به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۷۵۲۲۴

راهنمای انجام پروپوزال و پایان نامه ارش

گروه کسب و کار: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام پروپوزال و پایان نامه یکی از معضلات مهم می باشد. اگر راهنمایی لازم و تخصصی در این زمینه به دانشجویان ارائه شود ، انجام پایان نامه ارشد و دکتری به سهولت انجام خواهد گرفت.
راهنمای انجام پروپوزال و پایان نامه ارش
ضرورت انجام پروپوزال
پروپوزال مانند طرحی است که بر اساس نیاز خواننده راه حلی برای یک مشکل یا یک اقدام ارائه می دهد. هدف یک پروپوزال متقاعد کردن خواننده است که چرا مسیر عمل معین کار می کند.
یک محقق ممکن است پیشنهادی را به یک سازمانی بفرستد و از آنها کمک مالی بخواهد تا بتواند تحقیقات سراسری را در مورد شیوه های ارتباطی انجام دهد. یا یک دانشجو در قالب پروپوزال اهداف پایان نامه و همچنین طرح انتخابی را توجیه کند.
پیشنهادها معمولاً برای متقاعد کردن خواننده برای اجرای طرح اقدام پیشنهادی یا تأیید یک پروژه پیشنهادی نوشته می‌شوند. اما، چرا در وهله اول نیاز به انجام پروپوزال داریم؟

انجام پرپوزال دانشجویی
پروپوزال نویسی از مهمترین مراحلی است که شما در طی انجام پایان نامه باید انجام دهید.
شما چه در مقطع ارشد باشید یا دکتری تفاوتی ندارد و پیش از انجام پایان نامه ضروری است پروپوزال حرفه ای را متناسب با موضوع تأیید شده ارائه دهید.
یک پروپوزال تحقیقاتی به طور خلاصه یک نوشته کوتاه است که دقیقا  آنچه را که در یک پروژه تحقیقاتی بزرگتر پوشش خواهید داد، توضیح می دهد.
انجام پروپوزال قواعد خاصی دارد که باید متناسب با آنها ارائه شود شما در صورتی که نمی خواهید صفر تا صد پروپوزال خود را برون سپاری کنید می توانید از مشاوران مجموعه آماژ استفاده کنید تا بتوانید آموزش های لازم را دریافت کنید.
مثلا شما می توانید انواع پروپوزال های دانشجویی در زمینه های :
در حوضه کشاورزی مثل پروپوزال درخت پالونیا
در حوضه ساختمان -حقوق-مدیریت و ... به ما بدهید.

اصول انجام پروپوزال
در پروپوزال تحقیق برای انجام پایان نامه ارشد ،هدف ارائه طرح نویسنده برای تحقیقی است که قصد انجام آن را دارند. در برخی موارد، بخشی از این هدف تأمین بودجه برای تحقیقات مذکور است. در برخی دیگر، این است که تحقیقات توسط سرپرست یا بخش نویسنده تأیید شود تا آنها بتوانند با آن پیش بروند. در برخی موارد، یک پروپوزال تحقیقاتی بخشی ضروری از برنامه تحصیلات تکمیلی است. در هر یک از این شرایط، پروپوزال های تحقیقاتی از ساختار یکسانی پیروی می کنند.
در پروپوزال تحقیق، نویسنده نشان می دهد که چگونه و چرا تحقیق آنها به رشته خود مرتبط است.

آنها نشان می دهند که کار برای موارد زیر ضروری است:
•    پر کردن شکاف در مجموعه تحقیقاتی موجود در مورد موضوع آنها
•    تاکید بر تحقیقات موجود در مورد موضوع
•    افزودن دانش جدید و اصیل به درک موجود جامعه دانشگاهی از موضوع خود

یک پیشنهاد پژوهشی همچنین نشان می دهد که نویسنده توانایی انجام این تحقیق و کمک به وضعیت فعلی رشته خود را به شیوه ای معنادار دارد. برای انجام این کار، پروپوزال تحقیقاتی شما نیاز به بحث در مورد سوابق علمی و اعتبار شما دارد و همچنین نشان می دهد که ایده های پیشنهادی شما دارای شایستگی علمی هستند.
اما نشان دادن اعتبار تحقیق و توانایی شخصی شما برای انجام آن برای تایید پروپوزال تحقیق شما کافی نیست. پروپوزال تحقیق شما باید موارد زیر را نیز پوشش دهد:
•    روش تحقیقی که قصد استفاده از آن را دارید
•    ابزارها و روش هایی که برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده هایی که جمع آوری می کنید استفاده خواهید کرد
•    توضیحی در مورد اینکه چگونه تحقیق شما با بودجه و سایر محدودیت‌های انجام آن از طریق موسسه، بخش یا برنامه دانشگاهی شما مطابقت دارد.

طرح تحقیق، روش ها و برنامه زمان بندی
پس از بررسی تحقیقاتی خود در مورد برنامه های تحقیقاتی برای انجام پایان نامه ارشد خود نتیجه گیری کنید. در این بخش، مطمئن شوید که این جنبه ها را پوشش داده اید:
•    نوع تحقیقی که انجام خواهید داد. آیا در حال انجام تحقیقات کیفی یا کمی هستید؟ آیا داده های اصلی را جمع آوری می کنید یا با داده های جمع آوری شده توسط سایر محققان کار می کنید؟
•    چه در حال انجام تحقیقات تجربی، همبستگی یا توصیفی باشید
•    داده هایی که با آنها کار می کنید. به عنوان مثال، اگر در حال انجام تحقیقات در زمینه علوم اجتماعی هستید، باید جمعیتی را که در حال مطالعه آن هستید توضیح دهید. همچنین باید نحوه انتخاب سوژه های خود و نحوه جمع آوری داده ها از آنها را پوشش دهید.
•    ابزارهایی که برای جمع آوری داده ها استفاده خواهید کرد. آیا آزمایش هایی را اجرا خواهید کرد؟ انجام نظرسنجی؟ مشاهده پدیده ها؟ در اینجا به همه روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و اینکه چرا روش‌های مؤثر برای تحقیق خاص شما هستند، توجه کنید.

چگونه پروپوزال یا پایان نامه خود را برون سپاری کنیم
در صورتی که شما به هر دلیلی توانایی انجام پروپازال یا زمان انجام پایان نامه ارشد و دکتری را ندارید، می توانید در این زمینه از یک مرکز مطمئن و تخصصی کمک بگیرید.
ممکن است موسسات و مراکز مختلفی در این حوزه فعال باشند، اما توجه داشته باشید انتخاب مرکزی مطمئن که بتواند پایان نامه شما را تا مرحله دفاع پشتیبانی کند، اهمیت ویژه ای دارد.
ما در این خصوص مجموعه آماژ را معرفی می کنیم. این مرکز با داشتن کادری مجرب و حرفه ای در کلیه رشته های تحصیلی امکان ارائه خدمات انجام پروپوزال ، پایان نامه ارشد و دکتری را دارا می باشند.
شما می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان مجموعه آماژ(09919268678 ) در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را در خصوص آموزش انجام پروپوزال و یا برون سپاری پروژه خود، دریافت کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها