به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۳۷۶۸۳

بزرگترین انتخابات در بزرگترين دموكراسي

گروه بين‌الملل: انتخابات پارلمانی هند روز پنجشنبه به دلیل رای‌گیری در ایالت های مهم این کشور از جمله دهلی‌نو از اهمیت زیادی برخودار است، این انتخابات از روز دوشنبه شروع شده و بیش از یک ماه ادامه خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، مردم 14 ایالت از جمله دهلی‌نو پایتخت هند و ایالت یوتار پرداش برای انتخاب نمایندگان 91 کرسی پارلمان امروز پای صندوق های رای حاضر خواهند شد. رای این ایالت‌ها نقش تعیین کننده در نتایج انتخابات خواهد داشت. این رأی‌گیری در بیش از 930 هزار مرکز رأی‌گیری به‌مدت بیش از یک ماه دیگر ادامه خواهد یافت. احزاب اصلی حاضر در این انتخابات حزب حاکم کنگره و حزب مردم هند است. دست‌کم 814 میلیون شهروند هندی واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند.

بر اساس نظرسنجی‌ها حزب "مردم عامی" به‌رهبری آرویند کجریوان از بخت بیشتر برای پیروزی در این انتخابات برخوردار است. انتخابات پارلمانی به‌صورت مرحله‌ای و در 9 مرحله برگزار خواهد شد و در تاریخ 12 ماه می [22 اردیبهشت ماه] پایان خواهد یافت و چهار روز پس از پایان رأی‌گیری شمارش آرا شروع خواهد شد. گفتني اينكه، كشور هندوستان به بزرگترين دموكراسي جهان معروف است.