به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۳۷۷۰۲۰

۷ حقیقت‌باورنکردنی درباره‌ستاره بی‌همتای سینما

۷ حقیقت‌باورنکردنی درباره‌ستاره بی‌همتای سینما
گروه فرهنگی: برد پیت یکی از خوش چهره ترین و تحسین شده ترین بازیگران هالیوود، چند روز قبل ۵۹ ساله شد. زندگی این ستاره کمتر از شخصیت هایی که در نقش آن ها ظاهر شده، الهام بخش یا افسانه ای نیست. با چند حقیقت خواندنی درباره ی او و زندگی شخصی اش همراه باشید.
 
۱- به اختلال چهره کوری مبتلا است
یت فاش کرده به پروسپاگنوزیا دچار است، نوعی اختلال عصبی که با نام چهره کوری هم شناخته می شود و در آن فرد قادر نیست چهره ی افراد را به خاطر بسپارد. به گفته ی پیت، این ناتوانی او را خجالتی کرده است چون دیگران تصور می کنند خودپسند است و تظاهر به این مشکل می کند. او گفته: «هیچ کس حرفم را باور نمی کند! برای همین در خانه می مانم.»او همچنین اذعان کرده: «خیلی ها از من بدشان می آید چون فکر می کنند دارم به آن ها بی احترامی می کنم. ولی چهره ها در خاطرم نمی ماند.»

۲- بسیار بخشنده است
برد پیت به حمایت های فراوانش از خیریه ها مشهور است و بارها مبالغ زیادی به نهادهای مختلف اهدا کرده است. برای مثال، در سال ۲۰۱۱، به یک کمپین حمایت از حقوق بشر ۱۰۰ هزار دلار اهدا کرد. در سال ۲۰۲۰ نیز به همراه همسر سابقش، جنیفر آنیستون به یک خیریه یک میلیون دلار اهدا کرد.او تنها در سال ۲۰۰۶، بیش از ۴/۴ میلیون دلار برای امور مختلف پول اهدا کرد.

۳- زمانی تن پوش مرغ به تن می کرد
برد پیت در خانواده ی ثروتمندی متولد نشد، به همین دلیل مجبور بود همزمان با تلاش برای ورود به صنعت سینما، برای تأمین معاش خود کار هم کند. پیت جوان در اولین شغل خود مجبور بود با یک تن پوش مرغ در خیابان برای یک فست فود زنجیره ای تبلیغ کند. او سال ها بعد با افتخار اعلام کرد از اینکه زمانی آن لباس پردار زرد رنگ را می پوشید اصلاً احساس خجالت نمی کند و گفت: «بالاخره باید از یک جایی پول دربیاورید.»
 
۴- تقریباً یک خبرنگار است
پیت پیش از بازیگر شدنش، به مدت ۴ سال در دانشگاه میسوری در رشته ی خبرنگاری درس خوانده بود و تنها ۲ هفته به فارغ التحصیلی اش مانده بود که تصمیم گرفت دانشگاه را رها و رویای بازیگر شدنش را محقق کند. به همین دلیل پیت جوان راهی لس آنجلس شد و از اینکه در این صنعت رقابتی همه چیز را از صفر شروع کند نترسید.

۵- به عمد دندانش را شکست
پیت تعهد زیادی به کار خود دارد و به طور کامل در نقش هایش فرو می رود، حتی اگر معنایش این باشد که باید از خودگذشتگی کند. او برای فیلم «باشگاه مشت زنی» (Fight Club) داوطلبانه تصمیم گرفت قسمتی از دندان جلویش را بشکند تا نقشی که ایفا می کرد باورپذیرتر باشد.
 
۶- یک برند محصولات پوستی به راه انداخته است
پیت در سال ۲۰۲۲، برند Le Domaine را به راه انداخت که محصولات آن سرم ها، کرم ها و شوینده های ضد پیری هستند. او که طرفدار محصولات بدون جنسیت است، گفته محصولات ضد پیری برندش برای هم زنان و هم مردان مناسب اند.هدف پیت از تولید این محصولات که فرمولاسیونی بدون پسماند دارند و حاوی پودر انگور هستند، بازگرداندن مقوله ی مراقبت از پوست به اصول طبیعت است. او در اینباره گفته: «هدف ما تقلید از چرخه های اورگانیک طبیعت است. در طبیعت هیچ پسماندی وجود ندارد.»

۷- جلوی له شدن طرفدارش را گرفت
پیت در فیلم های زیادی نقش یک آدم خوب را ایفا کرده اما از قرار معلوم او در زندگی واقعی هم یک قهرمان است. در سال ۲۰۱۶، هنگام ضبط فیلمش در اسپانیا، او با جمعیت عظیمی از هوادارانش رو به رو شد و در میان آن ها دختربچه ای بود که به نظر می رسید به خاطر فشار جمعیت در خطر باشد.خوشبختانه پیت متوجه دختربچه شد و برای کمک به او به طرفش شتافت. او به کمک دو تن از محافظانش دختربچه را بلند کرد و به طرف دیگر نرده ها آورد. بعد از آن تا رسیدن پزشک، طرفدار کوچک خود را دلداری داد.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: برد پیت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها