به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۷۵۷۲۵

رقبای جدید گوگل مپس چه کسانی هستند؟

رقبای جدید گوگل مپس چه کسانی هستند؟
گروه فناوری: لینوکس با همکاری غول‌های فناوری پروژه‌ای را برای ایجاد یک نقشه پیش‌بینی کرده است.سازمان ملل مسدودسازی اکانت خبرنگاران توسط توییتر را محکوم کرد؛ اتحادیه اروپا: امکان تحریم وجود دارد.بنیاد لینوکس با چند شرکت بزرگ فناوری از جمله آمازون، متا، مایکروسافت و تام‌تام وارد همکاری شده است تا برای مقابله با سلطه گوگل در دنیای سرویس‌های نقشه، دست به توسعه داده‌های نقشه باز و تعامل‌پذیر بزند. این همکاری مشترک در پروژه‌ای موسوم به Overture Maps Foundation انجام خواهد شد.

بنیاد لینوکس می‌گوید هدف نهایی بنیاد Overture Maps کمک به توسعه محصولات جدید از طریق اطلاعاتی است که به‌صورت باز در دسترس قرار می‌گیرند و می‌توانند در اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای مختلف استفاده شوند. هر کدام از شرکت‌کنندگان در این پروژه می‌توانند داده‌های خود را به بقیه ارائه کرده و از داده‌های آن‌ها استفاده کنند.

«جیم زملین»، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس در بیانیه‌ای مطبوعاتی در‌این‌باره گفت: «نقشه‌برداری از محیط‌های فیزیکی و جوامع مختلف دنیا هم‌زمان با رشد و تغییر آن‌ها، چالشی فوق‌العاده پیچیده است که هیچ شرکتی به‌تنهایی نمی‌تواند از پس آن بربیاید. صنعت ما باید گرد هم بیاید تا برای منفعت همگانی بتواند این کار را انجام دهد.»

نقشه نباید محدود به شرکت باشد
نقشه و داده‌های موقعیتی امروزه نقش مهمی را در جوامع ما ایفا می‌کنند. مالکیت یک یا دو شرکت بزرگ بر تمامی این اطلاعات می‌تواند قابلیت‌های سایر شرکت‌ها در استفاده‌کردن از این اطلاعات را کاهش دهد، دسترسی آن‌ها را محدود کند و هزینه‌های سنگینی را برای بهره‌گیری از این اطلاعات روی دست آن‌ها بگذارد.

«جن اریک سالم»، مدیر مهندسی واحد نقشه‌ها در متا می‌گوید: «تجارب فراگیر که محیط فیزیکی شما را بفهمند و با آن مخلوط شوند، برای آینده اینترنت حیاتی هستند. Overture با ارائه داده‌های باز و تعامل‌پذیر نقشه، زیربنای یک متاورس باز را فراهم می‌کند که توسط ذهن‌های خلاق، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها ساخته شده است.»

با توجه به غیبت گوگل در میان اسامی حاضر در مؤسسان بنیاد Overture Maps، به‌نظر می‌رسد که این تلاش اقدامی برای مقابله با غول بزرگ سازنده اندروید در دنیای نقشه‌ها باشد. این شرکت از زمان فراگیری تلفن‌های هوشمند با کنارزدن رقبایی مثل تام‌تام، بازار نقشه را تحت سیطره خود درآورده است. اما حالا رقبا به‌دنبال جبران عقب‌ماندگی هستند. مدیرعامل تام‌تام می‌گوید: «نقشه‌سازی مشارکتی بخش مرکزی استراتژی تام‌تام است. بنیاد Overture Maps چارچوب دسترسی سریع‌تر به این هدف را فراهم می‌کند. پلتفرم نقشه‌های تام‌تام از ترکیبی از نقشه پایه Overture، مجموعه‌ای از داده‌های دیگر و داده‌های انحصاری تام‌تام در محصولات سازگارپذیر و باکیفیتی استفاده خواهد کرد که کاربردهای مختلفی مثل مسیریابی پیشرفته، جست‌وجو و رانندگی خودکار را شامل می‌شود.»
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: گوگل مپس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها