به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۷۶۱۵۱

جدیدترین قیمت اقلام اساسی در بازار

جدیدترین قیمت اقلام اساسی در بازار
گروه اقتصادی: آخرین گزارش مرکز آمار ایران مربوط به آبان ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به مهرماه امسال ۲ درصد و گوشت گوسفند ۲.۱ درصد گران شده و گوشت مرغ ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

طلاعاتی که به‌تازگی توسط مرکز اطلاعات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که قیمت ۲۳ درصد از بعضی از خوراکی‌ها و ارزاق مهم در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است! همزمان هشدارها درباره کاهش قدرت خرید مردم بالا گرفته است.

این در شرایطی است که آخرین گزارش مرکز آمار ایران مربوط به آبان ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به مهرماه امسال ۲ درصد و گوشت گوسفند ۲.۱ درصد گران شده و گوشت مرغ ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.بنا به این گزارش، هر کیلو برنج ایرانی درجه یک در آبان امسال به طور متوسط ۱۱۴ هزار و ۴۵۱ تومان، هر کیلو گوشت گوسفند به طور متوسط ۱۹۰ هزار و ۶۵۸ تومان و هر کیلو مرغ ۶۴ هزار و ۷۵۶ تومان قیمت داشت. اما هم‌اکنون قیمت‌ها در چه سطحی است.

مرغ چند شد؟
قیمت مرغ کاهش یافت؛ آن‌طور که مدیر بهره‌برداری سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفته، امروز یکشنبه، مرغ در میدان بهمن تهران بین ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان عرضه می شود.محمد سراب‌نشین با بیان این‌که در میدان بهمن تهران قیمت عمده مرغ بین ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است، افزوده؛ این نرخ نسبت به روز گذشته حدود ۳ هزار تومان کاهش داشته است.وی، قیمت خرده فروشی مرغ را در این میدان بین ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان اعلام کرده و متذکر شده؛ در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر تهران هم هر کیلوگرم مرغ ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان به مشتریان عرضه می‌شود که حدود ۱۷ درصد از نرخ مصوب دولتی (۶۳ هزار تومان) کمتر است.

قیمت گوشت به کیلویی ۲۴۰ هزار تومان رسید
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی در قصابی‌های پایتخت بین ۲۰۰ تا۲۴۰‌ هزار تومان است که با تفکیک قطعات، قیمت هم افزایش پیدا می‌کند.قصابی‌ها هر کیلو گوشت گوسفندی را با قیمت ۲۰۵‌ تا۲۱۰‌ هزار تومان از کشتارگاه خریداری می‌کنند؛ قیمتی که با احتساب سود ۱۰‌ تا۱۲‌ درصدی خرده‌فروشی،‌ هر کیلو شقه گوسفندی را در قصابی‌ها به ۲۳۰‌ تا ۲۳۵‌ هزار تومان می‌رساند.

در همین رابطه، رییس شورای تامین‌کنندگان دام از کاهش نوسان قیمت گوشت خبر داده و گفته است؛ هم اکنون قیمت منطقی هر کیلو گوشت برای مصرف‌کننده ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است.منصور پوریان عنوان کرده؛ با توجه به ازدیاد عرضه دام و نبود تقاضا، التهابات بازار گوشت تاحدی کاهش یافته است.او قیمت هرکیلو بره نر پرواری را ۸۰ هزار تومان و گوساله ۷۹ تا ۸۸ هزار تومان اعلام کرده و گفته؛ براین اساس قیمت هر کیلو گوشت برای مصرف کننده نباید از ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان بیشتر باشد.

قیمت برنج به کجا رسید؟
گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که برنج ایرانی در بازار بین ۸۰ تا ۱۴۰ هزار تومان قیمت دارد. در حال حاضر هر کیلو برنج طارم ممتاز در حدود ۱۴۲ هزار تومان و برنج فجر با قیمت ۸۳ هزار تومان به فروش می‌رود. برنج ایرانی طارم هاشمی نیز کیلویی ۱۱۵ هزار تومان و برنج ندا ۱۱۰ هزار تومان قیمت دارد.در این میان، رضا کنگری، رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران گفته، قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است و این در حالی است که تا دو ماه پیش قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: کالای اساسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها