به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۳۷۷۷۳۷
سئولان اولویتی مهمتر از سفره مردم دارند

دولت با دلار ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کند

دولت با دلار ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کند
گروه اقتصادی: آلبرت بغزیان کارشناس مسائل اقتصادی  با عبور قیمت دلار از کانال ۴۰ هزار تومان اظهار داشت: با پدیده‌ای روبرو هستیم که نمی‌تواند فقط دلیل اقتصادی داشته باشد؛ یعنی در حالی که سفره مردم هر روز کوچک‌تر از روز قبل می‌شود، عده‌ای با بی‌اعتنایی به گرفتاری‌های جامعه اصرار به ادامه روش‌های غلط خود دارند. انگار نه انگار که مردم دیگر حتی نمی‌توانند برای سفره حداقلی آرامشش خاطر داشته باشند.

به گزارش رویداد۲۴، این تحلیلگر اقتصادی می‌گوید: تعجب می‌کنم چرا بانک مرکزی اینقدر نسبت به افزایش نرخ ارز بی‌تفاوت است. وضعیت آنقدر آشفته است که نمی‌توانم برای کار دولت که اصرار به رها کردن ارز دارد، دلیل یا توجیهی بیاورم. این بن‌بست نگران‌کننده در حالی است که جلسه استیضاح خاندوزی در مجلس نشان داد، هیچ کس حاضر نیست این به هم ریختگی را گردن بگیرد.

بغزیان می‌گوید: اینکه بانک مرکزی نسبت به افزایش نرخ ارز بی‌تفاوت است، نشان می‌دهد که بانک مرکزی تحت فشار دولت است. در واقع وقتی می‌خواهند همه مشکلات را با عرضه اوراق ارزی و سپرده سهام رفع کنند، چطور می‌توانیم توقع باز شدن گره‌های کور معیشتی را داشته باشیم.

او می‌گوید: مشکل به حدی جدی است و با اوضاعی غیرقابل مهار مواجهیم که این مساله دلیل یا توجیه اقتصادی ندارد. برای گذر از این برهه هزینه‌ساز کمترین کار چیزی جز این نیست که با تلاش برای توافق از شر تحریم‌ها خلاص شویم. اما این مهم هم بعید است. چرا که اساسا به طور کاملا واضحی معلوم است، دولتی‌ها برچیدن تحریم‌ها را مهم و لازم نمی‌دانند و اصلا دغدغه‌ای برای رهایی کشور از حالت تحریمی ندارند.

بغزیان می‌گوید: گروهی که تصمیم‌گیر هستند و زمام امور را در دست دارند، اولویتی مهمتر از سفره مردم دارند. به همین دلیل دولتی‌ها حتی با دلار ۵۰ یا ۶۰ هزار تومانی هم احساس بحران نمی‌کنند. مردم ایران امروز با مسئولانی مواجه هستند که هیچ ذهنیتی از اصول مدیریت و شرایطی که لازمه آرامش است، ندارند.
برچسب ها: آلبرت بغزیان

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۱۰:۵۶
دولتی که هزینه اش رو از جیب مردم تامین میکنه چه نیازی به احساس بحران داره آخه!!!؟ (412003)
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۲۰:۵۶
قطار پیشرفت! اینقدر سرعت گرفته که از کهکشان راه شیری زده بیرون. (412186)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها