به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۳۷۵۰۳۹

روحانی منتقد به پنج سال حبس محکوم شد

گروه سیاسی: حجت الاسلام «محمد زارع فومنی»، فعال سیاسی و منتقد، با حکم قطعی به اجرای پنج سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شده است.
روحانی منتقد به پنج سال حبس محکوم شد
به گفته‌ی فرزند آقای زارع فومنی، رای قطعی دادگاه که در مهرماه بازداشت شده بود، از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شد.
اتهامات او ۱ – نشر اکاذیب علیه مسئولین نظام جمهوری اسلامی به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق سامانه رایانه ای، ۲ – اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و ۳ – اقوا و تحریک مردم به اغتشاش به قصد برهم زدن امنیت کشور بود که حکم صادر شده از شعبه دو دادگاه تجدید نظر به این شرح است:
برای اتهام ردیف اول، دو سال حبس و ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی، برای اتهام ردیف دوم به تحمل پنج سال حبس تعزیری و برای اتهام ردیف سوم هم پنج سال حبس تعزیری. اما طبق قانون بیشترین محکومیت یعنی پنج سال حبس اجرا خواهد شد.
در ادامه این حکم آمده که در جهت جلوگیری از ادامه فعالیت‌های مجرمانه متهم باید دو سال از حبس خود را در زندان کرمان تحمل کند.
حکم بدوی توسط شعبه دوم دادگاه ویژه روحانیت ۱۵ روز پیش صادر شده بود که پس از اعتراض آقای فومنی، پرونده به شعبه ۲ دادگاه تجدیدنظر ویژه روحانیت ارسال شد و پس از بررسی همان حکم دادگاه بدوی تایید شد.
وی به مدت یک ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و ممنوع الملاقات بود و در حال حاضر در بند ویژه روحانیت این زندان اوین است.
همچنین پرونده قبلی او با هفت اتهام در تاریخ ۲۷ آذر ماه جاری در شعبه دوم دادگاه رسیدگی می‌شود. به گفته‌ی فرزند فومنی، قرار است پرونده ۱۲ شکایت هیئت نظارت بر مطبوعات از روزنامه صدای اصلاحات به مدیر مسئولی محمد زارع فومنی در تاریخ ۵ دی ماه سال جاری در شعبه ۲ دادگاه ویژه روحانیت برگزار شود. فومنی در گذشته در جریان سیاسی اصلاحات فعالیت می‌کرد اما در سال‌های پس از ۱۳۸۸ مواضعی متفاوت اتخاذ کرد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ از حامیان ابراهیم رئیسی بود. او در ماه‌های اخیر مواضع منتقدانه‌ای اتخاذ کرده بود.
برچسب ها: محمد زارع فومنی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۲۳:۵۰
آبرویی که چین از اینا برده اگر روزی صد بار بمیرند بازم کمه. این بی آبرویی حق همه مظلومان را گرفت. بمیرن بهتره. (409537)
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۰:۲۰
میشه اکاذیبی که علیه مسئولان منتشر کرده بود ببینیم چی بود ... خیلی کنجکاو شدم (409540)
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۱:۰۵
حرف درست زده (409543)
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۱:۵۶
خوش بگزره زندان امیدوار خوب ابندی شی (409555)
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۰۸:۵۸
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش. (409594)
عادل
United Arab Emirates
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۲:۱۱
هر چه فساد ناکارامدی بیشتر

حبس و اعدام هم بیشتر

بااین این حبس واعدامها
ناکارامدی وفسادکمتر میشه؟ (409660)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها