به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۳۷۶۶۱۱
اقدام دسته‌جمعی اعضای پارلمان اتریش؛

۱۸۳ نماینده اتریش کفیل سیاسی معترضان شدند

گروه سیاسی: در ادامه حمایت سیاسی نمایندگان پارلمانی از معترضان در ایران، ۱۸۳ عضو پارلمان اتریش، در یک اقدام دسته‌جمعی، کفالت سیاسی ۱۸۳ معترض زندانی را بر عهده گرفتند.
۱۸۳ نماینده اتریش کفیل سیاسی معترضان شدند
این ۱۸۳ نماینده شامل همه احزاب دارای نماینده در پارلمان این کشور به جز حزب راستگرای «آزادی» اتریش است. شماری از ۱۸۳ معترضی که کفالت سیاسی آنها از سوی این نمایندگان به عهده گرفته شده، زیر حکم اعدام هستند. این ۱۸۳ نماینده پارلمان اقدام نمادین خود را با ارسال نامه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران، اعلام کرده‌اند. راینهولد لوپاتکا، سخنگوی سیاست خارجی حزب مردم اتریش، اعلام کرد که علت این اقدام نمادین برجسته ساختن اثر محکومیت‌ها در زمینه صدور احکام اعدام است. هارالد تروچ، نماینده حزب سوسیال دموکرات در پارلمان اتریش، نیز درباره این اقدام گفت که پارلمان از این راه در قبال اعتراضات ایران، پذیرش مسئولیت خواهد کرد و از دولت فدرال خواسته سفارت اتریش در ایران نیز سیاست مشخصی در قبال اعتراضات در پیش بگیرد.
هلموت برندشتتر، از حزب لیبرال نیز که کفالت سیاسی توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی در ایران را بر عهده دارد، درباره اهمیت حمایت سیاسی از معترضان در ایران از جمله این رپِر گفت: «تنها یک شانس برای نجات جان او وجود دارد و آن فشار بین‌المللی است.»
اتریش دارای جمعیت بزرگی از مهاجران ایرانی است و شهرهای این کشور از جمله وین در ماه‌های اخیر شاهد تجمعات اعتراضی بزرگی بوده است. نماینگان پارلمان آلمان، بوندستاگ، نخسیتن نمایندگانی بودند که در یک اقدام ابتکاری، برای جلوگیری از اجرای احکام معترضان در ایران، کفالت سیاسی آنها را به عهده گرفتند. شمار کفیلان سیاسی بعد از آن در خود آلمان و پارلمان‌های دیگر جهان حتی در استرالیا و نیوزیلند نیز افزایش یافت.

آمار تازه از جان‌باختگان اعتراضات
در همین حال، یک پایگاه حقوق بشری که تحولات مربوط به اعتراضات در ایران را رصد می‌کند، شمار جان‌باختگان اعتراضات اخیر را تا روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه، ۵۰۶ نفر اعلام کرده است که ۶۶ نفر از آنها نیروهای امنیتی هستند. این مرکز شمار جان‌باختگان زیر ۱۸ سال را نیز ۶۹ نفر اعلام کرده است. آمار قبلی این مرکز که ۲۶ آذر منتشر شد، شمار جان‌باختگان این اعتراضات را دست‌کم ۴۹۶ نفر عنوان می‌کرد. همچنین تخمین زده که بیش از ۱۸ هزار نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند که از این میان هویت بیش از چهار هزار نفر شناسایی شده است و ۶۵۲ نفر آنها نیز دانشجو هستند.
برچسب ها: معترضان اعتراضات

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۲:۰۸
همشون محارب و مفسد فی الارض هستن. باید براشون تله گذاشت و تو جزایر سه گانه دستگیرشون کرد. (410942)
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۰۷:۱۷
احتمالا به جز مسئولین بقیه مردم اعلام کنند ما همه معترضیم.
در اون صورت حدود ۷۸ میلیون آدم می‌خوان از کشور برن، اون موقع دیگه مملکت به معنای واقعی یک دست میشه. اکثرا هم آقایون مسئول مثل زنجیر با هم رابطه فامیلی دارن، خلاصه بیشتر از گذشته به مسئولین خوش میگذره. ندیدن تا چیزی میشه می گن هر کی دوست داره بره، یه چیزی می دونن. می خوان به معنای واقعی وارث ایران بشن. هر چند الان هم چیزی شبیه مالکیت حقیقی شده. (411058)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها