به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۳۷۷۸۴۷

مشوق ۲ میلیارد دلاری هند برای هیدروژن سبز

مشوق ۲ میلیارد دلاری هند برای هیدروژن سبز
گروه اقتصادی: هند سرگرم برنامه‌ریزی یک برنامه مشوق دو میلیارد دلاری برای صنعت هیدروژن سبز به منظور کاهش آلایندگی و حضور جهانی در این بخش است.به گزارش ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: هدف از برنامه مشوق ۱۸۰ میلیارد روپیه‌ای (۲.۲ میلیارد دلار)، کاهش هزینه تولید هیدروژن سبز به میزان یک پنجم در مدت پنج سال آینده است. این اقدام با توسعه این صنعت انجام خواهد شد.
 
به گفته یک مدیر صنعتی، هزینه فعلی تولید در هند ۳۰۰ تا ۴۰۰ روپیه برای هر کیلوگرم است.آمریکا و اتحادیه اروپا، مشوق‌هایی به ارزش میلیاردها دلار برای پروژه‌های هیدروژن سبز تصویب کرده‌اند.هیدروژن می‌تواند به عنوان سوخت استفاده شود و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تولید این سوخت می‌توانند از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند. سوختی که با استفاده از انرژی پاک تولید می‌شود، هیدروژن سبز نامیده شده زیرا عاری از آلایندگی‌های گلخانه‌ای است.

به گفته مقامات آگاه، برنامه کمکی هند ممکن است اول فوریه برای سال مالی که از اول آوریل آغاز می‌شود، اعلام شود.شرکت‌های هندی نظیر ریلاینس اینداستریز، ایندین اویل، ان تی پی سی، آدانی اینترپرایز، جی اس دبلیو انرژی و Acme Solar، بازیگران بزرگی در صنعت هیدروژن سبز هستند. آدانی که مدیرش گواتام آدانی، سومین ثروتمند بزرگ جهان است، در ژوئن اعلام کرد این شرکت و شرکت توتال انرژیز فرانسه، بزرگترین اکوسیستم هیدروژن سبز جهان را خواهند ساخت.

دولت هند انتظار دارد این صنعت تا سال ۲۰۳۰، هشت تریلیون روپیه در هیدروژن سبز و آمونیاک سبز که مشتقات آن است، سرمایه‌گذاری کند. آمونیاک سبز با ترکیب نیتروژن و هیدروژن با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر ساخته شده است و می‌تواند در صنعت کود یا به عنوان سوخت یا حامل مناسب حمل هیدروژن استفاده شود.به گفته منابع آگاه، مشوق برای تولید هیدروژن سبز، احتمالا ۵۰ روپیه به ازای هر کیلوگرم به مدت سه سال خواهد بود.

هند قصد دارد این تولید را به کشورهایی نظیر کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا بفروشد. تقاضای بالایی برای مشتقات هیدروژن سبز وجود دارد. دولت هند برآورد کرده که تقاضای جهانی برای هیدروژن سبز از کمتر از ۷۵ میلیون تن فعلی، به بیش از ۱۰۰ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا خواهد کرد.بر اساس گزارش رویترز، دولت هند در فوریه برنامه‌هایی را برای تولید سالانه پنج میلیون تن هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد. به گفته این مقام دولتی، در صورت وجود تقاضای بین المللی، این رقم می‌تواند دو برابر شود.
برچسب ها: هیدروژن سبز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها