به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : ۳۷۸۳۵۹

کشف حجاب، نظام را تضعیف می‌کند

کشف حجاب، نظام را تضعیف می‌کند
گروه سیاسی:امام جمعه موقت اصفهان در خصوص ۵ خطر کشف حجاب در جامعه سخن گفت و راهکار‌های مقابله با آن را نیز بیان کرد.
سیدابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر انکار، شک، گمان و یقین ممکن است انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی خدا و دین را قبول ندارند، اما در ظاهر واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین هستند.
وی ادامه داد: افرادی شک دارند که امتحان کنند که آیا با انجام واجبات دعایشان مستجاب می‌شود یا نه و افرادی به خدا گمان دارند که مقتضی برای عمل دارند، ولی با برخورد به مانع، واجب را ترک می‌کنند یا اگر زمینه گناه فراهم شود، انجام داده و بعد به فکر توبه می‌افتند.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خصوصیات گروه چهارم بیان کرد: افرادی که یقین دارند، واجبات را عمل می‌کنند و در آن استمرار دارند، در مواجهه با گناهان هرچند که جاذبه داشته باشند به آن آلوده نمی‌شوند. در سوره یونس به این افراد با عنوان اولیای خدا یاد شده است. این افراد تقوای دائمی دارند و دو بشارت دنیایی خواب‌های رحمانی و ظهور به، ولی خدا برایشان و دو بشارت آخرتی گفتگو با اهل بیت و ورود به بهشت به ان‌ها داده شده است.
وی با اشاره به فراوانی جلسات ایام فاطمیه در اصفهان تصریح کرد: در این شهر ما چندین هزار جلسه برگزار شد و امیدوارم مشمول دعای سوره حج باشید که تقوای دل غیر از تقوای جوارحی است.
 مهدوی با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: تبلور معارف دین و بصیرت و دفاع از ولایت در شخصیت شهید قاسم سلیمانی جلوه کرد که رهبری از این شهید با تعبیر مکتب سلیمانی یاد کردند، گرامیداشت چنین شهدا و مکتب‌ها برای ما امری لازم است تا هویت خود را فراموش نکنیم.
وی تأکیدات روایی ما بر حضور در نماز جمعه بسیار فراوان است، به نحوی که سفر در صبح جمعه از منظر اسلام کراهت دارد، خاطرنشان کرد: این امور از دلایل حضور پررنگ شیعیان در نماز جمعه است، بنابراین خود و دیگران را به حضور در نماز جمعه در اخر هفته و حضور در طول هفته در مساجد سفارش کنید.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اظهار داشت: یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را برای مقابله با بی بند و باری و بی‌حجابی و کشف حجاب در اصفهان می‌کنند، اما هیچ اقدام مؤثری ندیدیم و، اما بنده ۵ خطر را از این آسیب مشاهده می‌کنم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.نخست اینکه کشف حجاب مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است. دوم اینکه سبب تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است.سوم خطر، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است و چهارم سبب تزلزل در بدنه متدین‌های جامعه شده و خطر پنجم این است که سبب ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.
 ما همواره بر تذکر دادن به این کوتاهی‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام می‌کنیم، متدینین در قبال این خطرات هشدار جدی می‌دهند؛ متدین مطیع امر ولایت است، ولایتی که تذکر لسانی را وظیفه مردم می‌دانند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: نخستین توصیه من به مردم اتحاد و حمایت از یکدیگر است، دومین نکته اینکه همگی تذکر لسانی دهید و از اقدام عملی بپرهیزید، سوم آنکه به بیان استدلال‌های عقلی درباره حجاب بپردازید، چهارم اقدام عملی برای حفظ چهاربند حجاب در سطح جامعه، که بهتر است دولت از ادارات و سازمان‌های خود این امر را شروع کند، پنجم اجرای مشوقات و تدبیرات لازم و استفاده از تنبیهات قانونی موجود در برابر کشف حجاب کنندگان است.
برچسب ها: کشف حجاب

کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۷:۳۳
سید حسن خمینی: فقط با فقیر کردن مردم انقلاب دچار فروپاشی می‌شود. اون نوه امامه اینو میگه تو که ... (412760)
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۱:۱۰
فقر مردم چی!!؟ کشنگی مردم چی!!؟ زندگی آقازاده ها با پول بیت المال در غرب زندگی می کنند چی!!؟ این همه اختلاس و دزدی چی!!؟ دروغ گویی مسئولان چی!!؟ نشستن بی لیاقت ها بر مسندهای وزارت چی!!؟ (412787)
احمد خان
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۲:۱۴
شکم گرسنه ایمان ندارد
اخه مسلمان نظام و حکومتی که با چند تار ضعیف میشه همون بهتر که بشه
یه فکری به حال شکم گرسنه مردم بکنید مسئولهای بی مسئولیت (412794)
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۲:۵۳
اینهمه راحل بلدی شیخ ،،پس چرا در برابر فرزندان آمریکایی مسئولین ، رانت و گرانی‌های روزانه و کمر شکن و تبعیض ها ،،سکوت کرده بودی ،،خدا و پیامبر نیازی به دفاع دلالان ریا کار دین نداره ،،نظام با موی زنان نمی پاشه اما با فقر و چند دستگی ملت چرا ،،، (412802)
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۳:۱۲
داداش اولا در زمان طاغوت اکثریت قریب بە اتفاق خانها محجبە بودند ولی از زمانیکە آخوند بە قدرت رسیدە ما در ایران حجابی ندیدیم پس برادر حجابی نبودە و نیست کە اگر کشف شودنظام ضعیف میشود نظام ضعیف هست بە کدام دلیل؟ بە دلیل تمام بدبختیهایی کە این چند سال سرمردم بدبخت ایران آوردەاست (412807)
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۲۳:۲۷
با این پافشاری ها وزور گوییها ارزش بیحجابی بالا میرود،در زمان شاه حجاب آزاد هیچ آسیبی به اسلام نزد ودین مردم محکم تر بود ولی حجاب اجباری دین مردم را ضعیفتر میکنم (412809)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۰:۲۴
مگر نظام در حال حاضر در چه موضعی قرار دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موارد ضعف نظام:
فساد بسیار بسیار شدید در بین مسئولان است
دورغ و تزویر در صدا و سیما است
ضعف بی اعتمادی مردم به نظام است
کاش مسئولان کمی مسئول بودند تا کار نظام به اینجا کشیده نمیشد (412820)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۱:۵۶
این آقا در اصفهان ، حرف بیهوده زیاد می زند . معنی حرف ایشان این است که نظام در دل مردم جا ندارد و تداوم آن به ظاهر مردم ربط دارد . کمی فکر کنید . آخر آدم برای حفظ خودش ، هر حرف مفتی را به زبان بیاورد ؟ (412831)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۱:۵۸
اونوقت نتیجه امام خارج از کشور لخت شده نظام تضعیف نمیشه؟؟؟با پول مردم خوش میگذرونه از دماغش بیاد انشالله خدا خودش آه این مردمو از شماها دربیاره (412832)
ارشبله
Romania
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۶:۵۸
بله کاملا درسته کشف حجاب نظام را ضعیف میکند ولی فقر و بیکاری و تحریم و اعتیاد و تورم و تن فروشی و کلیه فروشی و فرار نخبگان و گرسنگی بی اثر است. (412843)
زر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۷:۱۶
با زور میخایم مردم رو مسلمان کنیم. درست مثل زمان حمله اعراب ب ایران...
ما هم مثل همه دنیا اجازه بدیم طرفداران هر دینی ازاد باشند.
بیایم با عمل ب اسلام تشویقشون کنیم نه با زور...ابن خیلی قشنگتره (412844)
فضول باشى
United States
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۰:۱۱
همين را بگو آن زمان عمر باعث و بانى حمله به ايران بود و تونستند چقدر در کشور نفوذ کنند الان هم همين طوره هر بدبختى تو کشوره از دست اين نفوذيهاست (412966)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۰۹:۴۶
فساد و رانت خواری مسئولین و تورم هم باعث بدبختی وگرسنگی مردم شده ولی کو گوش شنوا ؟ول کن شیخ دیگه کاراز کارگذشته (412856)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۱:۵۵
ازسایت بهار بابت این صفحه متشکرم
درعین اینکه اصلاح طلبم
همینکه تریبون یک طرفه نیست
درسته کسی این جوابارو نمیبینه
ولی بازم آروممون میکنه (412883)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۲:۰۴
یا خودتان رو به حماقت زدید
یا واقعا این کشور دردست احمقان است

یعنی این همه تبعیض فساد ظلم
فقر ومشکلات دیده نمیشه
اینقدر مردم رو عصبانی نکنید (412884)
Amin
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۲:۴۹
فقر که از دری وارد شود دین از در دیگر خارج می شود .
البته کسایی که توی ناز و نعمت بزرگ شدن ، همچین چیزایی رو نمیفهمن . (412894)
ناشناس
United States
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۱۵:۳۹
مشکل اصلی مملکت حجاب نیست خدا راشکر ما رعایت میکنیم بزرگترین مشکل تورم ،فقر وگرسنگی
اختلاس ودزدی هیچ نهادی پاسخگو نیست (412927)
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ۲۲:۰۲
اقتصاد چی؟ تضعیف نمیکنه مگه نگفتین از دری که فقر وارد بشه..... (412988)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها