به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۷۶۵۴۶

سیداحمد خاتمی: عمامه نماد دین است

سیداحمد خاتمی: عمامه نماد دین است
گروه سیاسی: یك عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: عمامه نماد دین است و فقط چند متر پارچه نیست و کسی که عمامه را پرت می‌کند در حقیقت دین را پرت کرده است و بسیاری از این افراد نافهم هستند و این نشانه‌هایی است که هدف از این اقدامات مقابله و مبارزه با دین است.
سید احمد خاتمی در گردهمایی مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه برای اعزام در ایام فاطمیه با بیان اینکه معاندین اخیراً بر سر موضوع محاربه جنجال راه انداخته‌اند، گفت: پشتوانه قانون اساسی و دستگاه قضا در این زمینه تحریر الوسیله امام راحل است که فرموده محارب کسی که دیگران را با سلاح سرد و یا گرم بترساند و فرقی ندارد که آدم کشته باشد یا خیر.وی اضافه کرد: ما از اعدام استقبال نمی‌کنیم اما اگر کسی به جان مردم افتاد و همانند آنچه بر سر شهید زاهدلویی، علیمددی و عجمیان انجام دادند و آنان را به شهادت رساند؛ با او چه برخوردی باید کرد و حرف ما این است که فصل الخطاب همگان؛ قانون است و قانون مجازات اسلامی حکم فرد محارب را مشخص کرده است. فردی در اغتشاشات اخیر خیابان را بسته و با سلاح سرد موجب ترس و هراس شهروندان شده است و تعدادی از قضات پس از دادگاهی به این نتیجه رسیدند که این فرد محارب است و قانون باید رعایت شود؛ حال ببینید که معاندین چه جنجالی را به راه انداختند.
عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: اجرای قاطع قانون موجب فروکش کردن جنایات و اغتشاشات می‌شود و دشمنان برای این کشور خواب‌های فراوانی دیده‌اند و از جنایتکارانی که ۱۷ هزار نفر از ملت ایران را ترور کرده‌اند حمایت می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه به قوه قضائیه می‌گوئیم قاطعانه پیش بروید و دست شما درد نکند ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۹ فتنه در کشور رخ داد که فتنه بنی صدر، لیبرال‌ها، باند مهدی هاشمی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸ و اغتشاشات ۹۸ و فتنه اخیر از جمله آنان بوده است. هدف مشترک دشمنان، معاندین و ضد انقلاب‌ها در تمامی این فتنه‌ها، مقابله با اسلام و براندازی جمهوری اسلامی است.
خاتمی افزود: عمامه نماد دین است و فقط چند متر پارچه نیست و کسی که عمامه را پرت می‌کند در حقیقت دین را پرت کرده است و بسیاری از این افراد نافهم هستند و این نشانه‌هایی است که هدف از این اقدامات مقابله و مبارزه با دین است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه عمامه‌پرانی‌ها بزرگنمایی می‌شود هر چند که وجود دارد افزود: البته قبل از انقلاب هم اراذل و اوباش این کارها را می‌کردند و و امروز مردم با غیرت با افرادی که دست به این اقدام می‌زنند برخورد می‌کنند و نگرانی دشمن از عمامه، کارایی آن است که مقتدرانه می‌تواند شاه و رژیم ستمشاهی را سرنگون کند.هدف دشمن براندازی دین است و در این صورت به هیچ کسی رحم نمی‌کنند و البته اطمینان داریم که دشمنان ناکام هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مقابله با حجاب از اهداف دشمنان در این اغتشاشات است افزود: رواج بی حجابی از تبعات اغتشاشات اخیر است در حالی که حجاب حکم خدا است.وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که رئیس‌جمهوری حضور داشتند اعلام کردیم سر می‌دهیم اما نمی‌گذاریم حکم حجاب که در ۱۰ آیه از قرآن کریم آمده بر روی زمین بماند. انقلاب اسلامی برای اقامه دین بوده است و دشمنان می‌خواهند با حجاب مقابله کنند و در این راستا تئوری‌پرداز آمریکایی می‌گوید اگر ولایت فقیه و حجاب را بزنیم، جمهوری اسلامی از بین رفته است و اگر حجاب را بزنیم در این صورت ولایت را هم زده‌ایم.

 
برچسب ها: سیداحمد خاتمی

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۰:۵۲
جناب آیت الله، نماد دین لباس و عمامه نیست. زمان پیغمبر ابوسفیان و ابولهب و ... همان نوع لباسی رو میپوشیدند که پیامبر می پوشید. نماد دین عمل انسانهاست. حضرت محمد حتی قبل از مبعوث شدنشون به محمدامین معروف بودند. جلوی ظلم و ظالم می ایستادند. شماها چه کردید!!؟ (410906)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۹:۲۹
این جماعت اختلاس و سوء استفاده را سر لوحه خود قرار دادن (411523)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۰:۵۸
پس چیزهای دیگر تان هم مثل چیزهای دیگر دین است.... (410907)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۱:۰۷
فقط حكم حجاب را سر مي دهيد و نمي گذارید روی زمین بماند نظر شما درباره حکم ربا که یک درهم آن بدتر از 70 زنا با مادر در کعبه است و خیلی از مراجع به وجود آن در بانک های جمهوری اسلامی اذعان دارند چیست درباره ربا چرا ساکت هستید... أفتؤمنون ببعض الكتاب و تكفرون ببعض.. (410910)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۱:۱۰
نه جناب آیت الله، راه رو اشتباه اومدید. نماد دین درستکاری و گذشت و صعه صدر و بد دهن نبودن و دروغ نگفتن و اشتباهات را پذیرفتن و جلوی ظلم ایستادن و خفه نکردن صدای مردم در اوج قدرت و انتقاد پذیر بودن و حق و حقوق مردم رو به رسمیت شناختن و .... هست. (410911)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۹:۳۱
اینایی که گفتی همه از ویژگیهای امثال احمد خاتمی و صدیقی اژه ای رییسی و............................میباشد (411525)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۱:۵۰
واسه همینه که میرسلیم بعضی وقتا یک عرقچین میذاره رو سرش؟ (410930)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۱:۵۴
نماد دین تقوی است. (410932)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۲:۰۷
قطعاً خوب فهمیده ای! اگر اتفاقات دیگری در کشور رقم بخورد مردم هیچ رحمی به خائنان به دین حقیقی که لباس تبلیغ دین به تن کرده اما سرشان در آخُر حاکمیت و جریان قدرت بند است و به اسم دین خیانت به دین و مردم می کنند، نخواهند کرد و این وحشت است که تو و امثال تو که دست بوس حاکمیت و جریان قدرت هستید(روحانیون درباری سابق) وادار به ایراد سخنان احمقانه که؛ عمامه نماد دین است و امثال آن می کند! عمامه نشان خدمت و خدمتگزاری به دین و مردم است نه نشانهٔ دین! باقرائت تو عمامه یک تاج سلطنتی است نه نشان تبلیغ دین! (410941)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۳:۴۱
دین شما یا مردم جمع کنید این حرف ها را (410959)
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۴:۳۸
گردن کلف و شکم بر آمده نشانه چیست؟ (410978)
dayani
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۸:۱۱
چند جای قرآن از دزدی و فقر بد گفته شده است و منع شده است ، اینکه هرروز دلار از قدرت مردم میکاهد ، چی؟ شکم گرسنه دین و ایمان ندارد . بیخود عمامه را با دین برابر نگیرید چون بسیاری از انسانهای متدین تر از شما هستند که عمامه ندارند . (410999)
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۳:۴۵
نماد دين ظلم ستيزي ، درك كردن مشكلات مردم ، رعايت كردن حق و الناس و پرهيز از دروغگويي و تهمت است وگرنه لباس ميتواند نماد شيطان يا نماد اسلام باشد
همين عمامه را در تاريخ ابوسفيان هم بر سر ميگذاشت امامان ما هم بر سر ميگذاشتند (411113)
۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ۱۸:۵۷
آقای خاتمی بهتراست بداند که نماد دین انسانهایی هستند که عملشان بیانگر دیانت آنهاست (411373)
بهلول
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۳:۴۹
در کدوم آیه قرآن یا احادیث ائمه اومده عمامه نماد دینه ؟ (411467)
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۹:۲۸
کی قصد داری سر بدی یادت بیاد زمان جنگ که به پشت جبهه رفته بودی چجوری میلرزیدی (411522)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۴:۲۴
شاید یه زمانی نماد دین بود اما الان بیشتر نماد چپاول بیت الماله. (412341)
محمدي
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۲۱:۱۴
نماد دين انسانيت تمام عيار است . جوانمردي ، عدالت ، صداقت ،رفعت،بزرگواري و بزرگ منشي ، ايثار، مروت و مدرا، شفقت و مهرباني و .... جميع صفات انساني . لباس ،عبا ، كراوات ، عمامه و كت و شلوار فقط انواع پوشش هستند . پراندن عمامه يا كشيدن چادر ، كاري زشت و بيهوده است . لباس و پوشش نماد است .ارزش نيست . انسانيت با هر لباسي زيباست (413386)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها