کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پورکاشیان زیر پرچم آمریکا بازی می کند

حواشی حضور خادم‌الشریعه در مسابقات قزاقستان

6 دی 1401 ساعت 0:22

سارا خادم‌الشریعه، استاد بزرگ شطرنج ایران بدون حجاب اجباری در مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسا در قزاقستان حاضر شد.


گروه ورزشی: مسابقات شطرنج سریع قهرمانی جهان در آلماتی (قزاقستان) در حال پی‌گیری است. در بخش زنان، ایران فقط یک نماینده دارد که سارا سادات خادم الشریعه است.
خادم‌الشریعه که پس از تولد فرزندش مدتی دور از رقابت‌های شطرنج حرفه‌ای بود، در این رقابت‌ها دست‌به‌مهره شده است؛ عکسی که از استاد سارا خادم الشریعه که بدون حجاب در فضای مجازی منتشر شده است را ببینید.

کشف حجاب سارا خادم الشریعه

گفتنی است آتوسا پورکاشیان یکی دیگر از اساتید شطرنج بانوان ایران که پیش از این از ایران مهاجرت کرده بود، زیر پرچم آمریکا در این مسابقات حضور پیدا کرده است.
پورکاشیان در سال ۱۳۷۸ و در ۱۱ سالگی به عضویت تیم ملی بزرگسالان ایران درآمده بود. او قهرمان شطرنج زیر ۱۲ سال دختران جهان و برنده مدال برنز شطرنج تیمی (به‌همراه الشن مرادی و احسان قائم‌مقامی) در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ است. وی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز بازیکن تیم هامبورگ در بوندس‌لیگای شطرنج آلمان بود.

کشف حجاب سارا خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان + عکس

پیش از این نیز، کشف حجاب در شطرنج زنان ایران و در سالهای اخیر چندبار تکرار شده است و میترا حجازی پور پس از کشف حجاب در مسابقات رسمی از تیم ملی اخراج شد و حالا برای فرانسه مسابقه می‌دهد. همچنین شهره بیات داور بین المللی شطرنج ایران پس از قضاوت بدون حجاب به انگلیس مهاجرت کرد.


کد مطلب: 377727

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/377727/حواشی-حضور-خادم-الشریعه-مسابقات-قزاقستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir