به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۷۷۹۹۰

 برخورد امنیتی اثر ندارد

 برخورد امنیتی اثر ندارد
گروه سیاسی: روزنامه اصولگرای فرهیختگان به اظهارات  یکی از نمایندگان مجلس که پیشنهاد داده بود مفسدان اقتصادی اعدام شوند تا وضعیت کشور به حالت عادی بازگردد واکنش نشان داد و با یادآوری اعدام حسین مظلومین که به سلطان سکه معروف شده بود نوشت: برخورد امنیتی اثر ندارد و باید اصلاحات ساختاری صورت گیرد.
به گزارش فرهیختگان، ایده‌ نماینده مجلس برای اعدام مفسدان اقتصادی که بدون توجه به لوازم قانونی آن و با قسم و آیه آوردن اجرایش را مطالبه می‌کند، تجربه‌ای است که مردم آن را با اعدام سلطان سکه به‌خاطر می‌آوردند اما بی‌نتیجه بودن آن را در قیمت 20 میلیونی امروز سکه می‌بینند. اگرچه افرادی که با استفاده از اهرم ثروت، بازار ارز و سکه را دستخوش نوسانات بزرگ کرده و از دل معیشت مردم منفعت خود را بیرون می‌کشند باید دربرابر قانون پاسخگو باشند و هم‌وزن با آن مورد مجازات قرار بگیرند اما تجربه اعدام وحید مظلومین و قیمت‌های کنونی بازار سکه نشان می‌دهد که برخورد امنیتی بدون اصلاح ساختاری اثر کلان بر قیمت‌ها ندارد و نهایتا شاید بتواند به‌عنوان مسکن مقطعی عمل کند.
این روزنامه تاکید کرده است: آنچه باعث می‌شود بازی سلطان‌های فساد اقتصادی پایان یابد تعیین سازوکارهای اقتصادی دقیقی است که هزینه فعالیت‌های سوداگرانه را بالا ببرد و از جذابیت آن بکاهد، در غیر این صورت برخورد امنیتی صرفا تاج سلطانی را از سر یک نفر برمی‌دارد و آن را بر سر یک مفسد دیگر می‌گذارد. ضمن آنکه برخوردهای امنیتی اجتناب‌ناپذیر مسیر قانونی خود را دارد و برای اجرای آن نیازی به سروصدا و شوآف نیست.


 
برچسب ها: اعدام

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۷:۰۶
دو نکته در جواب
۱. مردم منظورشان از مفسدین اقتصادی کله گنده هاست، نه اینهایی که به بهانه پاک کردن صورت مسئله، از زیر خاک می کشید بیرون اعدام می کنین.
۲. اگر حرف شما درست باشد (که نیست با توجه به نکته اول) نشان از سیستم فاسدی دارد که هر جاش رو بزنی دوباره عود می کنه.
پس باز به نکته اول بر می گردیم، که از اساس کله گنده ها و کسانی که به وجود آوردن این سیستم دست دارند باید از بین بروند. (412366)
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۷:۱۳
وقتی مردم در قضیه ۳ هزار میلیارد دوران احمدی‌نژاد اعتراض کردند، گفتند موضوع را کش ندهید. که این حرف خودش یعنی اساس سیستم فاسد، به این معنا که بعد از آن هر کسی می گه اگه دزدی و اختلاس بکنیم کسی با ما کاری نداره، از ما دفاع هم می کنند.
در قضیه ۹۲ هزار میلیارد فولاد نامبارکه هم سریع صورت مسئله رو پاک کردند گفتند این یک دعوای خانوادگی درون مجلسی بوده به مردم ربطی نداشته این همه در بیت المال دست برده شده.
اینها است که دزدها رو جرات میده به اختلاس و دزدی، و این اسمش سیستم فاسده. ازت دفاع هم میشه، (412369)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۱۲:۵۹
وقتی همه یک
بگم بگمی تو آستین دارن

یعنی همه ساکت باشید و
مشغول چپاول.
شعار بدید که وضع خوبه تا
مردم بالاخره باور کنن (412494)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها