به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۷۶۵۳۷

حوصله کار با زن جماعت را ندارم!

حوصله کار با زن جماعت را ندارم!
 گروه سیاسی:  عضو شورای شهر تهران در واکنش به گزارش عملکرد رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: به اعتقاد بنده برای ارائه گزارش زود بود، مردم باید مبارزه با فساد را احساس کنند و با حرف و گزارش درک نمی‌کنند. شاعر بزرگ، سعدی شیراز می‌فرماید؛ « اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی، بر آورند غلامان او درخت از بیخ ». شاه بیت مبارزه با فساد و رعایت قانون توسط شخص شهردار تهران است. اگر میخواه‌ید ثابت کنید که با فساد مبارزه کردید، اول باید خودتان مقید به قوانین بالا دستی باشید.
ناصر امانی ادامه داد: بنده در صحن شورا تذکر دادم؛ انتصاب بسیاری از مدیران عامل خلاف قانون است، اساسنامه سازمان‌های مستقل شهرداری مصوبه سال 93 تا زمانی که قانون جدید نیامده باید اجرا شود. مدیرعامل یا باید 8 سال سابقه خدمت قراردادی داشته باشد و یا کارمند رسمی باشد، این موضوع نه تنها رعایت نشد بلکه بعد از یکسال همه احکام دوباره تایید شد. من اما وظیفه‌ام را انجام دادم و در پیشگاه خداوند راضی‌ام. در جایی که برای این صندلی بنده خون ۷۲ شهید ریخته شده از جمله برادر خودم؛ آمده‌ام که از قانون دفاع کنم نه خلاف قانون.
امانی با بیان اینکه مبارزه با فساد یک احساس و ادراک است، اضافه می‌کند: از تاریخی که بلدیه ایجاد شده یعنی از 116 سال پیش کلمه فساد همراه آن بوده و رشوه همزاد با کلمه بلدیه است. رستم می‌خواهد این فرزند نامشروع از مادر جدا شود. بنده رییس اداره مبارزه با فساد و تخلفات اداره در دوره اسبق بودم و برای مبارزه با فساد لوح تقدیر هم گرفته‌ایم و در همایش‌های مختلف از ما تقدیر می‌شد اما همه شکلی بود و نتوانستیم احساس مردم را تغییر دهیم. زمانی می‌توانید بگویید مبارزه با فساد کردید که اگر از مردم نظرسنجی شد نگویند بیشترین آلودگی را شهرداری تهران و گمرک دارند! مبارزه با فساد با عمل نتیجه می‌دهد.
نماینده شورا در کمیسیون ماده 100 اضافه کرد: در کمیسیون ماده 100 با حضور نمایندگان شهرداری و قوه قضاییه، فرد دست روی قرآن می‌گذارد که در شهرداری به او گفته‌اند اگر یک میلیارد بدهد، پرونده‌اش به کمیسیون ماده 100 نمی‌رود! من چگونه بگویم در شهرداری فساد نیست؟ باید سرم را پایین بندازم و خجالت بکشم.
امانی خطاب به گودرزی گفت: خیلی از موضوعاتی که شما گفتید وظایف ذاتی شهرداری است. مرکز حقوقی که قبلا اداره بوده الان و به مرکز تبدیل شده، چشمش کور، باید در محاکم قضایی به نفع شهرداری کار کند تا یک ریال علیه شهرداری حکم صادر نشود. این چه ربطی به مبارزه با فساد دارد؟ شرکت سرمایه گذاری قرارداد بد بسته باید یقه مجری را بگیرد و حق شهرداری را پس بگیرد، اینها وظایف ذاتی شهرداری است آقایان نه مبارزه با فساد!
او ادامه داد: می‌گویید هیئت‌های تخلف اداری را مدیریت کرده و آرامش به کارمندان شهرداری دادید، آقایان؛ برعکس عمل کردید! 1200 پرونده به هیئت فرستادید. ترکیب هیئت تخلفات اداری را بررسی کنید ببینید چند نفرشان با وظایف شهرداری آشنا هستند؟ کارمند شهرداری که وارد هیئت می‌شود فکر می‌کند وارد یک مرجع قضایی شده، اگر بنا بود پرونده فرد در مراجع قضایی رسیدگی شود اصلا فلسفه تشکیل هیئت های تخلفات اداری چیست؟ کارشناسان عالی حوزه شهرسازی، مالی و اقتصادی، فنی و عمران و خدمات شهری باید در ترکیب این هیئت باشند! کسانی را گذاشتید که نه شهرداری را می‌شناسند و نه با قوانین آن آشنا هستند.
امانی با بیان اینکه سیل جابه‌جایی مدیران شهرداری رخ داده است، تاکید کرد: زمانی که شهردار منطقه تغییر می‌کند تا رییس ناحیه و معاون منطقه هم تغییر می‌کند. افرادی که برکنار می‌شوند کجا می‌روند؟ در خانه! و سبب تضعیف شهرداری می‌شوند! از 22 معاون برنامه‌ریزی، 4 تن آن‌ها خانم بود و ما افتخار می‌کردیم که از بانوان انتخاب کردیم. حالا 3 تن از آن‌ها برکنار شده‌اند چون شهردار منطقه گفته حوصله زن جماعت را ندارم و نمی‌خواهم با آن‌ها کار کنم! «الجارُ ثُمَّ الدّارُ» آقایان! باید بدنه شهرداری مبارزه با فساد را احساس کند تا مردم هم باور کنند.
برچسب ها: شهرداری تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها