به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۳۷۸۱۴۷

در ایران دنبال چنین مسئولانی هستیم!

در ایران دنبال چنین مسئولانی هستیم!
گروه سیاسی: وزیر دولت ژاپن به دنبال گمانه زنی‌ها و احتمال سوءاستفاده مالی از سمت خود استعفا کرد.
 این چهارمین وزیر دولت ژاپن است که در سه ماه اخیر کناره گیری می‌کند. همزمان سطح تایید عمومی دولت ژاپن به سطح بسیار پایین یعنی حدود ۳۰ درصد رسید که در اصطلاح، خطرناک توصیف می‌شود.خبرگزاری فرانسه نوشت: وزیر بازسازی ژاپن (کینا اکیبا) به دنبال طرح اتهامات و احتمالات درباره ارتکاب تخلفات مالی استعفا کرد.
او متهم شده پرداخت‌های غیرقانونی به منشی، همسر و مادرش انجام داده است.وی  گفت: "معتقدم آنچه انجام دادم مخالف قانون نبوده است. با این حال نمی‌خواهم باعث ایجاد موانعی در برابر تصویب بودجه سالانه و دیگر قوانین پارلمانی شوم".اشاره او به اقداماتی است که نمایندگان مخالف در پارلمان تهدیدکرده اند در برابر اتهامات سوء استفاده‌های مالی این وزیر انجام خواهند داد.
بعد از استعفای این وزیر، معاون او در حوزه امور داخلی و ارتباطات (خانم میو سوگیتا) هم استعفای خود را ارائه کرد. وی به عنوان عضو جنجالی حزب حاکم شناخته می‌شود.
این سیاستمدار راستگرا به دنبال سخنانی درباره "همجنسگرایان و اقلیت‌های نژادی"، انتقاداتی را در هفته‌های اخیر سبب شده بود.نخست وزیر ژاپن (فومیو کیشیدا) بعد از استعفا گفت: در برابر این استعفا، احساس مسوولیت می‌کنم.وی افزود: باید تعامل با حجم گسترده‌ای از ماموریت‌هایی که در مقابل خود داریم را ادامه بدهیم. می‌خواهم به مسوولیت خود از طریق ادامه فعالیت سیاسی عمل کنم.
قبل از این و به دنبال انتشار اتهامات سوءاستفاده علیه وزیر بازسازی ژاپن، احتمال برکناری یا استعفای او مطرح شده بود.خبرگزاری ژاپنی کیودو قبل از این به نقل از منابعی در حزب حاکم گفته بود نخست وزیر در حال بررسی عزل وزیر بازسازی است.پیش بینی می‌شد در صورت خودداری از برکناری یا استعفای این وزیر، نمایندگان مخالف در پارلمان تصویب بودجه و قوانین پیشنهادی دولت را با مشکل مواجه کنند. در جلسات اخیر پارلمان، بار‌ها نمایندگان مخالف از وزیر خواستند درباره اتهامات مالی توضیح دهد.
این وزیر متهم شده از بودجه در اختیار خود در تبلیغات انتخاباتی و انتخاب دوباره خود در پارلمان در سال ۲۰۲۱ سوء استفاده کرده است. از جمله این پرداخت‌ها می‌توان به ارائه ۲۰۰ هزار ین (معادل ۱۵۰۰ دلار) به منشی اش اشاره کرد.این اقدام براساس قانون انتخابات ممنوع است.این وزیر همچنین اعتراف کرده بود مادر و همسرش مبلغ ۱۴ میلیون ین (۱۰۵ هزار دلار) از دو گروه سیاسی دریافت کرده بودند. این پرداخت غیرقانونی است.این وزیر همچنین متهم است به هنگام فعالیت‌های سیاسی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰، اموال و دارایی و درآمد‌هایی داشته، اما از اعلام و گزارش آن‌ها خودداری کرده بود.
سوءاستفاده از نفوذ سیاسی از دیگر اتهامات علیه این وزیر است.دولت ژاپن به دلیل استعفا‌ها (استعفای ۴ وزیر در ۳ ماه اخیر) و افشای رابطه میان اعضای حزب حاکم و کلیسای جنجالی "توحید" تحت فشار است. همچنین حجم حمایت و تایید افکار عمومی از این دولت نیز به شدت کاهش یافته است.قبل از این ۳ وزیر ژاپنی استعفا کرده بودند. وزیر کشور ژاپن در ماه گذشته میلادی به دنبال اتهامات تخلفات مالی از سمت خود استعفا کرد.وزیر دادگستری هم بعد از افشای یک جمله از او استعفا کرد. وی گلایه آمیز گفته بود شغلش "به دور از خبر‌ها و رسانه هاست مگر وقتی که احکام اعدام را تایید می‌کند".
وزیر تقویت اقتصاد نیز به دنبال اتهامات درباره ارتباط او با کلیسای جنجالی توحید از سمت خود کناره گیری کرد. اسم این کلیسا با ماجرای ترور "شینزو آبه" نخست وزیر سابق ژاپن مرتبط شد.
قاتل شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن به شدت از کلیسای توحید انتقاد و او را متهم به ارتباط با این کلیسا کرده بود.قاتل همچنین گفته بود مادرش با کمک مالی گسترده به این کلیسا، باعث ورشکستگی خانواده شده بود.بعد از این اتفاق، نام این کلیسا و ارتباط سیاستمداران ژاپنی با آن مورد توجه قرار گرفت. این کلیسا هر گونه تخلف را رد می‌کند.
برچسب ها: ژاپن

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۱۹:۱۴
خواب دیدید خیر مسولین ما اگر اختلاس ودزدی رانت خواری نکند باید متعجب شد (412382)
۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ۱۲:۴۰
بی خیال شو گیر نمیاری.
مسئولین مابه قول خودشون خادم و نوکر مردم هستند،
هیچ وقت هم راضی نیستند دست از نوکری بردارند ،
سایه عزیزان مستدام ،
تا زنده ایم مسئولیم (412490)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها