به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۳۷۶۶۹۱

ترکیه به دنبال خرید راکتورهای اتمی آمریکا

ترکیه به دنبال خرید راکتورهای اتمی آمریکا
گروه بین الملل: دولت ترکیه و کمپانی‌های خصوصی در حال گفت‌وگو با آمریکا برای خرید راکتورهای کوچک اتمی هستند، چراکه آنکارا به دنبال کنار گذاشتن سوخت زغال سنگ است.
 جاستین فریدمن، مشاور ارشد رقابت تجاری در انرژی هسته‌ای در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: علاقه جدی به انرژی هسته‌ای به عنوان راهی برای جایگزینی نیروگاه‌های زغال سنگ وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به تمایل ترکیه برای ۲۰ گیگاوات ظرفیت تولید برق از نیروی هسته‌ای تا سال ۲۰۵۰، گفت: فضا برای خرید ۳۵ راکتور کوچک مدولار، معروف به SMR وجود دارد. اکنون سوال این است که چگونه می‌توانیم با همکاری دو دولت درها را به روی همکاری‌های تجاری به تجارت باز کنیم.
سرمایه گذاری در این مقیاس میلیاردها دلار هزینه دارد.
مذاکرات با ایالات متحده در حالی انجام می‌شود که شرکت دولتی روسیه روس‌اتم به تکمیل نیروگاه هسته‌ای آکویو در جنوب ترکیه نزدیک شده است. دولت آنکارا همچنین در حال مذاکره برای نیروگاه دوم با روس‌اتم است که ممکن است در سینوپ در ساحل دریای سیاه ساخته شود.
به گفته وزارت انرژی ترکیه، این کشور ۶۸ نیروگاه زغال سنگ دارد که سال گذشته میلادی حدود یک سوم نیاز برق این کشور را تامین کرد. ترکیه قصد دارد تا سال ۲۰۵۳ انتشار خالص کربن را به صفر برساند.
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها