به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۷۶۸۵۶

این رژیم غذایی دیابت نوع 2 را درمان می کند

این رژیم غذایی دیابت نوع 2 را درمان می کند
گروه علمی: بر اساس نتایج مطالعه جدیدی که در مجله بالینی انجمن غدد درون ریز منتشر شده است، پس از انجام یک رژیم ناشتای متناوب، بیماران به بهبود کامل دیابت دست یافتند که به عنوان سطح متوسط قند خون کمتر از ۶.۵ درصد حداقل یک سال پس از قطع داروی دیابت تعریف می شود.
 
به گزارش سینا پرس،رژیم های متناوب یا به اصطلاح روزه داری در سال های اخیر به عنوان یک روش موثر کاهش وزن رایج شده اند. با رژیم غذایی متناوب، شخص رژیم گیرنده فقط در یک بازه زمانی خاص غذا می خورد. محققان معتقدند که روزه گرفتن به مدت چند ساعت در روز یا خوردن فقط یک وعده غذایی در چند روز در هفته می تواند به چربی سوزی بدن کمک کند.
 
یافته های تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی متناوب می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد. در این رابطه دکتر دونگبو لیو (Dongbo Liu) از دانشگاه هونان در چین گفت: دیابت نوع ۲ لزوماً یک بیماری دائمی و مادام العمر نیست. بهبودی دیابت در صورتی امکان پذیر است که بیماران با تغییر رژیم غذایی و عادات ورزشی وزن خود را کاهش دهند.

لیو در ادامه افزود: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که روزه داری متناوب می تواند منجر به بهبود دیابت در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شده و این یافته ها می تواند تاثیر زیادی بر بیش از ۵۳۷ میلیون بزرگسال در سراسر جهان داشته باشد که از این بیماری رنج می برند. محققان یک رژیم غذایی متناوب ۳ ماهه را در بین ۳۶ فرد مبتلا به دیابت انجام دادند و دریافتند تقریبا ۹۰ درصد از شرکت کنندگان، از جمله کسانی که از داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین استفاده می کردند، پس از روزه داری متناوب، مصرف داروهای دیابت خود را کاهش دادند.

دکتر لیو همچنین گفت: جالب اینجاست که ۵۵ درصد از این افراد بهبودی دیابت را تجربه کرده و مصرف داروهای دیابت خود برای حداقل یک سال قطع کردند. به گفته محققان این مطالعه دیدگاه مرسوم را به چالش می کشد که بهبودی دیابت تنها در افرادی که مدت دیابت کوتاه و زیر ۶ سال دارند، قابل دستیابی است. نتایج نشان داد که ۶۵ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه که بهبودی دیابت را به دست آوردند، مدت دیابت بیش از ۶ سال داشتند.

 لیو در خاتمه گفت: داروهای دیابت پرهزینه هستند و مانعی برای بسیاری از بیمارانی به شمار می روند که سعی در مدیریت موثر دیابت خود دارند. مطالعات ما همچنین نشان دهنده کاهش ۷۷ درصدی هزینه های دارو در افراد مبتلا به دیابت پس از رژیم غذایی متناوب بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها