به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۷۶۰۳۷

کره جنوبی هم علیه ایران موضع گرفت

کره جنوبی هم علیه ایران موضع گرفت
گروه سیاسی: ۱۰ روز پس از انتشار بیانیه کره جنوبی علیه ایران،  کمیسیون امنیت ملی مجلس به آن واکنش نشان داد. آنطور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن صدور بیانیه مداخله‌جویانه پارلمان کره جنوبی و حمایت از ناآرامی‌ها، خواستار بازنگری وزارت امورخارجه در مناسبات فیمابین دوکشور در عرصه‌های مختلف شد.
 در متن بیانیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمده است:‌ «بی‌تردید ادامه سیاست‌های ضد ایرانی سئول در همسویی با اقدامات کاخ سفید علیه ایران، در آینده مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف تأثیر خواهد گذاشت و مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود اقدامات لازم را در استیفای حقوق ملت ایران انجام خواهد داد.»
اگرچه که هنوز هیچ خبرگزاری داخلی، متن بیانیه پارلمان کره‌جنوبی علیه ایران را منتشر نکرده اما در بخشی از این قطع‌نامه که در مجلس این کشور و با حضور احزاب مختلف نوشته شده، قانون‌گذاران کره‌ای از دولت این کشور برای حمایت از حقوق بشر در ایران درخواست کمک کرده‌اند.
اظهارات کره جنوبی علیه ایران در حالی صورت گرفته که این کشور به خاطر خرید نفت از کشورمان، بیش از ۷ میلیارد دلار به ایران بدهکار بوده و در سه سال گذشته تلاش‌ها برای تسویه این مبلغ بی‌نتیجه مانده است.

 
برچسب ها: کره جنوبی

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ ۱۹:۳۷
این عبارت استیفای حقوق مردم ایران را به حاکمان هم بگویید بد نیست. (410481)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها