به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۲ ساعت ۰۱:۲۴
کد مطلب : ۳۷۶۸۷

سالک: باید چیزی مانند گوگل یا یاهو بسازیم

گروه فرهنگي: رئیس کميسیون فرهنگی مجلس گفت: ما باید بتوانیم چیزی مانند گوگل یا یاهو بسازیم. نیروهای ما توان و استعداد بالایی دارند و می‌توانند چنین چیزی بسازند.
سالک: باید چیزی مانند گوگل یا یاهو بسازیم
حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با سايت دانا، در پاسخ به سوالی در خصوص وظایف رسانه و تهاجم فرهنگی اظهارداشت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با رشد تکنولوژی و ارتباطات رو به رو هستیم؛ و باید برای پاسخ گویی و مقابله با جنگ نرم که درآینده بیشتر هم خواهد شد، آماده شویم. وی افزود: به تعبیر دیگر در آینده آن‌چیزی که حرف اول را خواهد زد فضای مجازی است و دشمنی‌ها و دوستی ها ، تخریب‌ها و گسترش فرهنگ اسلام هم در این جا رقم خواهد خورد. امروز دشمن گلوله آتش خود را از طریق فضای مجازی به داخل کشورهای اسلامی به ویژه در کشور ما وارد می‌کند.

سالک ضمن اشاره به مسئله استعمار فکری که هدف دشمنان است، تصریح کرد: اگر جامعه ما دچار استعمار فکری شود همه چیز را خواهد باخت. به تعبیر دیگر تلاش دستگاه دشمن در فضای مجازی اینست که ذهن آحاد جامعه‌دستکاری کرده و به ویژه نسل جوان ما و اعتقاداتشان را به کلی تغییر بدهد. چندین هزار ماهواره و سایت در حال حاضر بر علیه کشور ما فعالیت می‌کند و یک تهاجم فرهنگی را آغاز کرده‌اند که باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها متدین شده است.

وی در خصوص وظیفه دستگاه‌ها ذیربط به ویژه رسانه‌ها، یاد آور شد: ما باید گلوله ‌های خودمان را در زمین دشمن بندازیم و دشمن رابه خودشان مشغول کنیم که البته همه این‌ها نیازمند یک بررسی و برنامه جامع است. هنر رسانه برای این که اجتماع و شیرازه رسانه‌های دشمن را برهم بزند اینست که دشمن را باید به جان خودشان انداخت و این هم نیازمند یک دشمن شناسی خوب و همچنین شناخت کامل تجهیزات و محتوای کار آن رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای است.

سالک افزود: تیراندازی در فضای مجازی هک و ورود به اطلاعات دشمن از مهمترین مسائل است. یک لحظه غفلت در این فضا آثاری به مراتب بیشتر از جنگ سخت را پی خواهد داشت. لذا برای مقابله با آن باید چند نکته حائز اهمیت را در نظر گرفت. اولین نکته اینست که ما در جنگ تحمیلی توان، تجهیزات، ادوات، تعداد نیروی دشمن را می‌دیدیم و آثار آن هم طبیعتا قابل لمس بود ولی در جنگ نرم دشمنی دیده نمی‌شود و هرچه هست امواج و پشت پرده است.