کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیمار در منزل چه تجهیزاتی پزشکی نیاز دارد؟ + راهنمای خرید و اجاره

6 دی 1401 ساعت 21:39

گروه کسب و کار: بسیاری از افراد در زمان طولانی شدن دوره درمان خود و یا بنا بر دلایلی دیگر نظیر محیط نامناسب بیمارستان ها از نظر بالا بردن امکان ابتلا به بیماری ها، هزینه بالای بستری و یا درخواست برای مراقبت خصوصی، تصمیم می گیرند ادامه روند درمان خود را در منزل به انجام برسانند.


مسئلهٔ قابل توجه این است که مراقبت و نگهداری بیمار در منزل نیازمند تجهیزات پزشکی می باشد، برخی از این تجهیزات گران قیمت هستند و خرید آن ها برای استفاده در مدت زمان کوتاه مقرون به صرفه نمی باشد، مجموعه تجهیز سلامت با ارائه بهترین خدمات خرید و اجاره انواع تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب برای بیمارانی که در منزل نگهداری می شوند، در تلاش است تا سطح سلامت جامعه را ارتقا دهد، در ادامه قصد داریم بیان کنیم که برای مراقبت از بیمار در منزل چه تجهیزات پزشکی پر کاربرد و مورد نیاز می باشد، برای اجاره تجهیزات پزشکی در منزل و تجهیزات اتاق عمل می توانید به تجهیز سلامت مراجعه کنید.



تجهیزات پزشکی مورد نیاز در منزل
لازم به ذکر است تمامی تجهیزات پزشکی را نمی توان در منزل تهیه کرد چرا که برخی از آن ها برای بیماری ها و شرایط خاصشان تنها در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند و هزینه خرید بسیار بالایی هم دارند، اما وجود برخی تجهیزات پزشکی برای مراقبت صحیح از بیمار لازم و ضروری می باشد.

فشارسنج
در زمانی که بخواهیم درمورد فشارسنج توضیحاتی را ارائه کنیم ابتدا باید بدانیم فشار خون چیست، فشار خون مقدار نیرو و فشار وارد شده به دیوارهای رگ بدن می باشد که با عبور خون در بدنه داخلی رگ و مویرگ ایجاد می شود، فشارسنج ابزار اندازه گیری این فشار است که در انواع مختلفی تولید شده و به کار می روند: فشارسنج عقربه ای، دیجیتالی و جیوه ای.
فشارسنج دیجیتال به نسبت دو مورد دیگر پیشرفته تر و دقیق تر می باشد، این فشارسنج در دو نوع بازویی و مچی تولید می شود و مزیت این فشارسنج نسبت به دیگر انواع آن، توانایی ذخیره فشارخون و دقت بالا و استفاده راحت از آن می باشد.

پالس اکسیمتر
پالس اکسیمتر میزان SPO2 خون یا همان میزان اکسیژن محلول در خون و مقدار ضربان قلب را محاسبه کرده و نمایش می دهد، این وسیله کوچک در دوران کرونا بیش از پیش خود را به مردم معرفی کرد.
شیوه کار با پالس اکسیمتر بسیار ساده می باشد، تنها کافیست تا آن را بر انگشت یا لاله گوش خود را قرار دهید و چند ثانیه منتظر بمانید تا سطح اکسیژن خون شما را نمایش بدهد، حد نرمالی که باید توسط پالس اکسیمتر نمایش داده شود 95 تا 98 درصد می باشد، این دستگاه در انواع رومیزی، انگشتی و پالس اکسیمتر نوزاد عرضه می شود، افرادی که به دلیل ابتلا به مشکلات تنفسی و قلبی، سطح اکسیژن خونشان باید بررسی شود، باید این دستگاه را در خانه خود داشته باشند چرا که پایین آمدن سطح اکسیژن خطرناک می باشد و بیمار باید سریعا اکسیژن دریافت کند.

اکسیژن ساز
یکی از ضروری ترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز در منزل در خصوص بیماران مبتلا به نارسایی های تنفسی و قلبی، اکسیژن ساز می باشد، این دستگاه، هوای پیرامون بیمار که شامل 78% اکسیژن، 21% اکسیژن می باشد را درون مخزن زئولیت خود فشرده می کند و اکسیژن پزشکی خالص تغلیظ شده را در اختیار بیمار قرار می دهد، اکسیژن ساز در دو نوع پرتابل و ثابت (خانگی) تولید می شود، اکسیژن سازهای ثابت یا همان خانگی دارای چرخ هایی می باشند که جابجایی آن ها را در خانه آسان می کند، برای خرید اکسیژن ساز یا اجاره اکسیژن ساز با تجهیز سلامت تماس بگیرید.



نبولایزر
نبولایزر دستگاهی است که امکان دارو رسانی به طور مستقیم به ریه ها را فراهم می کند، استفاده از نبولایزر این مزیت را دارد که دارو اثر منفی بر روی سایر بافت های بدن باقی نگذارد و این امکان را به وجود می آورد تا در زمان بروز حملات در خانه بتوان سریعاً دارو را به ریه رساند.

بای پپ و سی پپ
از دیگر دستگاه های کمک تنفسی که می توانند در درمان های غیر جراحی برای مبتلایان به وقفه های تنفسی در خواب و آپنه خواب مؤثر واقع شوند و خوابی آرام را به آن ها عرضه دارند، این دو دستگاه هستند، موسسه تجهیز سلامت با تلاش و تکیه بر دانش روز سعی دارد تا با اجاره و فروش این دستگاه ها با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا، آرامش و بهبودی بیماری ها را برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد.

گلوکومتر
گلوکومتر همان دستگاه اندازه گیری قند خون می باشد که بیماران مبتلا به دیابت بیش تر از هر کس دیگری از آن استفاده می کنند تا مقدار قند خون خود را بررسی و کنترل کنند، نحوه کار با این دستگاه نیز بسیار آسان می باشد، کافی است بعد از شستن دست های خود، زخمی کوچک را با سوزن آن روی پوست ایجاد کنید و قطره کوچکی از خون را روی تست نوار قرار دهید.

ویلچر و واکر
در خصوص افرادی که مدت زمان کوتاه و یا طولانی از توانایی حرکتی برخوردار نیستند، دسترسی داشتن به یک ویلچر مناسب در منزل خود ضروری می باشد، ویلچرها در انواع برقی و دستی (مکانیکی) تولید و ساخته می شوند، در نوع دیگر دسته بندی ویلچر در انواع ساده، برانکاردی، ویلچر حمام و توالت، ویلچر بالابر، اسپرت و اطفال تولید می شود.
یکی از ابزارهای کمک رسان برای راه رفتن افراد واکرها می باشند، این ابزار به دلیل دارا بودن چهار پایه از امنیت بسیار بالاتری نسبت به عصاها برخوردار می باشد، مرکز تجهیز سلامت، ارائه دهنده خدمات خرید و یا اجاره انواع ویلچر و واکر در تهران می باشد.

دماسنج پزشکی
دماسنج طبی یا همان دماسنج پزشکی وسیله ایست که دمای بدن بیمار را اندازه گیری می کند، لزوم وجود دماسنج پزشکی در هر خانه ای مبرهن می باشد، این وسیله از 35 تا 42 درجه سلسیوس مدرج شده است، دماسنج طبی در انواع دماسنج نوار پلاستیکی، تب سنج امسیگ، دما سنج مادون قرمز پزشکی، دماسنج جیوه ای طبی و دماسنج دیجیتال گوش تولید و عرضه می شود.
از دماسنج هایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار شده و کار با آن ساده و سریع می باشد دماسنج دیجیتال گوش می باشد که از دقت بالایی هم برخوردار می باشد، در زمان استفاده باید سری آن را ضدعفونی کرد و سپس به طوری که فشار زیادی به گوش وارد نشود، آن را در داخل مجرای گوش قرار داد.



تجهیزات پزشکی مورد نیاز در منزل را از کجا تهیه کنیم؟
تا به اینجای کار درباره تجهیزات پزشکی که برای مراقبت از بیماران در منزل به آن ها نیاز است پرداختیم، در زمان هایی همچون نیاز دائمی و یا طولانی مدت به دستگاه خرید آن ها و در سایر مواقع هم اجاره آن ها به صرفه می باشد، مرکز تجهیز سلامت با سابقه بیش از 15 سال خدمت رسانی در این حوزه، همواره با ارائه بهترین تجهیزات پزشکی با قیمت مناسب و پشتیبانی 24 خود، رضایت مشتریان خود را به دست آورده است.
این مرکز به خرید و اجاره تجهیزاتی نظیر اکسیژن ساز، پالس اکسیمتر، فشارسنج، گلوکومتر، بای پپ و سی پپ، نبولایزر، واکر و ویلچر، ساکشن، انواع تخت بیمارستانی، دستگاه بخور، دماسنج پزشکی، تشک مواج، دستگاه تصفیه هوا، تجهیزات مانیتورینگ، بالابر بیمار، ونتیلاتور و... با کیفیت بالا می پردازد.
 


کد مطلب: 377912

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/377912/بیمار-منزل-تجهیزاتی-پزشکی-نیاز-راهنمای-خرید-اجاره

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir