به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۷۵۱۳۸

بهزاد غریب‌پور، طراح گرافیک و تصویرگر درگذشت

بهزاد غریب‌پور، طراح گرافیک و تصویرگر درگذشت
گروه فرهنگی: بهزاد غریب‌پور گرافیست پیشکسوت و تصویرگر در ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.به گزارش ایرنا،  کیانوش غریب‌پور طراح‌ گرافیک، تصویرگر، مدرس و برادر بهزاد غریب‌پور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی این خبر را اعلام کرد و نوشت: «بدرود برادرم! بدرود استاد! تو جاودانه‌ای، به اعتبار نام و جای بلندی که در هنر و قلب ما ساختی. تو همچنان مهربان و خندان و گرم در قلب من، عزیزان‌مان و دوستدارانت خواهی درخشید. تو پهلوان زنده همه میدان‌های خاطرات و افتخاراتی که ساختی و پرداختی می‌مانی. ما چه خوشبختیم که در این جهان چنین بهزادی در میان‌مان بود و چه خوشبخت‌اند آنان که از امروز روح مهربانت را میزبان‌اند. کاش بودی تا روزی دوباره در وطن همدیگر را در آغوش بگیریم و چشمی از شوق و چشمی به یاد جوانان وطن با اشک بشوریم. بهزاد غریب‌پور، برادر، استاد و جانم، دیشب در غربت، به دیدار آشنایان آسمان رفت. روح مهربانش تابان.»

بهروز غریب‌پور برادر بهزاد غریب‌پور نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: «عزیز ما، برادر خلاق و نامدارمان، گرافیست و تصویرگر بین‌المللی از میان ما رفت، تا ابد جایش خالی خواهد ماند.»بهزاد غریب‌پور سال ۱۳۳۶ در سنندج متولد شد. او دانش‌آموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، با تاسیس استودیوی «تینو گرافیک» در سال ۱۳۶۳، فعالیت‌ خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پی‌گرفت که تا ۱۳۹۴ ادامه داشت. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و ده‌ها دوره و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری و طراحی کتاب از دیگر فعالیت‌های فرهنگی غریب‌پور بوده است.

اوهمچنین مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و غیره را نیز عهده‌دار بوده است. غریب‌پور ازسال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیئت داوران بسیاری از جشنواره‌های تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جمله‌ هستند.او ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو نخستین هیئت مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده است. از فعالیت‌های بین‌المللی غریب‌پور می‌توان به شرکت در گردهمایی طراحی کتاب آسیاپاسیفیک یونسکو، سال ۱۹۸۴ در ژاپن اشاره کرد. همچنین در سال ۱۹۹۹ عضو هیئت داوران جشنواره نوما، در همان مرکز فرهنگی یونسکو بود.

غریب‌پور سال ۲۰۰۱ به دعوت یونسکو در براتیسلاوا کارگاه برگزار کرد و سال ۲۰۰۳ عضو هیئت داوران جشنواره براتیسلاوا بود.غریب‌پور ۲ بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب «راز پرنده» در ۱۹۸۸ و طراحی کتاب «پلنگ سیاه» در ۱۹۹۴ دریافت کرد. در سال ۱۳۹۶ نیز نشان «آبان» از سوی انجمن تصویرگران ایران به غریب‌پور اهدا شد.«راز آبگیر»، «سبزپوش مهربان»، «چهل قصه»، «ترانه‌های کودکان»، «بزبزقندی»، «پرنده طلایی» و «همه حق دارند»، از جمله کتاب‌هایی‌ هستند که وی تصویر کرده است. غریب‌پور همچنین تصویرگر ده‌ها طرح جلد و پوستر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها