به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۳۷۵۲۵۱

بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

بیش از ۶۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است
گروه اقتصادی: وزیر نیرو با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 60 درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است، گفت: در چنین شرایطی مدیریت مصرف آب بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌گیرد.به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 60 درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است، گفت: به منظور بهبود این شرایط، منتظر افزایش بارش‌ها در ماه‌های آتی هستیم و امید است با تحقق این مهم، حجم سدهای کشور افزایش یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه موجودی آب سدهای کشور 39 تا 40 درصد است، افزود: با این میزان موجودی منابع آبی کشور، مدیریت مصرف آب بیش از پیش مورد تاکید قرار می‌گیرد؛ بر همین اساس از ملت شریف ایران درخواست داریم همانند گذشته و بسیار جدی‌تر به این مهم توجه کنند.

وی در پایان درباره فرآیند صادرات برق به سایر کشورها، خاطرنشان کرد: صادرات برق تابع مراودات برقی ما با کشورهای همسایه است؛ صادرات برق در شرایطی صورت می‌گیرد که در برخی از ماه‌های سال برق مازاد در کشور وجود داشته باشد؛ این در حالی است که در برخی از بازه‌های زمانی که نیاز به تامین برق بیشتر در کشور داشته باشیم اقدام به واردات این منبع انرژی خواهیم کرد؛ البته در طول سال تراز برق همواره مثبت است.
برچسب ها: بحران آب
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها