به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۳۷۷۲۹۰

بارش ۱۵ دقیقه‌ای، اهواز را به فاجعه کشاند

بارش ۱۵ دقیقه‌ای، اهواز را به فاجعه کشاند
گروه جامعه: کمتر کسی است که در سال‌های اخیر از آب‌گرفتگی و مشکل فاضلاب اهواز خبری نشنیده باشد. حتی مقام رهبری هم به موضوع فاضلاب اهواز ورود پیدا کرده و دستورات لازم را برای تکمیل آن صادر کرده‌اند. با وجود این هنوز هم شاهد آب‌گرفتگی در معابر شهر اهواز هستیم. محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درباره علل آب‌گرفتگی اهواز به هم‌میهن گفت: «دیروز بارش سنگینی در اهواز وجود داشت که به ۶۱.۵ میلی‌متر رسید و در کارون به ۶۵ میلی‌متر رسید.
 
بارش اول ۳۱ میلی‌متر بود که مشکل آب‌گرفتگی را به‌وجود آورد. در حال جمع‌آوری این آب‌گرفتگی بودیم که بارش دوم شروع شد و ظرف ۱۵ دقیقه ۲۴ میلی‌متر بارش را شاهد بودیم. این بارش با سرعت بود و در خیابان جمع شد.» او با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب برخی از خیابان‌ها کامل نشده است، افزود: «شبکه آب‌های سطحی برخی از خیابان‌ها هم تکمیل نیست و با تجهیزاتی که در اختیار داریم این آب‌ها تخلیه خواهد شد. ۱۵ خیابان در اهواز دچار آب‌گرفتگی شده بود که تا نیمه‌شب گذشته خشک شده است. تمام خیابان‌هایی که فاضلاب آن کامل شده در لیست آب‌گرفتگی نبودند.

در حقیقت اقدامات گذشته کاملا موثر واقع شده است.» کرمی‌نژاد با بیان اینکه تکمیل فاضلاب اهواز با مشکل بودجه روبه‌رو نیست، تاکید کرد: «در حال حاضر اعتبارات بسیار خوب است و با تمام هم و غم داریم تلاش می‌کنیم که فاضلاب شهر اهواز را تکمیل کنیم. در حال حاضر این پروژه ۵۲درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا سال آینده ۱۰۰ درصد تکمیل خواهد شد. تکمیل فاضلاب اهواز ظرف یک‌سال قابل انجام نیست و برنامه‌ای پنج‌ساله بوده که به دستور رئیس‌جمهوری این برنامه باید ظرف دو سال تمام شود و تا سال آینده این شبکه به اتمام خواهد رسید.»
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: «هیچ‌گونه خسارتی به کسی وارد نشده و آب وارد خانه‌ها یا مغازه‌ها نشده است. حجم بارش بالا بوده، اما حجم آب‌گرفتگی کم بوده و از ۲۵۰۰ خیابان اهواز، حدود ۱۵ خیابان دچار آب‌گرفتگی شد. این در حالی است که در سال‌های گذشته کل شهر اهواز دچار آب‌گرفتگی می‌شد و بیش از یک ماه طول می‌کشید تا این آب‌ها تخلیه شود.» او در پاسخ به این سوال که چطور نصف خودروها در آب است، اما این آب وارد خانه‌ها نشده است؟ تاکید کرد: «خانه‌ها بالاتر از سطح خیابان است. آب‌گرفتگی خیابان ادهم تخلیه شده است. بنابراین خسارتی به کسی وارد نشده است.»
مرجع : هم میهن
برچسب ها: بارش باران اهواز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها