به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۳۷۸۰۹۴

چگونه از اصالت گارانتی مطمئن شویم؟

چگونه از اصالت گارانتی مطمئن شویم؟
گروه اقتصادی: عضو هیات رئیسه اتاق اصناف درباره چگونگی اطمینان مردم از اصالت گارانتی کالا گفت: مصرف‌کنندگان برای آسودگی خاطر بیشتر هنگام خرید کالا به سایت جامع گارانتی مراجعه کرده و شرکت‌های ارائه دهنده گارانتی معتبر را پیدا کنند.
 
به گزارش ایسنا، محمدرضا فرجی تهرانی توضیح داد: حدود پنج درصد گارانتی غیراصلی در بازار صنف فناوران رایانه‌ای وجود دارد. پدیده گارانتی تقلبی در این صنف به نسبت پایین‌تر از سایر صنف‌های دیگر است اما هر از گاهی این مساله اتفاق می‌افتد که افرادی با استفاده از نام و لوگوهای خاص اقدام به ارائه گارانتی نامعتبر کرده‌اند.او ادامه داد: برخی گارانتی‌های نامعتبر در کارگاه‌های ۲۰ متری چاپ می‌شوند. شرکت‌ها پس از تأیید اصالت گارانتی در سامانه جامع گارانتی و سایت اتحادیه نمایش داده می‌شود. از این‌رو به مردم توصیه می‌کنیم  قبل از خرید به تارنمای سامانه جامع گارانتی مراجعه کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران با اشاره به رابطه دو سویه میان اتحادیه فناوران رایانه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اظهارکرد: گارانتی‌های صنف فناوران رایانه ابتدا از فیلتر اتحادیه در خصوص بخش فنی و ایزویی عبور کرده و پس از آن بابت دریافت مجوز گارانتی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شود.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: در صورت بروز هرگونه اختلالی در ارائه خدمات گارانتی شرکت‌های معتبر، مردم باید با مراجعه به بخش شکایات اتحادیه مسئله خود را جهت رسیدگی مطرح کنند.
برچسب ها: رایانه گارانتي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها