به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۳۷۷۴۸۱
نظرات و دیدگاه‌ها

دیدید «زلنسکی» دلقک نبود، نابغه بود؟

دیدید «زلنسکی» دلقک نبود، نابغه بود؟
✍️سودابه قیصری
وقتی جنگ روسیه علیه اوکراین شروع شد و زلنسکی در پاسخ رهبران غرب برای خروج از اوکراین و تشکیل دولت در تبعید، اعلام کرد: "وسیله‌ای برای فرار نمی‌خواهد بلکه به سلاح برای مقاومت نیاز دارد"، صداهایی از سراسر جهان به گوش رسید که او را به تمسخر "دلقک" خطاب کردند و گفتند که اوکراین طی فقط ۳ روز سقوط خواهد کرد. اما ۱۰ ماه مقاومت مردم اوکراین و بازپس‌گیری بخش‌هایی از سرزمین‌های اشغال‌شده ثابت کرد زلنسکی تا چه حد در ایجاد اتحاد بین مردم و بالا بردنِ روحیه رزمندگانش نقش داشته. حالا دلقک‌هایی که او را مسخره می‌کردند، بهت‌زده زبان در کام کشیده‌اند و لیسندگانِ پوتین و کرملین هر کُنش او را با نگرانی نظاره می‌کنند. چند روز گذشته به تماشای سریال "خادم ملت" که زلنسکی آن را نوشته و نقش اولش را بازی کرده نشستم. او در این سریال به شکلی عالی به تمامی نقاط ضعف اوکراین- فساد، فقر، فقر فرهنگی، ناآگاهی و بی‌تفاوتی مردم، اولیگارشی- پرداخته و برای هر کدام راه حلی ارائه می‌دهد؛ مسائلی که در تقریبا همه‌ی کشورهای تحت‌سلطه و استبدادزده مشترک‌اند. او هشدار می‌دهد که حتی در پروسه‌ی آزادی و دموکراسی، عاشقان قدرت چگونه از تفاوت‌های فرهنگی و زبانی ملت‌ها برای ایجاد اختلاف و تفرقه استفاده می‌کنند تا انقلابی به وقوع نپیوندد یا در نهایت اخته شود، تا الیگارش‌ها و وابستگان قدرت همچنان در خفا بدزدند و بچاپند. 
‏با دیدن سریال، متوجه شدم زلنسکی به حق یک نابغه است و دغدغه‌اش، چه زمان هنرپیشگی و چه در کسوت رئیس‌جمهور، کشور و مردمش هستند.

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۴:۰۵
سلام درسته دلقک نیست به هرحال رئیس یک کشوره و ده تا آدم حسابي دوروبرشه بماند اگر اینهمه کمکش نمیکردن و از طرفي روسیه نمی‌خواهد ازهمه قدرتش استفاده کند دوم اینکه روسیه میتونه مثل عراقش کنه نمیخواد چون همسایه هستند (411740)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۴:۲۶
مسؤلین کشور ما یاد بگیرند،،بجای غیبت پشت آزادیخواهان ،،یه کم وجدان داشته باشند و حق الناس براشون مهم باشه ، نه اینکه به هرقیمتی تو قدرت موندن مهم باشه (411741)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۷:۱۷
درود بر زلنسکی....روسیاهی مانده برای روسفید های وطنی (411749)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۴۵
زنده باد (411935)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۷:۵۲
درود بر شما....اینها تو این مملکت یه کاری کردن که هیچ تحلیل علمی سیاسی اجتماعی و اقتصادی داد چون شبيه یه دولت نیست...فقط میمونه فحش دادن (411752)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۴۸
بله ،چهل و چهار ساله فقط به ما یاد دادن فحش بدیم ،ما هم دادیم ولی هیچوقت نفهمیدیم چرا باید فحش بدیم،البته الان جهت این فحشها عوض شده (411937)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۰۹:۱۲
نابغه نیست فقط یک ملی گرای واقعی است که به سرزمین و ملتش فکر میکند چیزی که در کشور خودمان فقط یک شعار است (411759)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۱:۰۴
نوکران و چاکران ارباب پوتین خودشان دلقکهای روزگار ما هستند (411775)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۱:۵۱
درود بر شما دوست عزیز (411781)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۲:۵۱
نمیگم دلقک است- که البته کار طنز و حتی دلقک بودن رو یک تهین نمیدونم بلکه برعکس- ولی نابغه هم نیست که اگر بود جنگ نمیشد.
بعدش هنری نیست کل دنیای غرب رو پشتت داشته باشی اونوقت حرف از شجاعت و استقامت توی پناهگاه در ناکجا آباد بزنی. (411789)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۴۹
مجبور به دفاع شد،مثل ما که مجبور به دفاع برابر عراق شدیم (411938)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۸:۱۸
ما هم میتونستیم جلوی جنگ رو بگیریم (412284)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۸:۲۸
اگر ایشان واقعاً نابغه بود، کشورش را متواضعانه در اختیار روسیه می گذاشت و با پوتین در می آمیخت و با کشورهای غربی کلنجار می رفت. (411846)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۴:۱۶
عجب (412073)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۲۰:۲۱
صد هزار تا کشته نظامی تو ده ماه شجاعته؟؟؟؟؟؟ به جای جهت گیری و دادن القاب به دیگران بیشتر به فکر خودمان باشیم (411876)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۵۳
آره به خودمون فکر کنیم که هنوز بعداز سی و چهار سال پس از جنگ جنازه شهیدهای گلمون دسته دسته از زیر خاک بیرون میاد و تمومی نداره ،نمیدونم این بچه ها فرمانده جنگی کنارشون نبود که همه از دست رفتن؟ انقدر ادعای بیخود نداشته باشین (411941)
فضول باشى
United States
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۲۰:۳۱
خنده داره مقامات روس به اوکراين اعتراض کردن چرا اخيرا دامنه حملاتش را به داخل کشور روس برده (411878)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۰:۵۴
پوتین احمقه و احمقتر از اون دولتهایی هستن که دلشونو به این احمق خوش کردن (411942)
۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۲۱:۳۱
بارک الله زلنسکی کدخدا بارک الله همینکه ایستاد در مقابل یک ابر قدرت ودماغ پوتین و به خاک مالید مدال شجاعت باید بگیره در حالی که بشار اسد با حمله داعش فرار کرد به بندر لاذقیه وداشت میرفت روسیه سردار عزیزمان حاج قاسم رفت وایشان و کشورش نجات داد (411891)
انوشیروان عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۱
دلقک هم بالاخره یک ‌هوش نسبی داره، اما اینهمه پولی که اروپا و آمریکا به این دلقک دادند را اگر به معلولان ذهنی مادرزادی میدادند بهتر از این شرایط جنگ را اداره میکرد. درسته شما و سایتتون کاسه لیس غرب هستید اما حداقل بخاطر پرستیژ اربابانتون هم شده اینقدر چرندیات نبافید… (412078)
۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۱۳:۲۱
شما هم با زیر ساخت های اقتصادی، نظامی، سیاسی و انسانی شاه تونستید 7 سال در برابر عراق بایستید اگه مردید الان شانستون رو در برابر روسیه همسایه گرامی تون با زیرساخت های خودتون امتحان کنید ببینیم چند مرده حلاجید. رفتید پشت سر روسیه در شرق دنیا قایم شدید برای آمریکا در غرب دنیا خط و نشون می کشید البته تا حالا با دست هل دادید با پا پس کشیدید. (413318)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها