غرفه سازی بین المللی چیست و چه نکاتی را باید در ساخت غرفه رعایت کرد؟
غرفه سازی چیست و چه نکاتی را باید در حین ساخت یک غرفه نمایشگاه رعایت کرد؟ بهترین خدمات غرفه سازی در ایران
29 آذر 1401 ساعت 9:10
گروه کسب و کار: در معرض دید قرار گرفتن و جلب توجه مثبت، یکی از اهداف اصلی هر کسبوکار و برندی است. اگر شما هم محصول یا خدمت خاصی داشته باشید، قطعا میخواهید که دیده شوید. فروش شما و گسترده شدن کسبوکارتان هیچ راهکاری جز بیشتر دیده شدن و برندینگ در پیش روی نخواهد داشت.
غرفه سازی اگر به درستی انجام شود، میتواند بازاریابی و برندینگ را به صورت همزمان عملی سازد و فروش محصول و خدمت را تا حد زیادی افزایش دهد. حضور در نمایشگاههای مختلف یکی از راههای دیده شدن است، که البته بایستی آن را به شیوهای حرفهای به انجام برسانید. با ما همراه باشید تا درباره این روش از بازاریابی بیشتر آشنا شوید.
غرفه سازی چیست؟
ساختن غرفه را میتوان ترکیبی از هنرهای مختلف دانست که در نهایت منجر به ساخت یک غرفهی دیدنی، مدرن و در عین حال معرف کسبوکار میشود. ساختن غرفه نمایشگاه دارای نکات زیادی است و اگر این کار بهدرستی انجام شود، تاثیر بسیاری در جذب مشتری و مخاطب خواهد داشت.
غرفه سازی
اهمیت غرفه سازی در چیست؟
شرکت در نمایشگاههای مختلف خصوصا نمایشگاههای بینالمللی یکی از بهترین راهکارها برای نشان دادن تواناییها و شناساندن محصول به همه یا تعداد مشخصی از مردم است. هنگامی که یک غرفه در نمایشگاه داشته باشید، میتوانید بازاریابی و برندینگ انجام داده و نام خود و کسبوکارتان را در ذهن آنها حک کنید.
یکی از مهمترین بخشهایی که در نهایت میتواند حضور شما در یک نمایشگاه را موفقیتآمیز کند، غرفه سازی است. در واقع، استفاده از غرفه سازی در دیده شدن شما در یک نمایشگاه، خصوصا نمایشگاههای بینالمللی که تعداد و سطح رقبا بسیار بالاست و استانداردهای به مراتب سختگیرانهتری وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.
در نظر داشته باشید که هرچقدر هم که محصول یا خدمتی که عرضه میکنید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هر چقدر هم که برای مشتری و مخاطب خود ارزش قائل باشید، اما اگر نتوانید آن را به درستی عرضه و در معرض دید قرار دهید، به احتمال زیاد تمامی تلاشهایی که کردهاید از بین خواهد رفت. حضور در نمایشگاه یکی از بهترین راهکارها برای عرضهی یک محصول یا خدمت خاص است.
اما صرف حضور در یک نمایشگاه هم نمیتواند چندان موفقیتآمیز باشد اگر نتوانید غرفهی خوبی را برای خودتان دستوپا کنید.
چرا طراحی غرفه مهم است؟
گفتیم که تنها حضور در یک نمایشگاه نمیتواند برای شما عملیات بازاریابی را به انجام برساند، بلکه شما باید به دنبال این باشید که غرفهای که از طریق آن محصول یا خدمتتان را در معرض دید مخاطب قرار میدهید هم از هر لحاظ حرفهای باشد.
غرفه، فضای کوچک و محدودی است که هر نمایشگاه در اختیار یک کسبوکار قرار میدهد و مدیران بایستی بتوانند از همان فضای کوچک به بهترین نحو ممکن بهره ببرند. در واقع میتوان گفت که غرفه سازی، خود یک هنر است که میتواند توانمندیهای یک کسبوکار یا یک برند را در فضایی بسیار کوچک و محدود نشان داده و حتی در همان فضا ویژگیهای مثبت آن را برجستهتر سازد.
غرفه باید به شکلی طراحی شود که مخاطب بتواند در نگاه اول به ماهیت آن کسبوکار، اهداف، محصولات، خدمات و به صورت کلی مشکل و گرهای که قرار است توسط این شرکت حل شود، پی ببرد؛ در اینجاست که اهمیت غرفه سازی مشخص میشود. به همین خاطر شاید بهتر باشد که ساخت غرفه نمایشگاهی خود را به افراد حرفهای و باتجربه بسپارید.
حین غرفه سازی باید به چه نکاتی دقت کرد؟
توجه داشته باشید که یک غرفه در یک نمایشگاه صرفا یک سازهی فیزیکی نیست. شما بیدلیل در یک نمایشگاه حاضر نمیشوید، بلکه قصد دارید تا از این نمایشگاه به عنوان یک ابزار برای بازاریابی، جذب مشتری و در نهایت فروش محصول خود استفاده کنید؛ بنابراین در طراحی یک غرفه باید به نکات بسیاری دقت کرد که به شرح زیر میباشد:
سادگی و قابل فهم بودن غرفه
متدی که در نمایشگاهها برای بازاریابی مورداستفاده قرار میگیرد، این است که افراد زیادی بتوانند محصول یا خدمت مدنظر را درک کنند و استنباط صحیحی از آن داشته باشند. در اینجاست که اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی هویدا خواهد شد. البته بسته به این که شکل کسبوکار یا محصول و خدمتی که عرضه میکنید چیست، مخاطبان متفاوتی خواهید داشت. اما حتی اگر مشتری شما اقشار باسواد جامعه هستند باز هم باید شکل ارائه شما در یک نمایشگاه، به شکلی باشد که تمامی افراد بتوانند آن را درک کنند؛ به این ترتیب تناسب بین غرفه و کسبوکار ایجاد شده و هماهنگی گستردهای شکل میگیرد.
این یکی از ویژگیهای غرفه سازی حرفهای است و غرفه سازان باتجربه را از غرفه سازان بیتجربه جدا میکند؛ بنابراین حتما به سادگی و قابل فهم بودن غرفه باید توجه کرد.
شرایط مکانی و تسهیلاتی
از نکات بسیار مهم در ساخت غرفه وضعیت مکانی آن است. غرفهای که انتخاب میکنید باید در مکان و نمایشگاهی باشد که امکان حضور بازدیدکننده در آنجا وجود داشته باشد. در غیر این صورت هر چقدر هم که برای غرفه نمایشگاه خود تلاش کرده باشید، باز هم نمیتوانید به هدف اصلی خود دست پیدا کنید. همچنین در طراحی غرفه بایستی تسهیلاتی جهت انجام مذاکرات با مشتری در نظر گرفته شود؛ مثلا وجود مبلمان مناسب میتواند بسیار راهگشا باشد.
استفاده بهینه از فضا
در یک نمایشگاه فضای محدودی در اختیار دارید و این مسئلهی واضحی است؛ بنابراین نمیتوانید تمام آیتمهای مدنظر خود را در این فضای کوچک جای دهید و صرفا قادر به قرار دادن تعداد محدودی از آیتمها خواهید بود. در چنین حالتی، استفاده بهینه و هوشمندانه از فضا میتواند بهترین راهکار ممکن باشد. این کاری است که غرفه سازی حرفهای میتواند برای شما انجام دهد.
توجه به رنگبندی
شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید، اما رنگبندی تقریبا یکی از مهمترین چیزهایی است که در تمام جنبههای مختلف بازاریابی خصوصا در نمایشگاهها بایستی به آن توجه شود؛ رنگها معانی مختلفی دارند. برای مثال شرکتهای مالی از رنگ سبز یا آبی استفاده میکنند. کسبوکارهایی که تمایل دارند بهطور هوشمندانه جلوه کنند، از رنگ سفید بهره میبرند. رنگ قرمز برای محصولات غذایی گزینهی مناسبی است و رنگ بنفش برای محصولات آرایشی و بهداشتی بهتر عمل میکند.
در واقع همان طور که سبک طراحی و چیدمانهای مختلف مهم است، انتخاب رنگ مناسب هم فاکتوری حیاتی است که تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. در واقع اگر رنگبندی درستی برای غرفه شما اعمال نشود، به احتمال بسیار زیاد قادر به جلب توجه مخاطب نخواهید بود. البته اگر لوگو یا کسبوکارتان رنگ خاصی دارد، باید از همان در غرفه سازی استفاده گردد و اگر این رنگ به اشتباه انتخاب شده پس باید به فکر تغییر آن باشید.
غرفه سازی نمایشگاهی
استفاده همزمان از هنرمندان و متخصصان
هنگامی که وارد یک غرفهی حرفهای میشوید چه چیزی میبینید؟ آثاری از نورپردازی، معماری، گرافیک، طراحی داخلی و... . بنابراین غرفهسازی حرفهای ترکیبی از چندین تخصص مختلف است که در نهایت میتواند منجر به خلق یک غرفه نمایشگاه حرفهای گردد؛ در نتیجه خیلی کم پیش میآید که یک نفر یا تعدادی از نفرات که تجربهی خاصی در این زمینه ندارند، بتوانند غرفه سازی خوبی انجام دهند. به همین خاطر پیشنهاد میکنیم که حتما فرایند ساخت غرفهی خود را به افراد حرفهای که چندین سال تجربه و تخصص دارند بسپارید.
اما هماهنگ کردن تعداد زیادی هنرمند و متخصص در حیطههای مختلف کار سختی است. اما هم اینک مجموعههایی به وجود آمدهاند که تعداد زیادی از این هنرمندان و متخصصان را گرد هم آورده و با تشکیل یک تیم اقدام به ایجاد غرفه برای شرکتهای مختلف میکنند؛ به این ترتیب بخش قابل توجهی از فشار کاری و سختیهای ساخت غرفه را از دوش مدیران کسبوکارها بر میدارند.
انواع غرفه سازی چیست؟
غرفهسازی به شکلهای مختلفی پیاده میشود که از مهمترین آنها میتوان با موارد زیر اشاره کرد:
غرفههای خودساز
هنگامی که یک شرکت قصد حضور در یک نمایشگاه را دارد، ممکن است برگزارکننده نمایشگاه پیشنهاد دهد که از غرفههای پیش ساختهی آنها استفاده کند. اما انجام این کار قطعا یک شرکت یا کسبوکار را راضی نخواهد کرد؛ چرا که نوع پیشساخته احتمالا هماهنگی چندانی با اهداف و خواستههای آنها ندارد.
در نتیجه اگر شرکتی بخواهد که غرفهی مدنظر خود را خودش بسازد، به این امر غرفه سازی خودساز میگویند. در این شکل از غرفهسازی، دست شرکت برای اعمال نظرات و ایدههایش باز است و میتواند از انواع و اقسام ایدهها برای زیباتر و کاربردیتر شدن غرفهی خود استفاده کند.
غرفههای پیشساخته
این غرفهها از سوی کسانی که اقدام به برگزاری نمایشگاه کردهاند، در اختیار غرفهدار قرار میگیرد و اصولا در ساخت آن از پیویسی، پروفیلهای آلومینیومی و پلیاتیلن بهره گرفته میشود. این غرفهها قابلیت چندانی برای سفارشیسازی نداشته و نمیتوانند دقیقا مشابه با نیازهای کسبوکار باشند. با این حال گزینهای مقرونبهصرفه و سریع است.
انواع سازههای نمایشگاهی کدام است؟
غرفه سازی هم مانند هر کار دیگری متدها و روشهای خاص خود را دارد که استفاده از آنها میتواند خروجی متفاوتی داشته باشد. و اما انواع این سازهها عبارتاند از:
سازههای مدولار
این سازهها در کارخانه ساختهشده و سپس در محل ایجاد غرفه سرهم و بر پا میگردند. در واقع میتوان آنها را تا حدی پیشساخته دانست. از آنجایی که قطعات مختلف این سازه از یکدیگر جداست؛ در نتیجه میتوان آنها را به دفعات زیاد مونتاژ یا دوباره از هم جدا کرد و از این جهت مناسب است.
سازههای اسپیس فریم
این سازهها که از فرمهای هندسی خاصی پیروی میکنند، در کنار یکدیگر جای گرفته و در نهایت با تقسیم وزن کل سازه، مستحکم میشوند. اصولا سازههای اسپیس فریم از جذابیت خاصی برخوردارند و بسیاری از افراد برای غرفه نمایشگاه از این سازهها بهره میبرند.
از جمله مزایای این شیوه از ساخت غرفه میتوان به مقرونبهصرفه بودن، حملونقل ساده، زیبایی و تنوع، قابلیت نورپردازی و ایمنی بالا اشاره کرد. اگر شما هم قصد غرفه سازی به شیوهی اسپیس فریم دارید، میتوانید این کار را به کمک افراد حرفهای عملی کنید.
سازههای ماکسیما
یکی از جدیدترین سازهها برای غرفهسازی نمایشگاهی است که میتوان آن را بارها مونتاژ و سپس دمونتاژ کرد و به همین خاطر به سازههای مدولار شباهت دارد. در واقع میتوان این سازهها را بین غرفههای استاندارد و غرفههای چوبی خودساخته قرار داد. از جمله مزایای سازههای ماکسیما میتوان به انعطاف بالا، زیبایی، قابلیت شخصیسازی، هزینهی کم، حملونقل آسان و سرعت کار اشاره کرد.
ساخت غرفه
چگونه غرفه نمایشگاه خود را برپا کنم؟
اگر قصد شرکت در یک نمایشگاه و ایجاد یک غرفه را دارید، پس بهتر است که حتما این فرصت را غنیمت شمرده و به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید. شاید غرفه سازی در ابتدای کار، ساده به نظر برسد اما باید بدانید که این هنر ترکیبی از دکوراسیون، گرافیک، نورپردازی و امور فنی مانند کار با چوب یا انواع پروفیلهاست و بایستی توسط افراد باتجربه و متخصص به انجام برسد. به همین خاطر مجموعههایی پدید آمدهاند که با ایجاد تیمی از افراد هنرمند و متخصص این خدمات را به صورت کامل به انجام میرسانند. یکی از این مجموعهها کبیرسازان نام دارد.؛از جمله خدمات این مجموعه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• سرعت بالای ساخت غرفه و تحویل در کوتاهترین زمان ممکن
• نیروی حرفهای و باتجربه
• استفاده از بهترین ابزارآلات خصوصا ابزار CNC
• قابلیت ساخت غرفه به صورت بینالمللی
• ساخت غرفه با استفاده از گرید و استانداردهای ایزو 9001 و ایزو 10002
• طراحی کامل و از صفر غرفه نمایشگاه با استفاده از مواد گوناگون مانند نئوپان، پروفیلهای آلومینیومی، امدیاف، چوب و... .
• طراحی غرفهها با استفاده از سازههای گوناگون مانند اسپیس فریم، مدولار و ماکسیما
• طراحی حرفهای و متناسب با نیازهای کسبوکار و مخاطبان آن
اهمیت غرفه سازی توسط شرکتهای حرفهای
ساخت یک غرفه در نمایشگاه یا همان غرفه سازی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش مشتری و مخاطبان چه در سطح کشور و چه به صورت بینالمللی است. هنگامی که در یک نمایشگاه بینالمللی حضور پیدا میکنید، رقابت سختتر خواهد شد و در چنین مواقعی بهتر است که از غرفه سازی نمایشگاهی حرفهای مانند مجموعه کبیرسازان بهره ببرید.
ساخت غرفه توسط این مجموعه در سریعترین زمان ممکن و با هزینهای مقرونبهصرفه و معقولانه انجام خواهد شد. کبیرسازان تیمی است از هنرمندان و متخصصان در حیطههای فنی، گرافیک، دکوراسیون، نورپردازی، طراحی صحنه و... که به کسبوکارها و شرکتها کمک میکند که به بهترین شکل ممکن در نمایشگاههای داخلی و بینالمللی حاضر شده و خود و محصولاتشان را در معرض دید مخاطب خود قرار دهند.
شرکت غرفه سازی پیشرو کبیرسازان برترین غرفه سازی مدرن و کلاسیک در ایران
شماره تماس:02166911568 _ 09127599472
09125866830
🔴 کبیرسازان پیشرو در طراحی و اجرا شماره تماس:09125866830
کد مطلب: 376317