیم است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای گلستان اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های گلستان از لحاظ شیوع کرونا جزو مناطق پرخطر و یا بسیار پرخطر قرار ندارد.

گل‌فیروزی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، آق قلا، علی‌آبادکتول، ترکمن، کلاله، گالیکش، گمیشان، گنبدکاووس، مراوه‌تپه و مینودشت جز شهرستان‌های زرد کرونایی طبقه‌بندی شدند، همچنین چهار شهرستان آزادشهر،  رامیان، بندرگز و کردکوی نیز از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت عادی و آبی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا تأکید کرد و توضیح داد: همچنین به مردم توصیه می‌کنم تزریق دوزهای یادآور کرونا را فراموش نکنند و افرادی که بیش از ۶ ماه از تاریخ آخرین دوز واکسن کرونا آن‌ها گذشته مجدد برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه واکسن‌های خیلی خوبی در سبد واکسن‌های کرونا در کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: بیماران پرخطر مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماران خاص در صورتی که تاکنون واکسن آنفلوانزا را تزریق نکردند در اسرع وقت نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

گل‌فیروزی اضافه کرد: گرچه سه ماه از فصل پاییز گذشته و ممکن است برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر شده باشد اما باز هم سه ماه از فصل سرد سال باقی مانده و تزریق واکسن آنفلوانزا در این زمان باقی مانده می‌تواند از ابتلای آن‌ها به این ویروس جلوگیری کند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: ما همراهی آنفلوانزا و کرونا را در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تجربه کردیم اما در حال حاضر به واسطه واکسیناسیون وسیع انجام شده در شرایط مدیریت و کنترل بیماری هستیم و امیدواریم با تزریق دوزهای یادآور کرونا شاهد استمرار این روند در استان باشیم.
برچسب ها: آنفولانزا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها