به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۷۷۰۱۳

تیراندازی در مرکز فرهنگی کردها در پاریس

تیراندازی در مرکز فرهنگی کردها در پاریس
گروه بین الملل:در جریان تیراندازی در مرکز فرهنگی کردها در پاریس سه نفر کشته و چهار تن زخمی شدند. مظنون سابقه حمله به مهاجران را دارد. یکی از قربانیان یک هنرمند مطرح کرد است.  هدف یکی از فعالان زن کرد بوده است.
 به گفته کنشگران کرد در پاریس، یکی از جان‌باختگان میر پرور، از هنرمندان جوان و نامدار کرد ترکیه بوده است. حال یکی از زخمی‌ها وخیم است.به گفته الکساندرا کوردبارد، شهردار این منطقه، مهاجم در یک رستوران و یک آرایشگاه روبروی این مرکز نیز اقدام به تیراندازی کرده است. پلیس یک مرد ۶۹ ساله را دستگیر کرده است.
جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه ضمن تایید دستگیری مظنون، این حادثه را رخدادی "دراماتیک" خواند و گفت، به محل حادثه می‌رود.
لور بکو، دادستان پاریس نیز تایید کرد که مهاجم برای مقامات شناخته شده بود. او افزود که مقامات انگیزه احتمالی نژادپرستی را نیز برای جنایت بررسی خواهند کرد.
هنوز اطلاعات بیشتری در مورد مظنون منتشر نشده است. اما بر اساس گزارش یکی از کانال‌های تلویزیون فرانسه، عامل تیراندازی یک تبعه فرانسوی است که یک سال پیش نیز به یک اقامتگاه مهاجران حمله کرده بود. این مرد مسلح در خیابانی پر از مغازه‌ و کافه‌های کوچک دست به این اقدام زد.
 این تیراندازی در حالی رخ داد که خیابان‌های پایتخت فرانسه قبل از تعطیلات آخر هفته کریسمس پرتردد است.این حمله در آستانه ٩ ژانویه، سالروز ترور سه زن کنشگر کرد در پاریس صورت می‌گیرد. پلیس فرانسه شامگاه ۱۰ ژانویه سال ٢٠١٣، جسد سه زن فمنیست کرد، سکینه جانسز، لیلا سویلمز و فیدن دوغان را که با شلیک گلوله به سرشان به قتل رسیدند در یک مرکز کردها در پاریس پیدا کرد.
 
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها