به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۷۵۹۴۲

بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲

بهترین فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲
گروه فرهنگی: سال ۲۰۲۲ برای طرفداران ژانر وحشت سال بدی نبود. امسال تنوع گسترده‌ای از انواع زیرشاخه‌های این ژانر را شاهد بودیم؛ از استاپ‌موشن‌های وهم‌انگیز تا فیلم‌هایی از جنس «ویدئوی پیدا شده» و فیلم‌های دیگری با انواع هیولا‌ها و اهریمن‌ها.

انتخاب کردن از بین این فیلم‌ها واقعا کار راحتی نیست، اما به هر حال اگر همۀ جوانب را در نظر بگیریم و بخواهیم گیرایی داستان‌ها و عمق ترس‌ها را کنار هم بگذاریم، می‌توانیم به یک فهرست نسبتا کوتاه از فیلم‌های ترسناک برسیم که احتمالا همۀ سلیقه‌ها را راضی خواهند کرد.در اینجا فهرستی از بهترین‌های ژانر وحشت در سال ۲۰۲۲ از نگاه سایت فرادید را ملاحظه می‌کنید.

۱. برپاخیزان جهنم Hellraiser
داستان این فیلم دربارۀ یک دختر معتاد است که به همراه دوستش به قصد سرقت وارد یک انباری می‌شود و در آنجا یک جسم عجیب و غریب شبیه به مکعب‌های روبیکا پیدا می‌کند. اما این شیء در واقع کلیدی برای باز کردن دروازه‌های جهنم است که پای موجوداتی وحشتناک به اسم کنوبیت‌ها را به این دنیا باز می‌کند.
علاوه بر این که داستان این فیلم گیرایی و جذابیت لازم را برای دنبال کردن دارد، بهترین جنبۀ آن گریم متفاوت و دل‌آشوب‌کنندۀ کنوبیت‌ها و شکنجه‌هایی است که نسبت به قربانیانشان اعمال می‌کنند.
۲. جیغ (Scream)
پنجمین فیلم از مجموعۀ «جیغ» یکی از فیلم‌های مورد انتظار امسال بود که اتفاقا توانست انتظارات مخاطبان را برآورده کند. ماجرای این فیلم ده سال بعد از قصۀ آخرین قتل عام در شهر وودزبرو اتفاق می‌افتد و نسل جدیدی از نوجوانان این شهر را با خودش درگیر می‌کند.داستان فیلم ارتباط خیلی خوبی با قسمت‌های قبلی دارد، بازی‌ها بسیار طبیعی و جذاب هستند و روند داستان هم غیر قابل پیش‌بینی و غافلگیر کننده است. به علاوه صحنه‌های پرتعلیق زیادی در فیلم وجود دارد و خون و خونریزی‌ها هم در عین گیرایی‌شان، آنقدر خشن نیستند که حال مخاطب را به هم بزنند.

۳. جوجه‌کشی (Hatching)
این فیلم تصویری استعاری از حسادت و نفرت است که خودش را در قالب یک موجود اهریمنی نشان می‌دهد. این فیلم از جهت عمق روانشناختی‌اش که با داستانی جذاب و هولناک همراه شده واقعا قابل تحسین و متفاوت است.داستان فیلم دربارۀ دختری است که یک تخم پرنده را در جنگل پیدا می‌کند و آن را در تخت خودش گرم نگه می‌دارد. اما موجود عجیبی که سر از تخم بیرون می‌آورد روز به روز بیشتر شبیه خود او می‌شود؛ یا به عبارت بهتر، نسخه‌ای هیولایی و کینه‌توز از خود او که هر کسی را که سر راهش باشد با وحشیانه‌ترین شکل از بین می‌برد.

۴. تازه (Fresh)
این یکی از غافلگیرکننده‌ترین فیلم‌های امسال ژانر وحشت است. حال و هوای فیلم به شکلی تقریبا کمدی آغاز می‌شود و بعد ما را به درون مخوف‌ترین ترس‌ها فرومی‌برد. بازی‌های این فیلم درخشان‌ترین نقطۀ قوت آن هستند.
داستان فیلم دربارۀ دختری به اسم نوآ است که به دنبال یک شریک مطمئن برای زندگی می‌گردد. بالاخره یک روز یک مرد بسیار خوش‌رفتار و مودب سر راه او قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد می‌تواند همان چیزی باشد که نوآ جستجو می‌کرده است. اما این رابطه خیلی ناگهانی تغییر مسیر می‌دهد و به یک تلاش پر تعلیق برای فرار و رهایی تبدیل می‌شود.

۵. مرد‌ها (Men)
نکتۀ خاص این فیلم این است که هیولای اصلی‌اش به نوعی همۀ مرد‌ها هستند! نگاه فمینیستی این فیلم بسیار خوب در دل یک داستان ترسناک خودش را جا کرده است. شخصیت اصلی این فیلم زنی است که برای فرار از گذشته‌اش به یک شهرک کوچک سفر می‌کند. اما آنجا انگار پر از مردانی است با رفتار‌های سلطه‌گرانه و آزاردهنده که شبح‌وار زندگی این زن تنها را احاطه کرده‌اند. یک نکتۀ جالب این فیلم بازی روری کینیر در نقش چند شخصیت مختلف است که همگی به شکل‌های مختلف جنبه‌هایی شیطانی از آزارگری مردانه را به تصویر می‌کشند.

۶. بی‌گناهان (Innocents)
امسال چند فیلم و سریال داشتیم که کودکان را به عامل اصلی ترس تبدیل کرده بودند؛ «بی‌گناهان» بهترین آن‌هاست. این فیلم دربارۀ چند کودک است که در یک شهرک جنگلی با هم دوست می‌شوند و در جریان دوستی‌شان قدرت‌هایی عجیب و جادویی در درون خودشان کشف می‌کنند.وقتی این قدرت‌ها سر و کله‌شان پیدا می‌شود دیگر دنیای این کودکان اصلا آن شکل معصومانه و لطیفی را که معمولا انتظار داریم از دست می‌دهد. همۀ ما با حسادت‌های کودکان و درگیری‌های کوچک و بامزۀ دنیای آن‌ها آشنا هستیم. اما فیلم «بی‌گناهان» این حسادت‌ها و خشونت‌ها را به سرحد خودش می‌رساند؛ سرحدی ترسناک و وهم‌انگیز که دیدنش واقعا یک تجربۀ متفاوت و خاص است.

۷. لبخند (Smile)
آیا یک لبخند ساده می‌تواند ما را تا مغز استخوان بترساند؟ فیلم «لبخند» نشان می‌دهد که بله! می‌تواند. این فیلم ترکیبی از عمیق‌ترین دلهره‌هایی است که به آهستگی زیر پوست مخاطب می‌خزند و جامپ‌اسکر‌هایی که شما را از جا می‌پرانند و ضربان قلبتان را حسابی بالا می‌برند.داستان فیلم دربارۀ زن روانشناسی به اسم رز است که موقع درمان یکی از بیماران عجیبش، گرفتار یک نفرین می‌شود؛ نفرین لبخندی کشنده و شیطانی. داستان فیلم کاملا غیرقابل‌پیش‌بینی است و شما را روی لبۀ صندلی‌تان میخکوب می‌کند. سراسر مدت‌زمان فیلم با یک تعلیق کشنده همراه است که هر لحظه ممکن است مخاطب را با یک غافلگیری ترسناک رو به رو کند.

۸. وی اچ اس ۹۹ (V/H/S/۹۹)
این فیلم پنج اپیزود مجزا دارد که همۀ آن‌ها در یک سطح نیستند. اما دست‌کم یکی از اپیزود‌های فیلم واقعا شاهکاری متفاوت و جذاب از کار درآمده است. این اپیزود دربارۀ دو دوست است که موقع فیلمبرداری از یک مراسم احضار، در اثر یک اشتباه به جهنم می‌روند و حالا باید سعی کنند که در اجرای بعدی مراسم خودشان را به این دنیا برگردانند.شوخی‌های بامزه در کنار جلوه‌های بصری چشمگیر، این اپیزود را به جواهری درخشان در بین فیلم‌های ترسناک امسال تبدیل کرده است. شاید کل فیلم را نشود در فهرست بهترین‌ها جا داد، اما به خاطر همین یک اپیزود هم که شده واقعا باید آن را تماشا کنید.

۹. وحشت‌انگیز ۲ (Terrifier ۲)
اگر به دنبال هولناک‌ترین، حال‌به‌هم‌زن‌ترین و خشن‌ترین فیلم سال می‌گردید، این فیلم برای شماست. این اسلشرترین اسلشر سال و بلکه چند سال اخیر است. داستان فیلم به طرز عجیبی گیراست و شما را با قدرت تا آخرین لحظه به دنبال خودش می‌کشاند؛ با اینکه شاید تحمل دیدن بعضی از صحنه‌ها را نداشته باشید.
این فیلم صحنه‌های قتل و تکه پاره کردن بدن آدم‌ها را خیلی واضح و بی‌محابا نشان می‌دهد؛ همانقدر عادی که انگار که یک برنامۀ آشپزی است و دارد پوست‌کندن سیب‌زمینی را نشان می‌دهد! شخصیت ترسناک این فیلم دلقک مخوفی است که به شکلی بیمارگونه خشونت و وحشیگری را با لبخندی کریه و هولناک ترکیب کرده است. این فیلم واقعا مرز‌های جنون و خشونت را جا به جا کرده است.

۱۰. خدای شوریده (Mad God)
این فقط یک فیلم نیست؛ یک گنج است؛ یک اثر هنری درخشان و بی‌مانند که شبیهش را کمتر دیده‌اید. این فیلم با شیوۀ استاپ‌موشن ساخته شده و سازندۀ آن یکی از بهترین‌های جلوه‌های بصری در سینمای هالیوود است.
دنیای این فیلم یک کابوس آخرالزمانی کامل است؛ هر زشتی و وحشتی را که بتوانید تخیل کنید، «خدای شوریده» بالاتر از آن را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این جلوۀ بصری خیره‌کننده، داستان رازآلود و تامل‌برانگیز فیلم هم نقطۀ قوت دیگری است که مخاطب را با خودش درگیر می‌کند.شخصیت اصلی این فیلم یک آدمکش است که برای انجام ماموریتی مرموز روی سطح یک سیارۀ عجیب و ترسناک فرود می‌آید. تمام فضای فیلم پر از وحشتی مرموز است و تمام صحنه‌ها آکنده از موجوداتی هیولاوار و کریه هستند. این از آن فیلم‌هایی است که می‌شود و باید بیشتر از یک بار آن را دید.
مرجع : فرادید
برچسب ها: فیلم ترسناک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها