به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۷۶۳۱۷

 غرفه سازی بین المللی چیست و چه نکاتی را باید در ساخت غرفه رعایت کرد؟

غرفه سازی چیست و چه نکاتی را باید در حین ساخت یک غرفه نمایشگاه رعایت کرد؟ بهترین خدمات غرفه سازی در ایران
گروه کسب و کار: در معرض دید قرار گرفتن و جلب توجه مثبت، یکی از اهداف اصلی هر کسب‎وکار و برندی است. اگر شما هم محصول یا خدمت خاصی داشته باشید، قطعا می‌خواهید که دیده شوید. فروش شما و گسترده شدن کسب‎وکارتان هیچ راهکاری جز بیشتر دیده شدن و برندینگ در پیش روی نخواهد داشت.
 غرفه سازی بین المللی چیست و چه نکاتی را باید در ساخت غرفه رعایت کرد؟
غرفه سازی اگر به درستی انجام شود، می‎تواند بازاریابی و برندینگ را به صورت همزمان عملی سازد و فروش محصول و خدمت را تا حد زیادی افزایش دهد. حضور در نمایشگاه‎های مختلف یکی از راه‎های دیده شدن است، که البته بایستی آن را به شیوه‎ای حرفه‎ای به انجام برسانید. با ما همراه باشید تا درباره این روش از بازاریابی بیشتر آشنا شوید.

غرفه‎ سازی چیست؟
ساختن غرفه را می‎توان ترکیبی از هنرهای مختلف دانست که در نهایت منجر به ساخت یک غرفه‎ی دیدنی، مدرن و در عین حال معرف کسب‎وکار می‎شود. ساختن غرفه نمایشگاه دارای نکات زیادی است و اگر این کار به‌درستی انجام شود، تاثیر بسیاری در جذب مشتری و مخاطب خواهد داشت.


غرفه سازی

اهمیت غرفه سازی در چیست؟
شرکت در نمایشگاه‌‎های مختلف خصوصا نمایشگاه‎های بین‎المللی یکی از بهترین راهکارها برای نشان دادن توانایی‎ها و شناساندن محصول به همه‎ یا تعداد مشخصی از مردم است. هنگامی که یک غرفه در نمایشگاه داشته باشید، می‎توانید بازاریابی و برندینگ انجام داده و نام خود و کسب‎وکارتان را در ذهن آن‎ها حک کنید.
یکی از مهم‎ترین بخش‎هایی که در نهایت می‎تواند حضور شما در یک نمایشگاه را موفقیت‌آمیز کند، غرفه سازی است. در واقع، استفاده از غرفه سازی در دیده شدن شما در یک نمایشگاه، خصوصا نمایشگاه‎های بین‎المللی که تعداد و سطح رقبا بسیار بالاست و استانداردهای به مراتب سخت‎گیرانه‎تری وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.
در نظر داشته باشید که هرچقدر هم که محصول یا خدمتی که عرضه می‎کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هر چقدر هم که برای مشتری و مخاطب خود ارزش قائل باشید، اما اگر نتوانید آن را به درستی عرضه و در معرض دید قرار دهید، به احتمال زیاد تمامی تلاش‎هایی که کرده‎اید از بین خواهد رفت. حضور در نمایشگاه‌ یکی از بهترین راهکارها برای عرضه‎ی یک محصول یا خدمت خاص است.
اما صرف حضور در یک نمایشگاه هم نمی‎تواند چندان موفقیت‌آمیز باشد اگر نتوانید غرفه‎ی خوبی را برای خودتان دست‎وپا کنید.

چرا طراحی غرفه مهم است؟
گفتیم که تنها حضور در یک نمایشگاه نمی‎تواند برای شما عملیات بازاریابی را به انجام برساند، بلکه شما باید به دنبال این باشید که غرفه‎ای که از طریق آن محصول یا خدمت‎تان را در معرض دید مخاطب قرار می‎دهید هم از هر لحاظ حرفه‌ای باشد.
غرفه، فضای کوچک و محدودی است که هر نمایشگاه در اختیار یک کسب‎وکار قرار می‎دهد و مدیران بایستی بتوانند از همان فضای کوچک به بهترین نحو ممکن بهره ببرند. در واقع می‎توان گفت که غرفه سازی، خود یک هنر است که می‎تواند توانمندی‎های یک کسب‎وکار یا یک برند را در فضایی بسیار کوچک و محدود نشان داده و حتی در همان فضا ویژگی‎‌های مثبت آن را برجسته‎تر سازد.
غرفه باید به شکلی طراحی شود که مخاطب بتواند در نگاه اول به ماهیت آن کسب‌وکار، اهداف، محصولات، خدمات و به صورت کلی مشکل و گره‌ای که قرار است توسط این شرکت حل شود، پی ببرد؛ در اینجاست که اهمیت غرفه سازی مشخص می‏شود. به همین خاطر شاید بهتر باشد که ساخت غرفه نمایشگاهی خود را به افراد حرفه‎ای و باتجربه بسپارید.

حین غرفه سازی باید به چه نکاتی دقت کرد؟
توجه داشته باشید که یک غرفه در یک نمایشگاه صرفا یک سازه‎ی فیزیکی نیست. شما بی‎دلیل در یک نمایشگاه حاضر نمی‎شوید، بلکه قصد دارید تا از این نمایشگاه به عنوان یک ابزار برای بازاریابی، جذب مشتری و در نهایت فروش محصول خود استفاده کنید؛ بنابراین در طراحی یک غرفه باید به نکات بسیاری دقت کرد که به شرح زیر می‌باشد:

سادگی و قابل فهم بودن غرفه
متدی که در نمایشگاه‎ها برای بازاریابی مورداستفاده قرار می‎گیرد، این است که افراد زیادی بتوانند محصول یا خدمت مدنظر را درک کنند و استنباط صحیحی از آن داشته باشند. در اینجاست که اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی هویدا خواهد شد. البته بسته به این که شکل کسب‌و‌کار یا محصول و خدمتی که عرضه می‎کنید چیست، مخاطبان متفاوتی خواهید داشت. اما حتی اگر مشتری شما اقشار باسواد جامعه هستند باز هم باید شکل ارائه‎ شما در یک نمایشگاه، به شکلی باشد که تمامی افراد بتوانند آن را درک کنند؛ به این ترتیب تناسب بین غرفه و کسب‎وکار ایجاد شده و هماهنگی گسترده‎ای شکل می‎گیرد.
این یکی از ویژگی‎های غرفه‌ سازی حرفه‎ای است و غرفه سازان باتجربه را از غرفه سازان بی‎تجربه جدا می‎کند؛ بنابراین حتما به سادگی و قابل فهم بودن غرفه باید توجه کرد.

شرایط مکانی و تسهیلاتی
از نکات بسیار مهم در ساخت غرفه وضعیت مکانی آن است. غرفه‎ای که انتخاب می‎کنید باید در مکان و نمایشگاهی باشد که امکان حضور بازدیدکننده در آنجا وجود داشته باشد. در غیر این صورت هر چقدر هم که برای غرفه نمایشگاه خود تلاش کرده باشید، باز هم نمی‎توانید به هدف اصلی خود دست پیدا کنید. همچنین در طراحی غرفه بایستی تسهیلاتی جهت انجام مذاکرات با مشتری در نظر گرفته شود؛ مثلا وجود مبلمان مناسب می‎تواند بسیار راهگشا باشد.

استفاده بهینه از فضا
در یک نمایشگاه فضای محدودی در اختیار دارید و این مسئله‎ی واضحی است؛ بنابراین نمی‎توانید تمام آیتم‎های مدنظر خود را در این فضای کوچک جای دهید و صرفا قادر به قرار دادن تعداد محدودی از آیتم‎ها خواهید بود. در چنین حالتی، استفاده بهینه و هوشمندانه از فضا می‎تواند بهترین راهکار ممکن باشد. این کاری است که غرفه سازی حرفه‎ای می‎تواند برای شما انجام دهد.

توجه به رنگ‎بندی
شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید، اما رنگ‌بندی تقریبا یکی از مهم‎ترین چیزهایی است که در تمام جنبه‎های مختلف بازاریابی خصوصا در نمایشگاه‎ها بایستی به آن توجه شود؛ رنگ‎ها معانی مختلفی دارند. برای مثال شرکت‎های مالی از رنگ سبز یا آبی استفاده می‎کنند. کسب‎وکارهایی که تمایل دارند به‌طور هوشمندانه جلوه کنند، از رنگ سفید بهره ‎می‎برند. رنگ قرمز برای محصولات غذایی گزینه‎ی مناسبی است و رنگ بنفش برای محصولات آرایشی و بهداشتی بهتر عمل می‎کند.
در واقع همان طور که سبک طراحی و چیدمان‎های مختلف مهم است، انتخاب رنگ مناسب هم فاکتوری حیاتی است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. در واقع اگر رنگ‌‎بندی درستی برای غرفه شما اعمال نشود، به احتمال بسیار زیاد قادر به جلب توجه مخاطب نخواهید بود. البته اگر لوگو یا کسب‎وکارتان رنگ خاصی دارد، باید از همان در غرفه سازی استفاده گردد و اگر این رنگ به اشتباه انتخاب شده پس باید به فکر تغییر آن باشید.


غرفه سازی نمایشگاهی

استفاده همزمان از هنرمندان و متخصصان
هنگامی که وارد یک غرفه‌ی حرفه‎ای می‏شوید چه چیزی می‎بینید؟ آثاری از نورپردازی، معماری، گرافیک، طراحی داخلی و... . بنابراین غرفه‌سازی حرفه‎ای ترکیبی از چندین تخصص مختلف است که در نهایت می‎تواند منجر به خلق یک غرفه نمایشگاه حرفه‎ای گردد؛ در نتیجه خیلی کم پیش می‎آید که یک نفر یا تعدادی از نفرات که تجربه‎ی خاصی در این زمینه ندارند، بتوانند غرفه سازی خوبی انجام دهند. به همین خاطر پیشنهاد می‎کنیم که حتما فرایند ساخت غرفه‎ی خود را به افراد حرفه‎ای که چندین سال تجربه و تخصص دارند بسپارید.
اما هماهنگ کردن تعداد زیادی هنرمند و متخصص در حیطه‎های مختلف کار سختی است. اما هم اینک مجموعه‎هایی به وجود آمده‎اند که تعداد زیادی از این هنرمندان و متخصصان را گرد هم آورده و با تشکیل یک تیم اقدام به ایجاد غرفه برای شرکت‎های مختلف می‎کنند؛ به این ترتیب بخش قابل توجهی از فشار کاری و سختی‎های ساخت غرفه را از دوش مدیران کسب‎وکارها بر می‎دارند.

انواع غرفه‎ سازی چیست؟
غرفه‎سازی به شکل‎های مختلفی پیاده می‏شود که از مهم‎ترین آن‎ها می‎توان با موارد زیر اشاره کرد:
غرفه‎های خودساز
هنگامی که یک شرکت قصد حضور در یک نمایشگاه را دارد، ممکن است برگزارکننده نمایشگاه پیشنهاد دهد که از غرفه‎های پیش ساخته‎ی آن‎ها استفاده کند. اما انجام این کار قطعا یک شرکت یا کسب‎وکار را راضی نخواهد کرد؛ چرا که نوع پیش‎ساخته احتمالا هماهنگی چندانی با اهداف و خواسته‎های آن‌‎ها ندارد.
در نتیجه اگر شرکتی بخواهد که غرفه‎ی مدنظر خود را خودش بسازد، به این امر غرفه سازی خودساز می‎گویند. در این شکل از غرفه‌سازی، دست شرکت برای اعمال نظرات و ایده‎هایش باز است و می‎تواند از انواع و اقسام ایده‎ها برای زیباتر و کاربردی‎تر شدن غرفه‎ی خود استفاده کند.

غرفه‎های پیش‎ساخته
این غرفه‎ها از سوی کسانی که اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده‎اند، در اختیار غرفه‎دار قرار می‎گیرد و اصولا در ساخت آن از پی‎وی‎سی، پروفیل‎های آلومینیومی و پلی‎اتیلن بهره گرفته می‎شود. این غرفه‎ها قابلیت چندانی برای سفارشی‎سازی نداشته و نمی‎توانند دقیقا مشابه با نیازهای کسب‎وکار باشند. با این حال گزینه‎ای مقرون‎به‌صرفه و سریع است.

انواع سازه‎های نمایشگاهی کدام است؟
غرفه سازی هم مانند هر کار دیگری متدها و روش‎های خاص خود را دارد که استفاده از آن‎ها می‎تواند خروجی متفاوتی داشته باشد. و اما انواع این سازه‎ها عبارت‌اند از:

سازه‎های مدولار
این سازه‎ها در کارخانه ساخته‏‎شده و سپس در محل ایجاد غرفه سرهم و بر پا می‎گردند. در واقع می‎توان آن‎ها را تا حدی پیش‎ساخته دانست. از آنجایی که قطعات مختلف این سازه از یکدیگر جداست؛ در نتیجه می‎توان آن‎ها را به دفعات زیاد مونتاژ یا دوباره از هم جدا کرد و از این جهت مناسب است.

سازه‎های اسپیس فریم
این سازه‎ها که از فرم‎های هندسی خاصی پیروی می‎کنند، در کنار یکدیگر جای گرفته و در نهایت با تقسیم وزن کل سازه، مستحکم می‏‎شوند. اصولا سازه‎های اسپیس فریم از جذابیت خاصی برخوردارند و بسیاری از افراد برای غرفه نمایشگاه از این سازه‎ها بهره می‎برند.
از جمله مزایای این شیوه از ساخت غرفه می‎توان به مقرون‎به‌صرفه‎ بودن، حمل‎ونقل ساده، زیبایی و تنوع، قابلیت نورپردازی و ایمنی بالا اشاره کرد. اگر شما هم قصد غرفه سازی به شیوه‎ی اسپیس فریم دارید، می‎توانید این کار را به کمک افراد حرفه‎ای عملی کنید.

سازه‎های ماکسیما
یکی از جدیدترین سازه‎ها برای غرفه‎سازی نمایشگاهی است که می‎توان آن را بارها مونتاژ و سپس دمونتاژ کرد و به همین خاطر به سازه‎های مدولار شباهت دارد. در واقع می‎توان این سازه‎ها را بین غرفه‎های استاندارد و غرفه‎های چوبی خودساخته قرار داد. از جمله مزایای سازه‎های ماکسیما می‎توان به انعطاف‎ بالا، زیبایی، قابلیت شخصی‎سازی، هزینه‎ی کم، حمل‎ونقل آسان و سرعت کار اشاره کرد.


ساخت غرفه

چگونه غرفه نمایشگاه خود را برپا کنم؟
اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه و ایجاد یک غرفه را دارید، پس بهتر است که حتما این فرصت را غنیمت شمرده و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید. شاید غرفه سازی در ابتدای کار، ساده به نظر برسد اما باید بدانید که این هنر ترکیبی از دکوراسیون، گرافیک، نورپردازی و امور فنی مانند کار با چوب یا انواع پروفیل‎هاست و بایستی توسط افراد باتجربه و متخصص به انجام برسد. به همین خاطر مجموعه‎هایی پدید آمده‎اند که با ایجاد تیمی از افراد هنرمند و متخصص این خدمات را به صورت کامل به انجام می‏رسانند. یکی از این مجموعه‎ها کبیرسازان نام دارد.؛از جمله‎ خدمات این مجموعه می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سرعت بالای ساخت غرفه و تحویل در کوتاه‎ترین زمان ممکن
•    نیروی حرفه‎ای و باتجربه
•    استفاده از بهترین ابزارآلات خصوصا ابزار CNC
•    قابلیت ساخت غرفه به صورت بین‎المللی
•    ساخت غرفه با استفاده از گرید و استانداردهای ایزو 9001 و ایزو 10002
•    طراحی کامل و از صفر غرفه‎ نمایشگاه با استفاده از مواد گوناگون مانند نئوپان، پروفیل‎های آلومینیومی، ام‎دی‎اف، چوب و... .
•    طراحی غرفه‎ها با استفاده از سازه‎های گوناگون مانند اسپیس فریم، مدولار و ماکسیما
•    طراحی حرفه‎ای و متناسب با نیازهای کسب‎وکار و مخاطبان آن

اهمیت غرفه سازی توسط شرکت‌های حرفه‌ای
ساخت یک غرفه در نمایشگاه یا همان غرفه سازی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش مشتری و مخاطبان چه در سطح کشور و چه به صورت بین‎المللی است. هنگامی که در یک نمایشگاه بین‎المللی حضور پیدا می‎کنید، رقابت‎ سخت‎تر خواهد شد و در چنین مواقعی بهتر است که از غرفه سازی نمایشگاهی حرفه‎ای مانند مجموعه‎ کبیرسازان بهره ببرید.
ساخت غرفه توسط این مجموعه در سریع‎ترین زمان ممکن و با هزینه‎ای مقرون‎به‌صرفه و معقولانه انجام خواهد شد. کبیرسازان تیمی است از هنرمندان و متخصصان در حیطه‎های فنی، گرافیک، دکوراسیون، نورپردازی، طراحی صحنه و... که به کسب‎وکارها و شرکت‎ها کمک می‎کند که به بهترین شکل ممکن در نمایشگاه‎های داخلی و بین‎المللی حاضر شده و خود و محصولات‎شان را در معرض دید مخاطب خود قرار دهند.
شرکت غرفه سازی پیشرو کبیرسازان برترین غرفه سازی مدرن و کلاسیک در ایران
شماره تماس:02166911568 _ 09127599472
09125866830
 
🔴 کبیرسازان پیشرو در طراحی و اجرا شماره تماس:09125866830
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها