به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۸ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۷۸۱۶۹

 مرگ مشکوک میلیونر روس در هند

 مرگ مشکوک میلیونر روس در هند
گروه بین الملل: پلیس هند اعلام کرد در حال تحقیق در خصوص مرگ مشکوک یک سیاستمدار متمول روس است که گفته می‌شود پیش‌تر مطلبی را در فضای مجازی در انتقاد از جنگ اوکراین منتشر کرده بود.
جسد پاول آنتوف، نماینده متمول یک پارلمان منطقه‌ای در روسیه، به تازگی درون حوضچه‌ای مملو از خون در محوطه بیرونی هتل مجللی در هند کشف شد که وی به همراه سه شهروند دیگر روس برای گذراندن تعطیلات در آن اقامت داشتند.
بر اساس تحقیقات اولیه، این سیاستمدار ۶۵ ساله که از وی به عنوان «ثروتمند‌ترین نماینده پارلمان روسیه» نام برده می‌شود، به ظاهر از تراس هتل محل اقامت خود سقوط کرده و جان باخته است.به گزارش پلیس ایالت اودیسا، تحقیقات جاری همچنین بررسی مرگ ولادیمیر بایدنوف، دوست و همسفر پاول آنتوف را نیز شامل می‌شود که دو روز پیش از وی در همان هتل بر اثر سکته قلبی جان باخت.پلیس می‌گوید تا پیش از دریافت گزارش پزشکی قانونی که قرار است پس از کالبدشکافی علت دقیق مرگ پاول آنتوف را مشخص کند، تمام فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را بررسی و با کارکنان هتل مصاحبه کرده؛ اما تاکنون هیچ سرنخی برای اثبات قتل بدست نیاورده است.
راجش پاندیت، رئیس پلیس منطقه‌ای در ایالت اودیسا گفت: «تمام زوایای احتمالی مرتبط با مرگ دو شهروند روس در حال بررسی است.»وی افزود: حمله قلبی که باعث مرگ ولادیمیر بایدنوف شد، احتمالاً ناشی از سوء مصرف الکل و مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.رئیس پلیس منطقه‌ای در ایالت اودیسا همچنین در خصوص مرگ پاول آنتوف گفت: «او احتمالاً از مرگ دوستش ناراحت شده و به تراس هتل رفته و به ظاهر از آنجا سقوط کرده و جان خود را از دست داده است.»
پاول آنتوف و دوستانش که برای گردش به هند رفته بودند، در اواسط دسامبر وارد ایالت اودیسا شدند. آنها قبل از اقامت در هتلی در رایاگادا که دو مرگ در آن اتفاق افتاد، اوایل هفته گذشته از چند مکان توریستی در ایالت اودیسا بازدید کرده بودند.پاول آنتوف، یکی از اعضای حزب روسیه متحد به ریاست ولادیمیر پوتین بود و از سال ۲۰۱۸ سمت معاون پارلمان منطقه‌ای در ۱۵۰ کیلومتری شرق مسکو را بر عهده داشت.او قبل از ورود به سیاست، یک شرکت فعال در زمینه صنایع غذایی تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۹ در صدر فهرست ثروتمندترین معاونان و سیاستمداران روسیه قرار گرفت.
رسانه‌های روسیه ماه ژوئن گذشته پیامی ضدجنگ منتسب به پاول آنتوف را که در واتس‌اپ منتشر شده بود، بازنشر کردند و نوشتند که وی بمباران‌های مناطق مسکونی در اوکراین را «تروریستی» خوانده است.
وی در این پیام با اشاره به حمله موشکی به یک مجتمع مسکونی در حومه کی‌یف نوشته بود: «بسیار دشوار است که همه اینها را چیزی جز ترور بنامیم».
پاول آنتوف سپس در یک شبکه اجتماعی داخلیِ کشورش موسوم به «وی‌کی» حرف خود را پس گرفت و مدعی شد که آن پیام را شخص دیگری ارسال کرده است.
او در پیام جدید، خود را «حامی رئیس جمهور و میهن‌پرست» معرفی کرد و گفت که از «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین حمایت می‌کند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها