به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۳۷۶۹۳۸

ادعای ارسال تسلیحات از ایران به روسیه

ادعای ارسال تسلیحات از ایران به روسیه
گروه بین الملل: رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائيل (موساد) اعلام کرد ایران قصد دارد تسلیحات بیشتری به روسیه تحویل بدهد. مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره تحویل تسلیحات بیشتر ایران به روسیه هشدار دادند.
رسانه‌های اسرائیلی به نقل از دیوید بارنیا، گزارش دادند که تهران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای تعمیق و گسترش عرضه سلاح‌های پیشرفته به روسیه است.
رئیس موساد  اعلام کرد اسرائیل اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای "توسعه و گسترش" محموله‌های تسلیحات پیشرفته خود به روسیه است.این نخستین بار است که یک مقام اسرائیلی علنا در مورد حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین اظهار نظر می‌کند.
رئیس موساد تائید کرد که اسرائیل به متحدان خود اطلاعاتی در مورد "تحویل پهپادهای جنگی و تسلیحات بیشتر" به روسیه داده است.مقامات اسرائیلی همچنین می‌گویند که اظهارات بارنیا می‌تواند با هدف بازدارندگی ایران از ارسال موشک‌های دوربرد به روسیه باشد.
بارنیا  گفت موساد اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد محموله‌های پهپادهای ایرانی پس از شروع جنگ ارسال شده است.
اسرائیل در مورد تحویل محموله‌های تسلیحاتی ایران به روسیه تاکنون بسیار محتاط بوده است تا از تنش با مسکو که به اسرائیل اجازه می‌دهد آزادانه علیه فعالیت‌های ایران در سوریه عمل کند، اجتناب کند.
 پهپادهای ایرانی تهدید  هستند
 فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هم  گفت پهپادهای ایرانی تهدیدی در منطقه هستند.
ژنرال مایکل کوریلا اظهار داشت: «ایران زرادخانه‌ای از سامانه‌های پهپاد از کوچک، کوتاه‌برد تا واحدهای اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مدرن را فرماندهی می‌کند. آنها در حال ساخت پهپادهای بزرگ‌تری نیز هستند که می‌توانند با محموله‌های مرگبار بیشتر پرواز کنند.»
او در ادامه تاکید کرد که نگاه آمریکا به این پهپادها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشته است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها