به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۷۶۱۵۶

عرضه هایما پرطرفدار در بورس کالا/جدول

عرضه هایما پرطرفدار در بورس کالا/جدول
گروه اقتصادی: تالار خودرو بورس کالا چهارشنبه ۳۰ آذر میزبان عرضه ۴ هزار دستگاه خودرو است.

۲ هزار دستگاه شاهین شرکت سایپا و ۲ هزار دستگاه هایما S ۷ ایران خودرو در این روز در بورس کالا عرضه خواهد شد.درصد پیش پرداخت سفارش خرید این خودرو ۵۰ درصد بوده و تاریخ تحویل ۲۷ اسفند اعلام شده است.
در مشخصات عرضه هایما S ۷ آمده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده درتاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو بوده و خریدار باید سن ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که پیش‌تر در عرضه‌های قبلی موفقبه خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران برای ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کنند و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های جانبی اقدام کنند. این هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق، حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد. امکان انتخاب رنگ مشکی آبنوس در زمان تکمیل وجه نیز وجود دارد.

بورس کالا همچنین طبق اعلام قبلی چهارشنبه ۳۰ آذر میزبان عرضه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو شاهین نیز خواهد بود. قیمت پایه این خودرو‌ها ۳۰۴ میلیون تومان و درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است. این خودرو‌ها ۲۵ اسفند به مشتریان تحویل می‌شود.

قیمت هایما S8 در بورس
براساس برخی گزارش‌ها قیمت هایما 8S در بازار چین از حدود 80 هزار یوآن شروع شده و به حدود 137 هزار یوآن هم می‌رسد؛ یعنی حدود 14 تا 21 هزار دلار.طبق معاملات دلار در روز 27 آذر ماه، هر دلار آمریکا در بازار آزاد با قیمت 39 هزار و 300 تومان خرید و فروش شد. اگر هایما بین 14 هزار تا 21 هزار دلار قیمت داشته باشد، یعنی در بازار ایران باید با قیمت بین 550 تا 825 میلیون تومان معامله شود.

البته هزینه‌های جانبی و مالیات می‌تواند قیمت این خودرو را بیش از این میزان کند. نکته مهم دیگر در خصوص قیمت هایما این است که عرضه در بورس می‌تواند قیمت آن را بالاتر ببرد. در واقع بورسی‌ها در شرایط رقابتی احتمالا نرخ‌های بالاتری را برای هایما S8 ثبت کنند.

این اتفاق در خصوص هایما S7 نیز افتاد. در هفته اول ماه جاری وقتی هایما S7 وارد بورس شد، قیمت پایه آن 815 میلیون تومان بود اما با قیمت تمام شده حدود 920 میلیون تومان فروخته شد. کسانی که سه هفته قبل در عرضه هایما S7 شرکت کردند، این خودرو را 32 درصد معادل 300 میلیون تومان ارزان تر از بازار خریداری کردند.در حال حاضر قیمت هایما S7 پلاس در بازار ایران یک میلیارد و 220 میلیون تومان قیمت دارد. هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته نیز با قیمت یک میلیارد و 70 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
مرجع : کالا خبر
برچسب ها: هایما بورس کالا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها