به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۳۷۷۳۳۷

افزایش تقاضا برای طلای آب شده و سکه در میان مردم

افزایش تقاضا برای طلای آب شده و سکه در میان مردم
گروه اقتصادی: قیمت طلا و سکه در لحظه تنظیم این خبر همچنان در حال رکوردشکنی است و سکه وارد ابر کانال ۲۰ میلیونی شده است. این در حالی است که قیمت طلای ۱۸ عیار به هر گرم یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسیده و همچنان در حال افزایش است.

به گزارش اقتصاد 24، از میانه آبان ماه بود که جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به اوج رسید و هرچند همه منتظر ریزش قیمت‌ها در این بازار‌ها بودند، اما گویی طلا و سکه سودای گرانی در سر می‌پرورد و پس از ۵۰ روز نوسان همچنان رکورددار گرانی و بازدهی در بازار‌های مالی است. چنان که آمار‌ها نشان می‌دهد «ربع سکه» صدرنشین بازدهی در بازار‌های مالی در آذرماه شد.اما سوال اصلی این است که آیا به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و سکه، واقعا سکه و طلا ریزش خواهند کرد؟ برای پاسخ به این سوال به سراغ رئیس سابق اتحادیه طلا و سکه رفتیم.

منتظر ارزانی طلا نباشید
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه  گفت: شک نداشته باشید که تا زمانی که قیمت دلار در بازار غیررسمی کانال شکنی می‌کند شاهد افزایش پرسرعت قیمت طلا و سکه خواهیم بود.ابراهیم محمدولی با ذکر این نکته که قیمت طلا در بازار داخل از قیمت انس جهانی و قیمت دلار تبعیت می‌کند، ادامه داد: با نوسانی که قیمت دلار در بازار دارد شک نداشته باشید که قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

پشت پرده جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
این کارشناس صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: با جهش قیمت طلا و سکه، کسانی که پس اندازی دارند یا در جایی سرمایه گذاری کرده اند طبیعتا به سمت بازار طلا و سکه می‌آیند تا از این نوسانات بیشترین سود را ببرند و این تقاضای جدید برای خرید طلای آب شده و سکه خواهد بود. مصنوعات طلا همچنان میزان تقاضای همیشگی را دارند و در این دو ماهه اخیر تقاضا برای آن‌ها افزایش نداشته است.محمدولی ادامه داد: هرچند افزایش تقاضا به گرانی در بازار طلا و سکه دامن می‌زند، اما اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت ها، نوسانات قیمت دلار است.

تقاضای نیم سکه و ربع سکه بیشتر از سکه تمام بهار آزادی
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه جهش قیمت‌ها در این بازار تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: تا زمانی که قیمت دلار ثبات نداشته باشد افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دار است.
به گفته محمدولی، دلیل افزایش بیشتر قیمت ربع سکه و نیم سکه نسبت به سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم تقاضای بیشتر آن ازسوی مردم است.

ورود تقاضای جدید به بازار طلا و سکه
این کارشناس صنعت طلا و سکه گفت: ضروری است دولت نقدینگی را کنترل و بازار را مدیریت کند، زیرا با ادامه شرایط موجود و افزایش تقاضا جهش قیمت طلا و سکه متوقف نخواهد شد.محمدولی ادامه داد: همه چیز در بازار طلا و سکه به نرخ ارز متصل است. اگر بازار ارز روند صعودی خود را ادامه دهد شاهد کانال‌های جدید طلا خواهیم بود. آنچه موجب نگرانی ماست این است که روز به روز به پایان سال نزدیک می‌شویم و تقاضای جدید به بازار وارد می‌شود. امیدواریم مسئولان اقتصادی کشور به بازار ارز و اقتصاد ورود کنند تا فعالان این صنعت بتوانند در آرامش کار کنند و مردم هم نگران آینده بازار‌ها و قیمت‌ها نباشند.
برچسب ها: قیمت طلا قیمت سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها