به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۳۷۸۳۵۴

قابلیت عجیب اپل واچ که ا آن شگفت‌زده می‌شوید

قابلیت عجیب اپل واچ که ا آن شگفت‌زده می‌شوید
گروه فناوری: مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که اپل واچ از طریق حسگر نوار قلب (ECG) می‌تواند به‌طور مقدماتی استرس کاربر را نیز شناسایی کند.مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد حسگر نوار قلب (ECG) و سایر حسگرهای پیشرفته‌ی اپل واچ می‌توانند به این ساعت برای نظارت اولیه روی استرس کمک کنند. در سال ۲۰۲۰ گفته می‌شد اپل واچ سری ۶ با امکان نظارت روی مشکلات سلامت روان و به ویژه اضطراب از راه می‌رسد، اما این اتفاق هرگز رخ نداد و حتی جدیدترین مدل اپل واچ نیز توانایی نظارت روی مشکلات سلامت روان را ندارد.

در حالی که اپل واچ همچنان به‌صورت رسمی نمی‌تواند استرس کاربر را مورد نظارت قرار دهد، گروهی از پژوهشگران می‌گویند حسگرهای متنوع این ساعت کاربردهای بیشتری نسبت‌به آنچه فکر می‌کردیم دارند.پژوهشگران می‌گویند ارتباط بین استرس و چندین زیست‌نشانگر باعث شده است که توسعه‌ی فناوری‌های جدیدی برای اندازه‌گیری سطح استرس ممکن شود: «یکی از این زیست‌نشانگرها، تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) است که هم‌اکنون به‌طور منظم از طریق حسگر نوار قلب اندازه گرفته می‌شود.»

ساعت‌های هوشمند اپل از زمان عرضه‌ی سری ۴ به حسگر نوار قلب مجهزند. این حسگر عملکردی در حد و اندازه‌ی دستگاه‌های گران‌قیمت پزشکی ندارد، اما بسیار پرکاربرد است.در مطالعه‌ی جدید، به مدت دو هفته به ۳۳ نفر گوشی آیفون ۷ با سیستم‌عامل iOS ۱۵ و ساعت اپل واچ سری ۶ با سیستم‌عامل WatchOS ۸.۳ و اپلیکیشن Apple Watch ECG داده شد. این دستگاه‌ها داده‌های لازم را ۶ بار در روز با فواصل تقریبا سه ساعته جمع‌آوری می‌کردند. پیش از جمع‌آوری داده‌های نوار قلب، از مشارکت‌کنندگان خواسته شد پرسش‌نامه‌ی متمرکز بر استرس را از طریق آیفون پر کنند. ۷۳ درصد از مشارکت‌کنندگان زن و ۲۷ درصد مرد بودند. این افراد بین ۱۸ تا ۶۵ سال سن داشتند.

پژوهشگران می‌گویند این نخستین باری است که از داده‌های نوار قلب اپل واچ برای پیش‌بینی سطح استرس استفاده می‌شود. نتایج این مطالعه نشان داد اپل واچ به‌صورت مقدماتی می‌تواند سطح استرس را تخمین بزند، البته عملکرد این ساعت کاملا دقیق نیست. پژوهشگران می‌گویند توانایی اپل واچ برای تخمین سطح استرس، نویدبخش است.بر اساس نتایج مطالعه، اپل واچ در تعیین «نبود استرس» عملکرد بسیار بهتری دارد و هنوز نمی‌تواند به‌خوبی سطح استرس را شناسایی کند.
مرجع : زومیت
برچسب ها: اپل واچ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها