به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۳۷۸۰۵۲

تقلید از اختاپوس برای ساخت یک ماشین

تقلید از اختاپوس برای ساخت یک ماشین
گروه علمی: دانشمندان چینی با الهام از اُختاپوس، یک دستگاه تغییر رنگ طراحی کردند.به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان رباتیک چینی، ماشین کوچکی طراحی کرده‌اند که می‌تواند از اختاپوس‌هایی که رنگدانه‌های سلولی آنها تحت فشارهای شیمیایی تغییر رنگ می‌دهد، تقلید کند. فلورسانس در پاسخ به نشانه‌های شیمیایی در سراسر دنیای طبیعت همچون سَرپایان که برای فرار از شکارچیان تغییر رنگ می‌دهند، رخ می‌دهد.
 
بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Science Robotics منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه شانگهای جیائو تونگ تلاش کردند تا این تغییرات را در یک ماشین ایجاد کنند و به همین منظور تلاش کردند تا این نوع واکنش‌ شیمیایی فلورسانس را در دی.ان.ای نانوماشین پیاده کنند.دی.ان.ای نانوماشینی که آنها ایجاد کردند در پاسخ به تغییرات اسیدیته در داخل سلول فلورسانس می‌کند. در آزمایش آزمایشگاهی، این دستگاه نانومقیاس به ترتیب عملیات جذب و انتشار مواد را از طریق غشای سلولی شناسایی و کمیت آن را تعیین کرد.

بر اساس نتایج این مطالعه، این دستگاه می‌تواند به طور مستقل شکل خود را در پاسخ به تغییرات پی‌اچ که به نوبه خود رنگ‌های فلورسنت سازگار را نشان می‌دهد، تغییر دهد.این طراحی جدید بینش‌هایی در مورد نحوه استفاده از ربات‌ها برای مطالعه سیستم‌های زنده و تعاملات آنها ارائه می‌دهد.
برچسب ها: ربات اختاپوس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها