به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۳۷۷۹۰۳

ماجرای حملات خرابکارانه در خاک روسیه

ماجرای  حملات خرابکارانه در خاک روسیه
گروه بین الملل: یکی از عوامل سابق عملیات ویژه ارتش آمریکا مدعی شد که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور به کمک متحدان خود در ناتو مامورانی را به داخل خاک روسیه می‌فرستند تا به زیرساخت‌های کلیدی این کشور حمله کنند.
جک مورفی، از اعضای پیشین گروه عملیات ویژه ارتش ایالات متحده هدف از چنین حملاتی را ایجاد «اغتشاش» در روسیه همزمان با جنگ در اوکراین عنوان کرد. مراکز خرید، خطوط انتقال گاز و انبارهای سوخت از جمله مراکزی هستند که طی ماه‌های گذشته در روسیه آسیب دیده‌اند. جک مورفی در همین راستا از کارزار «خرابکاری» در روسیه با محوریت سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سخن گفت.
این عضو پیشین گروه عملیات ویژه ارتش آمریکا این کارزار را مسئول «بسیاری از انفجارهای مرموز» و دیگر «حوادث» روی داده در مجموعه‌های صنعتی و نظامی روسیه دانست.
جک مورفی از «مقام‌های پیشین» آمریکایی که مایل به افشای نام خود نیستند به عنوان منبع اطلاعات خود یاد کرده است.
عضو پیشین گروه عملیات ویژه ارتش ایالات متحده به طور مشخص به آسیب دیدن «پل‌های راه‌آهن»، «انبارهای سوخت» و «نیروگاه‌های برق» در روسیه طی ماه‌های اخیر اشاره کرده است. جک مورفی مدعی شده است که هیچ کدام از مقام‌های آمریکا به طور مستقیم در کارزار «خرابکاری» در روسیه نقش ندارند و این اقدام‌ها از سوی «اداره‌های اطلاعاتی متحدان» انجام می‌شود. به گفته وی اجازه انجام اینگونه اقدام‌ها از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا صادر شده است.
ادعاهای جک مورفی در حالی مطرح می‌شود که انفجاری بزرگ هفته گذشته در جمهوری خودمختار چوواشستان در غرب روسیه در پی نشت یک خط لوله گاز روی داد. این انفجار آخرین مورد از مجموعه انفجارهای مرموزی بود که از زمان آغاز تهام نظامی به اوکراین در خاک روسیه روی داده است.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها